Muntenforum Verzamelmarkt.nl
01 Oktober 2014 - 19:16:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: munten tijdschriften  (gelezen 2246 keer)
numismunt
nieuw lid
**

« Gepost op: 31 Mei 2007 - 20:37:33 »

hallo
ik ben dr nu pas achter gekomen dat er ook munt tijdschriften zijn Roll Eyes.
weet iemand goede en waar je ze kan kopen Huh

grtz Wink
r.veldema
Senior lid

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 31 Mei 2007 - 22:59:18 »

www.muntkoerier.com.... lees ik altijd tot gort!
Gratis proefexemplaar en bij abo eerste 3 maanden gratis. (mooie glossy!)
Verder is er nog 'de beeltenaar' : een wat intellectueler blad met wat meer nadruk op penningen en een belgisch driemaandelijk blad van europees genootschap munt-en penningkunde en 1x per jaar een jaarboek (nog geen ervaring mee... maar wil ik binnenkort veranderen)
Ik stuur je het emailadres.
Groet, Robin.

Verzamelaar van zilveren guldens: ..Provinciaal, Stedelijk en Koninkrijk NL..VOC..West indiŽ (I Wish!), van de zuid Duitse staten.. en laatste tijd.. alles wat rond is..waar 1 gulden opstaat!

Verbannen van het muntenforum Forumlid heeft u de regels overtreden

IK MAG NI
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #2 Gepost op: 01 Juni 2007 - 08:57:09 »

Er zijn ook de jaarboeken van het KNGMP, het (Nederlandse) Koninklijk Genootschap voor Munt- en Penningkunde, naast de jaarboeken van het (Belgische) Europees Genootschap.
Veel Nederlandse oude jaarboeken, plus enkele Belgische jaarboeken staan te koop op www.mevius.nl voor prijzen vanaf Ä 11,50.
Elk jaarboek bevat meerdere uitgebreide artikelen over uiteenlopende numismatische onderwerpen.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Ruben3123
nieuw lid
**

« Antwoord #3 Gepost op: 01 Juni 2007 - 12:51:19 »

Een email sturen naar muntkoerier voor een gratis proefnummer zal weinig effect hebben waarschijnlijk. Ik mailde namelijk net naar de Muntkoerier en kreeg de volgende melding:

This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed.        info@muntkoerier.com

Ik denk dus dat enige manier voor een proefnummer is om hun te bellen of te schrijven.

Ruben

Al 787 verschillende euromunten! Steeds meer Cheesy:D:D
numismunt
nieuw lid
**

« Antwoord #4 Gepost op: 01 Juni 2007 - 14:25:57 »

heel bedankt allemaal.  die munten koerier lijkt me wel wat  Smiley
hebben ze trouwens ook bij een munten handel Huh of ergens anders...
anders maar een abbonement Wink

bedankt en doei Wink
« Laatste verandering: 01 Juni 2007 - 14:29:54 door numismunt » Gelogd
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #5 Gepost op: 01 Juni 2007 - 14:49:48 »

De Muntkoerier is al minstens 10 jaar niet meer in de losse verkoop, je kunt er nu alleen nog maar aan komen via een abonnement.
Vroeger was het vrijwel overal te koop, maar dat werd ze te kostbaar nadat de verspreidingsorganisatie kosten ging rekenen voor elk verspreid exemplaar terwijl steeds meer exemplaren onverkocht bleven.
Een jaarabonnement kost momenteel Ä 41 (Nederland) of Ä 43 (BelgiŽ).

Tijdens de Dag van de Munt (op 9 juni a.s.) hebben ze ook een stand, waar je enkele gratis proefnummers kunt meenemen.
Rob Kooy
« Laatste verandering: 01 Juni 2007 - 22:23:55 door RobKooy » Gelogd

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
maarten16
Senior lid

dit forum is echt gaaf!

« Antwoord #6 Gepost op: 02 Juni 2007 - 14:24:20 »

Ik heb ook sinds met 15de de muntkoerier. Hij bevalt me wel goed Grin Maar er staat wel veel nieuws over nieuwe uitgaven van munten, maar ik lees het vooral om de veilingen. Ik heb de muntkoerier vanaf 1979! Trouwens er staat in de muntkoerier van de vorige maand heel mooi artikel over munten wilhelmina. Helaas wist ik alles al wat erin stond. Ik vind de muntkoerier wel een aanrader!!!

Koningkrijk verzamelaar!
andres
full lid

« Antwoord #7 Gepost op: 02 Juni 2007 - 21:55:37 »

Ik heb verleden maand via Marktplaats de laatste 10 jaargangen van de MUntkoerier gekocht voor 50 euro ,
leest heerlijk door zo, veel onderwerpen worden nl. in meerdere uitgaven besproken.
blad is er in die 10 jaar trouwens enorm op vooruit gegaan
zie dat Rob Kooy per jaargang 2002 niet meer bij de medewerkers vermeld staat,
dat geeft natuurlijk wel wat kwaliteitsverlies wat de inhoud betreft Smiley

groet,
andrť
eurocoinsfun
Volledig lid

« Antwoord #8 Gepost op: 03 Juni 2007 - 10:10:17 »

www.muntkoerier.com.... lees ik altijd tot gort!
Gratis proefexemplaar en bij abo eerste 3 maanden gratis. (mooie glossy!)
Ik denk dus dat enige manier voor een proefnummer is om hun te bellen of te schrijven.
Ik heb eens een brief geschreven naar de muntkoerier of toch de uitgever ervan, voor een gratis proefexemplaar en ik heb nooit iets ontvangen  Undecided
r.veldema
Senior lid

« Antwoord #9 Gepost op: 03 Juni 2007 - 10:20:06 »

Ik heb gewoon gebeld... en had 'm binnen no time in huis!
Groet, Robin.
Ps. Ik had al een aardige verzameling aan gratis exemplaren van verzamelbeurzen.

Verzamelaar van zilveren guldens: ..Provinciaal, Stedelijk en Koninkrijk NL..VOC..West indiŽ (I Wish!), van de zuid Duitse staten.. en laatste tijd.. alles wat rond is..waar 1 gulden opstaat!

Verbannen van het muntenforum Forumlid heeft u de regels overtreden

IK MAG NI
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: