Muntenforum Verzamelmarkt.nl
24 Juli 2014 - 17:56:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Nogmaals: Nederlands Muntkantoor  (gelezen 7046 keer)
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Gepost op: 14 Oktober 2005 - 19:07:12 »

Het Nederlands Muntkantoor timmert weer eens aan de weg. In het verleden is dit bedrijf (dat al heeft geopereerd onder diverse verschillende aliassen waaronder Benelux Muntkantoor) meermalen op uiterst negatieve wijze in het nieuws gekomen.
Hun nieuwste stunt: Bij het novembernummer van het ANWB-maandblad "Kampioen" werd een meeverpakte bijlage ontvangen.
Daarin staat te lezen de de ontvanger behoort tot een selecte en kleine groep verzamelaars die, mits ze snel reageren, mogen profiteren van een wel zéér speciale aanbieding: Een complete set Finse euromunten voor slechts € 9,95.
Nu is er niets op tegen om een setje Finland voor € 9,95 te verkopen. Diverse andere handelaars doen dat eveneens. Maar wat werkelijk ten hemelschreiend is is de snorkende reclame die deze aanbieding vergezelt. Zo worden de Finse euromunten omschreven als "wereldwijd tot de meest gezochte behorend". De Finse 1 en 2 eurocent worden omschreven als "uiterst zeldzaam" en "nauwelijks meer verkrijgbaar" en deze muntjes worden volgens het muntkantoor "tegen extreem hoge prijzen verhandeld". Bovendien wordt de argeloze koper een aanzienlijke waardestijging in de nabije toekomst voorspeld.
Ik heb naar het Nederlands Muntkantoor als volgt gereageerd:

Mijne Heren,

Wie probeert u nu eigenlijk voor de gek houden? Van elk van de beide door u in de aanhef van uw brief als “uiterst zeldzaam” bestempelde Finse 1 en 2 eurocent zijn er tot en met 2004 ruim 31.000.000 stuks geslagen. Hoezó zeldzaam?
Juist omdat deze muntjes in het Finse betalingsverkeer geen rol spelen zijn vrijwel ál deze muntjes in het verzamelaarcircuit terecht gekomen. Losse Finse muntjes van 1 of 2 eurocent worden overal en volop aangeboden voor prijzen rond de € 1 per stuk, of voor rond de € 40 voor complete rollen van 50 stuks.
Hoezó nauwelijks meer verkrijgbaar? Hoezó worden deze muntjes tegen extreem hoge prijzen verhandeld?

De door u gevraagde prijs van € 9,95 voor een complete set Finse euromunten is niet extreem goedkoop maar alleszins redelijk. Daar is niets mis mee. Wél mis is uw suggestie dat de normale prijs € 19,95 zou zijn en dat uw aanbieding daarom een éénmalige voordeelaanbieding zou zijn. Hierover verderop meer.

U suggereert dat uw aanbieding slechts voor een korte tijd geldt voor een geselecteerde groep mensen. U schrijft zelfs dat uw aanbieding geldt voor een klein aantal verzamelaars. Maar uw aanbieding bereikte mij niettemin als bijlage bij het ANWB-maandblad “Kampioen” dat een oplage kent van meerdere miljoenen exemplaren.
Hoezó exclusief voor een klein aantal belangstellenden?
Bovendien ontving ik deze aanbieding al eerder, en wel meermalen. Per post, een paar jaar geleden, toen u nog handelde onder de naam Benelux Muntkantoor. Maar de aanbieding was wel exact dezelfde. Hoezó geldt de aanbieding slechts voor een korte tijd?

Ik kan helaas niet anders dan vaststellen dat uw brief bol staat van de onwaarheden. Waarmee u bewust inspeelt op de onwetendheid van een deel van de ontvangers van uw aanbiedingen. Daar bestaat een goed Nederlands woord voor, en dat woord is oplichting!

Zonder hoogachting,
R.Kooy

Bovendien heb ik naar de ANWB toe laten weten dat ik er alle begrip voor heb dat ze reclame-inkomsten nodig hebben maar dat ze wel een tikkeltje selectiever mogen worden voor wat betreft het aannemen van advertentie-opdrachten.
Rob  Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Oktober 2005 - 14:46:32 »

Zojuist een telefoontje gehad van de ANWB naar aanleiding van mijn klacht. Het blijkt dat ze vele tientallen klachten hebben gehad over de bewuste mailing. Men deelde mij mee dat ze bij de Consumentenbond nog geïnformeerd hadden naar de 'bona fides' van het Nederlands Muntkantoor, maar dat daar niets kwalijks bekend was. Het aantal klachten had de ANWB echter wel verontrust en daarom aan mij de vraag "hoe dat nou eigenlijk precies zat?".
Ik heb ze verteld dat Nederlands Muntkantoor het zoveelste alias is van een bedrijf dat al jarenlang onder diverse namen handelt en daarbij uiterst dubieuze praktijken hanteert, om niet te spreken van regelrechte oplichting. Dit zal verder bij de ANWB intern worden besproken, en maatregelen worden overwogen.

Wat waarschijnlijk betekent dat het Nederlands Muntkantoor binnenkort weer opduikt met alweer een nieuwe naam, maar met dezelfde zwendel. Iedereen is dus gewaarschuwd!
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Xander
Senior lid

« Antwoord #2 Gepost op: 20 Oktober 2005 - 17:12:30 »

ik had laast ook weer een roze evenlop van hun die zelfde avond kwam de buurman er ook mee  en zei dit is mischien wel iets voor jou  heb het aangenomen en  de lege evenlop op de bus gedaan. als iedereen dat nauw doet dan zijn ze denk ik zo er mee gestopt..

je kan nooit genoeg 1 centen hebben:P
Ruud H
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 20 Oktober 2005 - 18:34:53 »

En ja hoor, vandaag ook de bewuste roze oplichter in de bus gekregen.

@Klasse Rob, we horen graag het vervolg als de ANWB  je weer gaat bellen.

Gr. Ruud.  Wink
marjootje83
groentje
*

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Oktober 2005 - 17:41:11 »

pffffff........  Angry
Ik heb vandaag ook zo'n mooie roze envelop ontvangen... alle 8 Finse euromunten, incl. verzenden 9,95 euro!
Ik ben 'SPECIAAL UITGESELECTEERD'..... dacht al dat er een luchtje aan zat dus vandaar ben ik hier....

Enneh.. even antwoorden.. Nou, dat reserveringsnummer, dat heeft iedereen hoor, iedereen heeft hetzelfde nummer, ik heb namelijk PRECIES hetzelfde nr., namelijk óók 'afroepnummer' 6445....
 Huh
Wij werken hard en eerlijk voor onze centen (letterijk en figuurlijk  Wink), zij willen verdienen zonder maar een vinger uit te steken? Stelen steken nou ik weet het even niet meer hoor  Shocked
marjootje83
groentje
*

« Antwoord #5 Gepost op: 21 Oktober 2005 - 18:27:34 »

Trouwens ehh... even toevoegen.. t ging eerste instantie om de 'bijlage bij de Kampioen gids van ANWB'.
Echter heb ik vandaag, rond half 6, een ONGEADRESSEERDE, roze enveloppe ontvangen, gewoon bij iedereen en bij zoveel mogelijk mensen in de bus gegooid dus.
En met deze zelfde zogenaamde actie blijven ze bezig. Ze begonnen met ANWB, nu gewoon een enveloppe, ONGEADRESSEERD (Inderdaad: HOEZÓ uitgeselecteerd, maak dat de kat wijs!!).
Ik ben niet helemaal thuis in de munt-verzamel-wereld, dus ik was van plan deze set te bestellen.....
Nu ben ik best wel kwaad Angry
Maar wel heel blij dat jullie deze waarschuwing hebben gepubliceerd, zodat ik er niet in ben getuint. Die details (roze enveloppe, wat er op de brief staat etc.) wezen mij de weg naar de match met mijn uitnodiging en de zwendeluitnoding. Exact hetzelfde dus.
Hartstikke bedankt! (jullie he, niet dat zogenaamde 'Nederlands Muntkantoor')...
Heeft iemand een adres? Echt ligt hier niet ver weg Tongue

Enneh... ook een optie.... Je kan de "speciaal uitgeselecteerde voucher/antwoordcoupon" terugsturen in bijgevoegde "OFFICIËLE ANTWOORDENVELOP" (ja.... staat er echt op...officieel is die envelop hoor! Roll Eyes
Maar ok, daar staat een antwoordnummer op, dat betekent: het kost HUN geld wanneer je daar iets naartoe stuurt.

Dus NAAST te optie de envelop leeg terug te sturen ('n goeie hoor! Wink),
Een pakket met bakstenen vullen en naar hun toesturen...........
Weten ze gelijk dat ze als een baksteen overkomen!

Prettig dat wij ervan afweten, maar die mensen die opgelicht worden? Ik vind dat best triest. Radar ofzo inschakelen... Of Kassa.
Ja dat doe ik! Tongue
marjootje83
groentje
*

« Antwoord #6 Gepost op: 21 Oktober 2005 - 19:01:21 »

Ik heb Kassa en Radar gemaild......... Wink
PB
full lid

ik hou van dit forum!

« Antwoord #7 Gepost op: 01 November 2005 - 16:13:10 »

Algemeen Dagblad van gisteren (31-10-2005)  Wink

http://www.ad.nl/uwgeld/article50872.ece
Mithrandir
nieuw lid
**

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #8 Gepost op: 02 November 2005 - 18:06:57 »

Ik ontvang regelmatig van die zooi. Die vredwijnt dus ook met dezelfde regelmaat in de prullenbak. Ik dacht namelijk al dat het nie helemaal pluis was aangezien ze

1 veelste schreeuwerig zijn naar mijn zin
2 veel ophef over een zogenaamd setje wat helemaal niet bijzonder is
3 Zogenaamd exclusief zijn terwijl heel nederland het op de mat krijgt.
Avgvstvs
Volledig lid

Elke munt vertelt een verhaal...

« Antwoord #9 Gepost op: 03 November 2005 - 22:08:32 »

Voor al diegenen die niet meer weten waar het Nederlands Muntkantoor ook al weer zit, of die de EXCLUSIEVE envelop al hebben weggegooid, hierbij nog een keer het adres.
We willen toch graag dat het Nederlands Muntkantoor zoveel mogelijk EXCLUSIEVE surprises ontvangt?
En vinden wij niet dat het NIET EXCLUSIEF het recht is van alleen diegenen die toevallig lid zijn van de ANWB?

Nou dan...

Het Nederlands Muntkantoor
Antwoordnummer 1000
6100 XB  Echt.

Echt waar, je bent nu bij het EXCLUSIEVE gezelschap van donateurs aan het Nederlands Muntkantoor...

O ja, zoals je begrijpt, ik was ook één van de gelukkigen...
heb mijn retourenvelopje al weer retour gezonden (daar is-tie ook voor) met de brief als inhoud.

Allemaal meedoen! EXCLUSIEF! Kost je alleen een envelop (of een papieren zak, een schoenendoos, etc) en vooral GEEN postzegel...

Veel succes! Zegt het voort... zegt het voort...

Groet,

Avgvstvs.

Romeinse munten
Middeleeuwen
Wereldmunten op type
Bankbiljetten op type
N. Buijs
Volledig lid

Magna Frisia

« Antwoord #10 Gepost op: 10 November 2005 - 02:04:42 »

Ik ken nog precies zo'n oplichterig geval!
Niet het Nederlands Muntkantoor maar het Nederlandsche Muntenhuis; http://www.muntenhuis.nl/ (onder leiding van Fokko Knol!)
Deze lijken er precies op, zogenaamd ben je altijd uitgeselecteerd, zeer kleine oplage aanwezig, een exemplaar per huishouden en ze bieden dezelfde producten aan (1 en 2 eurocent finland en allemaal penningen in zogenaamde zeer beperkte oplagen tegen een hoge prijs enz.) met echtheidcenterficaten en al dat soort troep!
En ze zijn zogenaamd ook goede partners van al deze (echte) munthuizen, behalve van de Koninklijke Nederlandse munt (verdacht hoor Angry ) Ze zeggen ook dat je altijd snel moet bestellen omdat je anders hem niet meer kunt ''bemachtigen'' terwijl ik nu twee jaar later nog dezelfde penningseries te koop zie! Ook heb ik heel veel reclamebonnen van hun waar ze ''officiële'' munten aanbieden die ik nergens op internet of catalogus kan vinden. Een voorbeeld:
De Canadese 1 dollar munt herdenkingsuitgifte ‘National Park 1885-1985’
Introductieprijs voor deze uitgifte: € 41,45
Kennen jullie deze munt en wat vinden jullie van de prijs?

Deze huizen:
Koninklijke Munt van België
Amerikaanse Staatsmunt
Koninklijke Munt van het Verenigd Koninkrijk
Staatsmunt van de Republiek Frankrijk
Centrale Bank van Rusland
Koninklijke Munt van Canada
Nationale Bank van de Volksrepubliek China
Koninklijke Munt van Australië
Staatsmunt van Zuid-Afrika
Staatsmunt van Spanje

Stop deze oplichterij

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antonius_Heinsius
Muntenverzamelaar van Nederland (Koninkrijk), Suriname en de Nederlandse Antillen.
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #11 Gepost op: 10 November 2005 - 22:24:20 »

Deze huizen:
Koninklijke Munt van België
Staatsmunt van de Republiek Frankrijk
Staatsmunt van Spanje
Maar een gewoon BU-setje euromunten van deze landen kunnen ze niet leveren! Of pas vele maanden later tegen een prijs die minstens het dubbele is van wat de normale muntenhandel rekent. Angry
Rob Kooy

bart
full lid

moderne wereldmunten: een passie!

« Antwoord #12 Gepost op: 10 November 2005 - 23:53:20 »

Citaat
De Canadese 1 dollar munt herdenkingsuitgifte ‘National Park 1885-1985’
Introductieprijs voor deze uitgifte: € 41,45
Kennen jullie deze munt en wat vinden jullie van de prijs?

Dit is Canada 1 dollar KM#143 in 0.500 zilver. Catalogus(!)prijs in Krause voor MS-63 (circulatiekwaliteit): 7.50 US$ en in Proof 6.00 US$.(circulatiekwaliteit is iets duurder vanwege het veel lagere slagaantal: 163.314 exemplaren tegenover 733.354 exemplaren in proof) Zelf heb ik 4.50 € betaald voor mijn proof-exemplaar.

groeten,
bart

wereldmunten van 1750 tot nu!
YaKuBu84
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 11 November 2005 - 11:36:22 »

,,Bovendien ontvangt de afroepgerechtigde (u, de consument, red.) alle verdere uitgaven van de editie ’complete series officiële euromunten’ (momenteel twaalf stuks) tegen de actuele voordeelprijs van € 9,95 tot €19,95.’’

De kleine letters, dit is toch ENORM slecht ..

Bedankt iig voor dit bericht, ik kende deze lui nog niet!
wetthra
groentje
*

« Antwoord #14 Gepost op: 13 April 2006 - 11:51:25 »

hier een belg met slechte ervaringen :-Xik ben te werk gesteld bij de posterijen!!wat een shit dat die versturen,er moet veel mee te verdienen zijn en zeldzaam och gottekens toch ,niets is zeldzaam,,en wil je zoiets ,moet je betalen.punt uit,iik ben bij 2clubs,en daar vind ik alles!!ik koop me liever een gouden per maand dan zulke shit!laat jullie toch niet vangen aan zulke dingen,kijk eens in world coins boek en je zult merken wat de uitgifteprijs is,met sommige,een breuk kan je  u  lachen,en maar bieden op anders sites om die toch te kunnen hebben,ook zulke kiekens,biedersnaam geheim gehouden is ook zoiets,de ene belt naar de andere ,allez druk eens ,want er staan veel volgers in de rij !!KIEKENSp
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: