Muntenforum Verzamelmarkt.nl
22 December 2014 - 19:23:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: goldina  (gelezen 9138 keer)
bohemen
nieuw lid
**

Geslacht: Man

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 14 Maart 2004 - 08:31:12 »

Hallo, is er iemand die me informatie kan geven over benelux
muntkantoor Goede of goldina. Heb 72 zilveren penningen
van dat munthuis gekocht, jaartal 1997 en1998.
Telkens van 12 eurolanden met als thema muziek, bankbiljetten en wetenschappers.
Ik kan niets terugvinden over deze penningen en begin me
af te vragen als ik geen kat in een zak heb gekocht.
denis49
full lid

« Antwoord #1 Gepost op: 14 Maart 2004 - 15:08:43 »

Hallo Bohemen,
Ik zit met hetzelfde probleem,vind er nergens niets over terug,maar ik heb er wel maar 11 gekocht,ik was na die 11 stuks al niet helemaal meer vertrouwd met het hele zaakje door nog andere omstandigheden en heb toen alles stopgezet.
Laat ons hopen op een goede reactie hier op het forum.
Met vriendelijke groeten,
Denis49 Wink

Romeinse munten dat is pas geschiedenis.
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #2 Gepost op: 14 Maart 2004 - 15:49:10 »

Het Benelux Muntkantoor is een van de bedrijven die regelmatig zogenaamd fantastische aanbiedingen verkopen aan goedgelovige verzamelaars.
Elders op dit forum is ook een waarschuwing tegen Benelux Muntkantoor te lezen wegens het aanbieden van nep-sets euromunten van Vaticaanstad.

Wat de zilveren peningen betreft: Deze worden niet algemeen verzameld. Bij verkoop zullen ze dan, tenzij je erg veel geluk hebt, ook niet méér opbrengen dan de smeltwaarde van het zilver.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
bohemen
nieuw lid
**

« Antwoord #3 Gepost op: 15 Maart 2004 - 10:11:44 »

Bedankt rob voor de informatie, ik heb 375 euro voor deze
penningen betaalt, dus de schade valt nog mee.
Het zal wel de laatste keer zijn dat ik nog wat koop zonder me eerst goed te informeren en hopelijk geven alle mensen die dit bericht gelezen hebben de informatie door over het
benelux muntkantoor.
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #4 Gepost op: 29 Oktober 2004 - 22:22:23 »

Per e-mail ontvangen 29/10/2004:
Dear Mr. Kooy,

I just saw the warning about Vatican coins from Muntkantoor that you had posted on the Internet.  I had a similar experience with Muntkantoor.  They advertised a set of Andorra euros.  (I was too stupid to verify whether Andorra had actually already issued euros.)  So, for €29.95 I got a set of "gewone Spaanse en Fraanse munten" with one coin (1 Centim) from Andorra.  I have two questions:

1. Could you expand your warning to include Andorra coins?  I have no web site.  

2. Should something be done against this company Muntkantoor?

Thanks for the warning.  I wish I had seen it before I bought the Andorra coins!

Met vriendelijke Groet,

Robert Cirillo  

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
PB
full lid

ik hou van dit forum!

« Antwoord #5 Gepost op: 29 Oktober 2004 - 23:52:24 »

Dit is natuurlijk net zo nep als alle andere zgn. 'eurosets' van bijvoorbeeld de 10 landen die nog niet de euro produceren.
Goed, sommige van die sets hebben dan ook wel 'echte'(nep)'euromunten' (ze zien er in elk geval een beetje zo uit) en gezien de afname op een grote veilingsite - het wordt gelukkig al minder - vinden mensen die setjes nog leuk ook. De zogenaamde 'proefmunten'. In principe kun je bij een aanbod van euromunten van een land dat nog niet de euro voert van àlles verwachten. Ze bestaan immers niet ?

Ik vind dit toch iets anders dan de penningen van Bohemen en Denis49. Die werden kennelijk ook als zodanig verkocht. Dat soort aanbiedingen is te vergelijken met artikelen van Franklin Mint, je vindt het mooi en dan koop je zoiets of je vindt het niet mooi en koopt ze niet.

Groeten,
P.B. Smiley
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #6 Gepost op: 30 Oktober 2004 - 09:39:24 »

Uiteraard is er verschil tussen de series zilveren penningen en de fantasie-euromunten. Ik heb de e-mail hier alleen maar vermeld om te benadrukken dat Goldina alias Benelux Muntkantoor bij al hun aanbiedingen uitermate misleidende reclame gebruikt met het doel onkundige of onwetende verzamelaars grof geld uit de zak te kloppen.
Zelfs hun advertentie die je nu nog af en toe ziet: Serie uiterst zeldzame Finse euromunten van 19,95 voor 9.95. De jaartallen die toegezonden worden zijn allesbehalve zeldzaam en elders goedkoper te krijgen. Afgezien daarvan: Ik zie deze advertentie voornamelijk als een lokkertje om adressen van goedgelovige verzamelaars te krijgen die dan vervolgens worden bestookt met andere zogenaamd unieke aanbiedingen.
Rob Kooy
« Laatste verandering: 30 Oktober 2004 - 09:40:46 door RobKooy » Gelogd

denis49
full lid

« Antwoord #7 Gepost op: 30 Oktober 2004 - 12:41:43 »

Hallo Rob,volledig akkoord met u,het zijn lokkers.
Groeten,
Denis49 Wink

Romeinse munten dat is pas geschiedenis.
carinebb
groentje
*

« Antwoord #8 Gepost op: 22 November 2004 - 15:38:12 »

Begin 2003 heeft een jongen van 13 jaar Finse muntstukken besteld bij BENELUX MUNTKANTOOR en die dan ook betaald.
Tot zijn verbazing kreeg hij later nog andere sets muntstukken toegestuurd.
Om deze niet bestelde goederen terug te sturen kost dit telkens +/_ 9 euros. De eerste sets niet bestelde muntstukken werd teruggestuurd, maar daarna kwam er nog een set. De muntstukken blijven nu bij hem ter beschikking en heeft daarover B.MUNTKANTOOR ingelicht.
Inmiddels heeft B. MUNTKANTOOR ook iemand naar het huisadres van de jongen gestuurd om een brief af te geven.
Onlangs ontving hij een brief van een incassobureau... zonder datum, zonder handtekening, maar wel met het verzoek om het hele zootje binnen de 5 dagen te betalen, want anders worden andere maatregelen getroffen (juridisch vlak).
De jongen (franstalig) had voordien reeds contact opgenomen met BENELUX MUNTKANTOOR om alles op punt te stellen. Een detail, maar daarna kreeg hij nog steeds de briefwisseling in het Nederlands toegestuurd. Wel vervelend als je geen Nederlands spreekt (jongen woont streek Charleroi).
Na mijn telefonisch contact van heden met het B.MUNTKANTOOR werd mij verteld dat de jongen een kruisje had moeten plaatsen op de bestelbon dat hij de verdere leveringen niet wilde.
De bedoeling van zijn bestelling was om de set Finse muntstukken te bestellen... inmiddels heeft hij de Belgische en Luxemburgse muntstukken ontvangen (heel interessant als je in België woont).
Ik vind dat B. MUNTKANTOOR nogal wat moeite doet om een bedrag van 85 euros te incasseren.
Daar nog al wat mankementen in dit dossier zitten hadden we graag advies ontvangen.
Het zaakje Benelux Muntkantoor is niet zo pluis, vandaar. En blijkbaar is de jongen niet de enige die rare streken heeft met BM.
Heeft u hiervoor enig advies?
Alvast bedankt   Smiley
stapper
Senior lid

« Antwoord #9 Gepost op: 22 November 2004 - 16:19:26 »

1 In België is het verboden om munten te slaan die Frank of Ecu noemen (beide benamingen bij wet beschermd). Bij het invoeren van de Euro heeft men vergeten de muntwet aan te passen en iedereen kan in Belgïe Euro's slaan  Shocked. Nog straffer. De Koniklijke munt heeft al voor een Nederlandse klant penningen geslagen met de vermelding Euro erop  Shocked Shocked

2 Als iemand ongevraagd goederen opgestuurd krijgt en daarna een betalingsverzoek ontvangt kan hij dat verzoek gebruiken om zijn wc te tapiseren  Grin Het staat iedereen vrij om mij iets te geven maar daarna moet hij niet komen klagen dat ik hem niet betaal. Dus zeg aan onze jon,gen uit Charleroi dat de Beneluxmunt vriendelijk bedant is en dat ze nog veel mogen opsturen  Grin Cheesy Grin

Ik verzamel dus ik besta Huh
carinebb
groentje
*

« Antwoord #10 Gepost op: 22 November 2004 - 16:26:59 »

Joepiieee! Nog muntjes!!!  Grin

Dus zelfs het feit van dat kruisje niet aan te duiden is euh, "bullshit"?

Alvast bedankt voor je hulp en je humoristisch berichtje    Wink
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #11 Gepost op: 23 November 2004 - 02:46:58 »

Sinds 1999 is het woord 'euro' wel degelijk beschermd. Van de jaren daarvoor bestaan inderdaad penningen (maar géén munten!) met het woord 'euro'.

Inderdaad staat het bedrijven vrij om mensen objecten toe te sturen als die niet besteld zijn. De ontvanger mag de objecten dan houden en hoeft, ook als er achteraf een rekening gestuurd wordt, niet te betalen.
Hoewel er in dit geval een hokje niet is aangekruist zijn er géén producten besteld (er werden bij dat hokje immers geen specifieke producten genoemd) en er hoeft dus ook niet betaald te worden.
Let wel, dit is de Nederlandse situatie. De situatie in België en bij internationale verzendingen ken ik niet. Ik neem echter aan dat deze gelijk is.
Wellicht kan voor de verdere afhandeling van deze zaak het beste informatie worden ingewonnen bij een organisatie als (in Nederland) de Consumentbond. Ik zou mij in elk geval geen zorgen maken.
Groeten,

Senior

P.S.: i.t.t. tot wat stapper zegt dus níet het BMK zeggen dat ze bedankt zijn en nog veel mogen opsturen, want dan veranderen mogelijk de juridische aspecten!

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
carinebb
groentje
*

« Antwoord #12 Gepost op: 23 November 2004 - 10:01:56 »

BMK - en het kruisje.
Vriendelijk dank voor de nuttige informatie, Senior.

Het kruisje aanduiden op de BMK bestelbon betekent niet producten bestellen, maar geen verdere leveringen te ontvangen. Dus je oog moet wel op het kruisje vallen of anders ben je gezien   Tongue
Voorbeeld: ik koop een auto en op de bestelbon moest ik eigenlijk een kruisje aanduiden om geen verdere auto's meer te ontvangen. Mooi. En dit van een Fiatje naar een Rolls, want de laatst opgestuurde muntstukken van het Vaticaan kosten wel duurder.
Belachelijk en aftroggelarij.

Prettig dag    Cheesy

stapper
Senior lid

« Antwoord #13 Gepost op: 23 November 2004 - 10:38:59 »

@senior : je hebt gelijk, zeker niets zeggen aan het BMK  Grin Laat ze maar veel setjes opsturen  Grin Grin

Ik verzamel dus ik besta Huh
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #14 Gepost op: 23 November 2004 - 14:01:58 »

Een kruisje zetten om niets te ontvangen is de 'negatieve optie' en dat is een typisch voorbeeld van de verkooppraktijken waar ze bij de Consumentenbond een hekel aan hebben. Neem dus contact op met een consumentenorganisatie en vraag hen om advies voor de verdere afhandeling.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: