JMP = Jaarboek van Munt- en Penningkunde, jaarlijkse uitgave van het koninklijk Nederlands Genootsachap voor Munt- en Penningkunde. Het betreft hier JMP 72 (1985) blz 13 - 49. Het artikel is geschreven door (de overleden prof. dr.)Enno van Gelder (=EvG)
VdCh of vdCh = P. O. van der Chijs, beroemd Nederlands Nummismaat uit de 18 eeuw, heeft veel gepubliceerd, zijn beroemdste werk is een standaardwerk over middeleeuwse munten, naar ik meen bestaande uit 9 delen en uit nog meer boeken.
Het door mij bedoelde deel heet "Munten der Frankische en Duitsch Nederlandsche vorsten" (1866), ik gebruikte een herdruk van Holleman munten (1973).
Momenteel verzorgt Dries Jannink een 2e (mooiere) herdruk van de "Van der Chijs"
Prou is een verwijzing naar een standaart werk van Proudeau, een boek wat ik alleen ken van verwijzingen naar.... ik heb dit boek niet.
Ik weet niet hoe je aan deze boeken kunt komen, kopen? de universiteitsbibliotheek?? Bij mijn weten staan ze niet op internet.
het koninklijk Nederlands Genootsachap voor Munt- en Penningkunde is / was van plan ale jaarboeken te digitaliseren, hoe het daarmaa staat weet ik niet.
mvg A