Muntenforum Verzamelmarkt.nl
31 Juli 2014 - 06:21:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: meer info over het nieuwe boek van provinciale munten  (gelezen 2312 keer)
arnout bruins
Senior lid

Geslacht: Man

Munten!

« Gepost op: 11 Januari 2006 - 16:15:05 »

meer info over het nieuwe boek van de Nederlandse provinciale munten van 1573 tot 1806† (kan de originele tread niet vinden :-)

er komen drie delen, dit is deel 1. met Holland, West Friesland, Zeeland en Utrecht.
Deze serie zou (deels) de Verkade, Delmonte en Zonnebloem moen vervangen
Prijs: 36 euro, en 14 euro voor de almanak met prijzen.
te verkrijgen vanaf de holland coin fair.
geschreven door Dick Purmer en A. van der Wiel

Het nog te verschijnen deel II en III behandelen de provincies en steden van Friesland, Groningen, Gelderland, overijssel en brabant.

Bron Muntkoerier jan, 2006
« Laatste verandering: 11 Januari 2006 - 23:39:58 door RobKooy » Gelogd

zie ook mijn website met artikelen over munten: http://www.nederlandsemunten.nl/
Ben te Boekhorst
Volledig lid

Van kennis delen wordt je rijker

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Januari 2006 - 19:01:52 »

Dit is niet helemaal juist! De beschreven boeken worden uitgegeven door Mevius en gaan inderdaad uit verschillende delen bestaan. Het AFGEBEELDE boek bevat ALLE Provinciale munten en wordt uitgegeven door OMNI-TRADING. Na dus heel lang zonder te hebben gezeten worden we nu verwend met twee verschillende uitgaven van de Provinciale munten en bovendien een aparte uitgave van de munten van Friesland die inmiddels is verschenen. Voor de andere boeken moeten we nog geduld hebben tot de Coin Fair!

Ben te Boekhorst 
Mischaop82
full lid

« Antwoord #2 Gepost op: 11 Januari 2006 - 19:16:18 »

.
« Laatste verandering: 23 Juni 2010 - 22:34:02 door Mischaop82 » Gelogd

Lid van de club van 1482 !!!   1610/1673.
Ben te Boekhorst
Volledig lid

Van kennis delen wordt je rijker

« Antwoord #3 Gepost op: 11 Januari 2006 - 19:29:01 »

Hoewel ze in principe dezelfde informatie bevatten, denk ik dat het karakter van de beide uitgaven sterk zal verschillen. Wordt dus een kwestie van kiezen! Maar beter keus dan een oude Zonnebloem!

Ben
arnout bruins
Senior lid

Munten!

« Antwoord #4 Gepost op: 11 Januari 2006 - 20:18:00 »

Dit is niet helemaal juist! De beschreven boeken worden uitgegeven door Mevius en gaan inderdaad uit verschillende delen bestaan. Het AFGEBEELDE boek bevat ALLE Provinciale munten en wordt uitgegeven door OMNI-TRADING. Na dus heel lang zonder te hebben gezeten worden we nu verwend met twee verschillende uitgaven van de Provinciale munten en bovendien een aparte uitgave van de munten van Friesland die inmiddels is verschenen. Voor de andere boeken moeten we nog geduld hebben tot de Coin Fair!

Ben te Boekhorst

weer wat geleerd, twee boeken op hetzelfde tijdstip!
alle twee aanschaffen, lijkt mij!

zie ook mijn website met artikelen over munten: http://www.nederlandsemunten.nl/
RVCOINS
Senior lid

« Antwoord #5 Gepost op: 12 Januari 2006 - 07:53:37 »

Is er nog bekend of deze serie ook in de toekomst nog uitgebreid wordt door de zuidelijke nederlanden ??

RVCOINS

Verzamelaar van kloppen
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #6 Gepost op: 10 Augustus 2006 - 22:38:03 »

Johan Mevius nailde mij het onderstaande,
Rob Kooy

Heer Kooij,

Alhoewel ik niet zo'n fanatieke surfer ben valt het me wel op dat er op het Munten Forum steeds wordt gesproken wat betreft de nieuwe provinciale muntencatalogi over de "uitgave van De Muntkoerier" en de "uitgave van Mevius". Dit is niet correct.

Het boek:

Passon, T. CATALOGUS VAN DE NEDERLANDSE MUNTEN GESLAGEN OP NAAM VAN PHILIPS II TOT EN MET DE BATAAFSE REPUBLIEK (1555 - 1805).

is een uitgave van Omni Trading B.V., die ook het maandblad de MuntKoerier exploiteert.

De andere werken:

Purmer, D. & Wiel, A.H.N. van der. HANDBOEK VAN DE NEDERLANDSE PROVINCIALE MUNTSLAG 1573 - 1806 VAN DE VOORMALIGE PROVINCIES, STEDEN EN HEERLIJKHEDEN ALSMEDE DE GOUDEN, ZILVEREN EN KOPEREN AFSLAGEN, DEEL I: HOLLAND, WEST-FRIESLAND, ZEELAND EN UTRECHT.

Westerhof, J.B. & Purmer, D. MUNTALMANAK BEHORENDE BIJ HET HANDBOEK VAN DE NEDERLANDSE PROVINCIALE MUNTSLAG 1573 - 1806, DEEL I: HOLLAND, WEST-FRIESLAND, ZEELAND, UTRECHT.

zijn een uitgave van de N.V.M.H. Alleen de distributie wordt door mij verzorgd, het enige wat ik aan deze uitgaven heb bijgedragen zijn enkele illustraties.

Dat er enige verwarring is ontstaan kan ik me heel goed voorstellen. Na een dikke 20 jaar plotseling met twee catalogi op de markt komen mag rustig een 'overkill' worden genoemd; er zullen ongetwijfeld verzamelaars zijn die de naam "Zonnebloem" niets meer zegt............

Met numismatische groeten,

Johan Mevius

Mevius Numisbooks Int. BV
Oosteinde 97
7671 AT  Vriezenveen

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
spes nostra
nieuw lid
**

« Antwoord #7 Gepost op: 15 Augustus 2006 - 20:51:39 »

20 jaar niets gepubliceerd? Er zijn ook nog de catalogus van de munten van Gelderland, de Gelderse steden en heerlijkheden en Westfriesland over de periode 1572-1800. Gemaakt en uitgegeven in eigen beheer door ondergetekende.

Kees
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: