Muntenforum Verzamelmarkt.nl
25 Oktober 2014 - 12:54:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: ongeslagen 1 en 2 euromunt  (gelezen 2405 keer)
kevin
groentje
*

« Gepost op: 27 September 2007 - 11:47:53 »

hoi allemaal,ik ben nieuw op dit forum.

nu was mijn vraag aan alle,ik heb 2 stukken van 1 euro die ongeslagen zijn en 1 van 2 euro...

wat zijn deze waard? ik heb mij laten vertellen dat ik 1 van de zeldzaamste munten heb die er kunne zijn(onbedrukte dus) kan iemand mij helpen met wat ze waard zijn en of ze idd dan zo zeldzaam zijn?
met vriendelijke groeten kevin.
AlexanderB
full lid

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 27 September 2007 - 11:53:12 »

Hallo Kevin,

Allereerst van harte welkom op dit leerzame en gezellige forum  Grin

Met betrekking tot je vraag:
Zeer zeldzaam zou ik deze stukken niet noemen. Op de verschillende verkoopsites worden dergelijke stukken geregeld voor een paar euro aangeboden. En als ze zo zeldzaam zouden zijn, zou je er niet zomaar 3 van hebben...

» AlexanderB «
kevin
groentje
*

« Antwoord #2 Gepost op: 27 September 2007 - 11:57:10 »

dank u voor het snelle antwoord...

en ja ik heb 1 foutslag gevonden op muntplaats.nl en daar stond hij op 199euro.
ik ga hem toch maar houden dan want zo 1 tussen men verzameling kan nooit kwaad Grin

grtzzz
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #3 Gepost op: 27 September 2007 - 12:01:11 »

Hallo kevin,
In de allereerste plaats van harte Grin welkom op dit muntenforum, waar veel te lezen en te leren valt.

Wat jij hebt zijn geen munten. Het zijn halffabrikaten, evenals een stapel papier nog geen boek is.
Wat jij hebt zijn rondellen, ook wel muntplaatjes genoemd, die bedoeld waren om er munten van te maken. Ze zijn minder zeldzaam dan je denkt, en voor de meeste verzamelaars van munten hebben ze geen waarde omdat het nog geen munten zijn.
Er zijn weliswaar verzamelaars die ook rondellen in hun verzameling zouden willen opnemen, maar heb van een eventuele opbrengst bij verkoop niet al te hoge verwachtingen.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
AlexanderB
full lid

« Antwoord #4 Gepost op: 27 September 2007 - 12:06:53 »

en ja ik heb 1 foutslag gevonden op muntplaats.nl en daar stond hij op 199euro.
Bij een foutslag gaat het om een munt die fout is geslagen en door de beveiliging is gegaan, terwijl dit helemaal niet mocht. In dit geval gaat het dus om een zeldzaam exemplaar.
Bij jouw stuk gaat het echter, zoals Rob al aangeeft, om een ongeslagen stuk, en deze kun je op verschillende plaatsen kopen, en bij wijze van spreken, in grote getale meesmokkelen...

ik ga hem toch maar houden dan want zo 1 tussen men verzameling kan nooit kwaad Grin
Dat kun je zeker doen. Is weer eens iets anders  Wink

» AlexanderB «
llinde
full lid

« Antwoord #5 Gepost op: 27 September 2007 - 12:42:15 »

Bij de 2 euro rondel kan het voor de waarde nog iets uitmaken of en welk randschrift erop staat.
Verder ben ik wel nieuwsgierig hoe je eraan komt, als je ze gekocht zou hebben, dan zou je weten dat ze niet veel waard zijn en elke andere manier om aan 3 van deze rondellen te komen is vrij bijzonder....
« Laatste verandering: 27 September 2007 - 12:44:12 door llinde » Gelogd

Lid heeft de Forumregels overtreden en is geen lid meer.
AlexanderB
full lid

« Antwoord #6 Gepost op: 27 September 2007 - 12:51:50 »

elke andere manier om aan 3 van deze rondellen te komen is vrij bijzonder....
Dan zou je ze inderdaad al zelf meegesmokkeld moeten hebben en dan maar hopen dat het iets waard is  Grin
Kevin zou deze natuurlijk ook van een voormalig verzamelaar kunnen hebben gekregen.

» AlexanderB «
llinde
full lid

« Antwoord #7 Gepost op: 27 September 2007 - 17:35:16 »

Kevin zou deze natuurlijk ook van een voormalig verzamelaar kunnen hebben gekregen.

Natuurlijk kan dat, maar dan had die voormalig verzamelaar hem ook de waarde wel verteld denk ik zo  Wink

Lid heeft de Forumregels overtreden en is geen lid meer.
ruud_18
groentje
*

« Antwoord #8 Gepost op: 07 Juli 2012 - 23:19:55 »

http://www.ebay.de/itm/1-euro-rohling-fehlpragung-/261056526069?pt=M%C3%BCnzen_Medaillen&hash=item3cc82e76f5
kijk hier eens op ebay 9.99 geboden
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: