Muntenforum Verzamelmarkt.nl
23 Juli 2014 - 02:38:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: waarde oude belgische munten?  (gelezen 11738 keer)
future_125
groentje
*

« Gepost op: 27 December 2004 - 17:27:15 »

hoeveel zijn deze munten waard?, munt van 10 cent met gaatje in van 1904 en munt van 25 cent met gaatje in van 1913???
en ook nog een muntje van koning albert I van 50 cent  van 1912???
« Laatste verandering: 27 December 2004 - 17:35:12 door future_125 » Gelogd
future_125
groentje
*

« Antwoord #1 Gepost op: 27 December 2004 - 17:55:25 »

Ik heb ook nog een muntje gevonden van 2 cent uit 1833 denk ik, maar afbeelding is niet meer zo goed zichtbaar, juist de 2cent is leesbaar en na opzoekwerk denk ik dat het een muntje is van 2cent uit 1833 , graag zou ik ook weten welke waarde dit muntje heeft?
« Laatste verandering: 27 December 2004 - 17:58:04 door future_125 » Gelogd
les
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #2 Gepost op: 27 December 2004 - 18:01:14 »

hier is een link die je een duidelijk overzicht geeft.
http://home.scarlet.be/~pbusch/ZieMunten.htm
future_125
groentje
*

« Antwoord #3 Gepost op: 27 December 2004 - 18:43:06 »

nu heb ik nog de vraag, waar ik al deze munten zou kunnen kwijt raken?, ik heb er massa's veel van die oude belgische munten gevonden?
les
groentje
*

« Antwoord #4 Gepost op: 27 December 2004 - 19:10:58 »

je kan ze op deze site te koop plaatsen,hier zijn veel verzalelaars van belgische munten aanwezig..
future_125
groentje
*

« Antwoord #5 Gepost op: 27 December 2004 - 19:21:07 »

het probleem is , ik heb redelijk veel van die oude munten, en voor ze allemaal kwijt te raken, zal dat zeer lang duren denk ik, en hoe zit het dan in zijn werk, waar moet ik dit dan posten om ze te verkopen?
den_pdg
Senior lid

Geslacht: Man

Addicted to coins...

« Antwoord #6 Gepost op: 27 December 2004 - 19:25:17 »

...of je kan ze als ťťn lot op een veilingsite plaatsen en de markt de prijs laten bepalen. Als het allemaal muntjes zijn zoals je hierboven beschrijft gaan die meestal toch geen grote fortuinen gaan.

Tussen haakjes Les, je hebt een site ontdekt die ik nog niet gevonden had! Alleen spijtig dat het weer zo'n site is die alleen maar werkt met den browser van den Bill Gates... Sommige site bouwers moeten toch eens leren om deftig html te schrijven...

Mvg,
den_pdg
 Wink Wink Wink

Meer over de Belgische Frank en de munten van de Oostenrijkse Nederlanden op:

les
groentje
*

« Antwoord #7 Gepost op: 27 December 2004 - 19:42:43 »

ik vind het een overzichtelijke site,enkel ik heb geen catalogus,dus kan niet achterhalen dat de waardes wel up to date zijn..
future_125
groentje
*

« Antwoord #8 Gepost op: 27 December 2004 - 20:00:31 »

ik lig hier met door de 100 muntjes zal anders eens een foto plaatsen welke ik allemaal heb, ik heb er toch geen snars gedacht van Smiley kunnen jullie mij dan zeggen of er belangrijke zouden tussen zitten:d
zal straks foto nemen
den_pdg
Senior lid

Addicted to coins...

« Antwoord #9 Gepost op: 27 December 2004 - 20:06:06 »

Hoi Les,

Troost u, de waardes in den Morin en zo zijn ook niet allemaal even up-to-date hoor. Als je echt up-to-date prijzen wenst te zien dan moet je eigenlijk veilingcatalogi samen met de behaalde prijzen nemen. Een andere mogelijkheid is er volgens mij niet om up-to-date te blijven. Tussen haakjes ik heb ondertussen den browser van den Bill Gates toch maar effen open gedaan (dik tegen mijn goesting maar allť) en ik stel vast dat de catalogus in de door u geciteerde site gebaseerd is op de Krause catalogus en dat is natuurlijk een catalogus op Amerikaanse leest. De auteur heeft verder een aantal schoonheidsfoutjes gemaakt. Zo zijn de kwaliteitstrappen VG - Fine - VF - XF uit de Krause catalogus bijvoorbeeld vertaald als ZG - Goed - Fraai - Zeer-Fraai... Wees dus zeer voorzichtig als je de informatie gebruikt van deze site.

Mvg,
den_pdg
 Wink Wink Wink

future_125
groentje
*

« Antwoord #10 Gepost op: 27 December 2004 - 20:12:41 »

waar ben je dan best dat je naar toe gaat in belgie met al deze munten?
Willy68
full lid

BelgiŽ op jaar (1832-2001) Wereldmunten op type

« Antwoord #11 Gepost op: 27 December 2004 - 20:28:32 »

Hoi,

Als je de mogelijkheid hebt om een foto/scan van de muntjes te plaatsen denk ik dat je hier ook best wel een eerlijk antwoord zult krijgen wat de waarde van de muntjes is. Ben alleen niet teleurgesteld als het niet het bedrag is wat je voor ogen had. Veel mensen denken dat als ze munten van voor WOII hebben dat deze tientallen euro's waard zijn terwijl veel munten uit die tijd echt "rommelbakmateriaal" is. Dus probeer het eens. Ik vind altijd dat je munten beter kunt verkopen aan een verzamelaar dan aan een handelaar. Voor een verzamelaar is ieder muntje iets om te koesteren, voor een handelaar is het een ding dat geld op moet leveren. Aan de andere kant, wil je er zoveel mogelijk aan verdienen, moet je ook niet bij een handelaar zijn. Een verzamelaar die net een jaartal mist is misschien bereid om net iets meer te geven voor een muntje.

Groetjes Willy

future_125
groentje
*

« Antwoord #12 Gepost op: 27 December 2004 - 21:31:32 »

ik heb foto's getrokken, maar heb nog niet op de site gezet, dit gaat immers niet , zou iemand anders een e-mail adres willlen geven, zal ze dan naar daar sturen ofzo
Willy68
full lid

BelgiŽ op jaar (1832-2001) Wereldmunten op type

« Antwoord #13 Gepost op: 27 December 2004 - 21:52:53 »

Hallo,

Hier zijn de foto's van future_125

groetjes Willy

den_pdg
Senior lid

Addicted to coins...

« Antwoord #14 Gepost op: 28 December 2004 - 00:15:09 »

Hoi future_125,

Op basis van de scancompilatie die Willy voor jou heeft geplaatst vrees ik dat we je toch zullen moeten teleurstellen wat de waarde betreft van je muntjes. Dit zijn wat we noemen muntjes van dertien in een dozijn. Deze muntjes zijn ideaal om aan een beginnend muntenverzamelaar van een jaar of 10 te geven. Of anders kan je de muntjes gewoon houden en wie weet kunnen ze wel het begin worden van een zeer boeiende hobby...

Mvg,
den_pdg
 Wink Wink Wink

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: