Dag Pieter,
Alvast een heel gelukkig nieuwjaar gewenst

Ik heb een goede kennis / vriendin die jetons verzameld, ik was dat niet echt vergeten, maar ik dacht er pas zeer onlangs weer aan. Ik zal haar naar dit forum verwijzen, mogelijk wil ze je dan direct antwoorden. Ik zal echter de vragen voor je stellen.
1. Wie zijn de leidende kenners in Nederland, waarmee je in contact kunt komen.

2. Kent zij fanatieke langdurige verzamelaars, waarmee je in contact kunt komen.

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is serieuze medeverzamelaars tegen te komen, hoewel het forum me de geeigende plaats lijkt.
Het valt mij op dat het aantal echte actieve kenners op deze site toch tamelijk gering is, qua percentage dan bedoel ik (minder dan 2 % schrijft samen meer dan 3,7500 berichten , het moeten er veel meer zijn, gezien de mensen die ik via andere wegen ken. Misschien kennen ze het forum niet, hebben ze niets met computers of zijn ze veel te druk - paar grote numismaten, echte kenners dus, kennen deze site en reageren maar (heel) zelden (ze staan als groentje geregistreerd).
Mijn Frans is uitermate zwak, maar ik heb wel een aantal Franstalige vnl numismatische boeken en als je echt iets wilt dan kan ik zelfs Frans lezen. Bovendien ben ik gelukkig getrouwd met iemand die veel gevoel voor talen heeft en een klassieke opleiding - zelf ben ik exact opgeleid - Ik ben wel benieuwd naar een engelstalige Dugniolle.
Zelf heb ik niet zo veel met Byzantijnse munten, of Sassaniden of etc. ik verzamel eigenlijk wat aan muntgeld binnen de grenzen van het huidige Nederland zou kunnen hebben gecirculeerd en ga daar wel eens (een beetje) / te vaak buiten.
Met vriendelijke groet,