Muntenforum Verzamelmarkt.nl
19 September 2014 - 00:42:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Griekse 10 euromunten  (gelezen 3387 keer)
kuipie
nieuw lid
**

Geslacht: Man

Te gekke info

« Gepost op: 03 Maart 2003 - 08:00:38 »

Beste leden,

Op Ebay worden de eerste twee 10 euromunten 2003 van Griekenland aangeboden ( 60/70 euro per stuk ).

Ik kan ze nergens vinden bij de Bank off Greece.

Iemand een idee?

Kuipie
Kundera
groentje
*

« Antwoord #1 Gepost op: 03 Maart 2003 - 10:11:09 »

Het zijn de 2 eerste 10 € munten in zilver !

uitgegeven in maart 2003 !

Hier de lijst of de geplante andere Griekse munten :

http://www.eurogedenkmuenzen.net/frames/03gr.htm
Wim
Volledig lid

LEVE CERCLE

« Antwoord #2 Gepost op: 03 Maart 2003 - 23:23:46 »

Moesten er mensen geïnteresseerd zijn, zend me een mailtje. Misschien kan ik via een Griekse vriend iets regelen, maar ik denk ook dat hij liefst vanal ruilt met andere setjes als je begrijpt wat ik bedoel.
kuipie
nieuw lid
**

Te gekke info

« Antwoord #3 Gepost op: 04 Maart 2003 - 08:25:39 »

Wim,

Ik heb weinig of géén ruilmateriaal. Ik probeer er achter te komen hoe en waar ik deze munten kan bestellen bij de Griekse munt. Op hun site kan ik (nog) niets vinden.

Kuipie
muntplaats
Volledig lid

Bezoek ook mijn online euro shop!

« Antwoord #4 Gepost op: 05 Maart 2003 - 22:15:27 »

bij mij :-)
www.muntplaats.nl

zal proberen morgen een prijs te geven, maar ZEKER goedkoper dan op ebay... 60/70 is way to duur voor een 10 euro munt PROOF>

-- online euro shop http://www.muntplaats.nl
-- online wereldmunten shop http://www.modernworldcoins.com
Wim
Volledig lid

LEVE CERCLE

« Antwoord #5 Gepost op: 10 Maart 2003 - 19:22:54 »

De uitgifteprijs zou de volgende zijn:

44euro + 18% VAT + 2,50 euro voor het doosje (per stuk wel te verstaan).
De gouden munt is 440 euro + 18% + jawel ook hier 2,50 euro voor het doosje.

Ze kunnen er dus ook goed weg mee daar in Griekenland.

Wim
evabra
Volledig lid

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #6 Gepost op: 10 Maart 2003 - 22:28:56 »

Naar alle waarschijnlijkheid kunnen ook deze munten op dezelfde manier besteld worden als de BU-set ; kontant geld opsturen.
Hoeveel ? Dat kon de griek die mij deze info gaf nog niet zeggen.

Afwachten (maar weer).

Groeten,

Eric
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #7 Gepost op: 11 Maart 2003 - 00:03:02 »

Pas op! In Griekenland is het bij wet verboden om contant geld per post te versturen, zelfs al is het aangetekend!
Dat heeft tot gevolg dat elke Griekse postbeambte een brief waarvan hij vermoedt dat er geld in zit achterover kan drukken zonder daarvoor strafbaar te zijn.
Ik ken een paar Grieken die duizenden euro zijn kwijtgeraakt omdat er een postbode was die hun post stelselmatig achterover was gaan drukken nadat hij had ontdekt dat ze regelmatig contant geld ontvingen en verzonden.
Een geraadpleegde advocaat verzekerde ze dat ze geen schijn van kans maakten om een procedure te winnen. Dat ze, integendeel, een veroordeling konden verwachten wegens het illegaal per post verzenden van contant geld.

Als je geld naar Griekenland stuurt kan het goed gaan. Maar er is ook een redelijk grote kans dat je naar je centen kunt fluiten!
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
evabra
Volledig lid

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #8 Gepost op: 11 Maart 2003 - 12:31:30 »

Omdat ik ook al eens minder positieve verhalen over het wel of niet aankomen van post van/naar Griekenland heb gehoord heb ik daarom toen ook maar niet de BU-set van 2002 besteld.

Groeten,

Eric
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #9 Gepost op: 11 Maart 2003 - 13:14:33 »

Sommige handelaars hanteren ook vrij realistische prijzen die vaak niet veel hoger zijn dan de uitgifteprijs in het land van herkomst.
Dan is het beter om bij die handelaars te bestellen. Het is eenvoudiger, en veiliger.
In een enkel geval zelfs voordeliger wanneer je alle kosten van internationale betalingen mee rekent.
Helaas is het niet altijd sneller. Soms duurt het een tijdje voordat de handelaars de munten kunnen leveren, en heb je diezelfde munten al veel eerder op EBay gezien.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #10 Gepost op: 12 Maart 2003 - 15:19:04 »

Een aantal hieronder geplaatse berichten die alle gingen of het al dan niet is toegestaan om geld per post te verzenden is verplaatst naar het muntcafé en is daar te vinden onder dezelfde titel (Re: Griekse 10 euromunten).
« Laatste verandering: 12 Maart 2003 - 15:19:40 door RobKooy » Gelogd

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: