Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 20:49:58 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: ned 50 cent 2000 geel  (gelezen 2210 keer)
michel
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 17 Oktober 2004 - 10:52:18 »

ik kan geen foto plaatsen, maar heb onlangs een ned 50 cent 2000 in mijn bezit gekregen met een gele kleur. Hij lijkt wel verguld, met oneffenheden in haren van beatrix. De munt ziet er uit, als net uit de rol. Mijn vraag:kan deze van een ander materiaal zijn, dan normaal geslagen wordt.
Xander
Senior lid

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 17 Oktober 2004 - 11:24:26 »

hoi ,

heb je geen scanner of toestek waar je een foto mee kan maken.

of kan je heb niet  plaatsen .

je mach hem ook naar me mail sturen  dan kan ik kijken of ik hem kan plaatsen

groeten xander  ( Donald_Duckie1@hotmail.com )

je kan nooit genoeg 1 centen hebben:P
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #2 Gepost op: 17 Oktober 2004 - 12:41:46 »

@ michel:

Hóe heb je die munt in je bezit gekregen? Gekocht of heb je 'm in de roulatie gevonden? Er zijn enkele idioten actief die de euromunten vergulden om ze dan te verkopen (aan andere idioten?), mislukkingen gooien ze wellicht terug in de roulatie.
Een duidelijke afbeelding zou inderdaad handig zijn.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
michel
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #3 Gepost op: 18 Oktober 2004 - 10:36:59 »

de bewuste munt heb ik uit de circulatie ontvangen, en viel gelijk op door de kleur. Dacht eerst, dat de munt in een of ander zuur belandt kon zijn, maar de munt ziet nauwelijks 'gebruikt' uit. Ook zit er op het bovenste streepje van de 5 van 50, een lichte verdikking (uitloop).
Ik zal spoedig trachten een foto te plaatsen, mischien dat het dan wat duidelijker wordt, om hierover te oordelen.
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #4 Gepost op: 18 Oktober 2004 - 19:22:32 »

Gewoon maar even een vraagje:
Zou het niet zo kunnen zijn dat iemand geprobeerd heeft de munt te reinigen met een verkeerd schoonmaakmiddel. En, toen het resultaat tegenviel, de munt gewoon weer heeft uitgegeven?
Ik vraag dit omdat ik vandaag een 5c ontving die duidelijk rose-achtig gekleurd is. Kennelijk afkomstig van iemand die met Cillit Bang of zoiets aan de gang is geweest.
Rob Kooy
« Laatste verandering: 18 Oktober 2004 - 20:11:46 door RobKooy » Gelogd

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Senior
full lid

« Antwoord #5 Gepost op: 18 Oktober 2004 - 22:24:40 »

Ik heb zelf al enige tijd een goudkleurige Nederlandse 1c. En díe heb ik gewoon uit de circulatie. Waarschijnlijk is hij eenvoudigweg gegalvaniseeerd met één of ander geel metaal. Ik vermoed dat hetzelfde geintje uitgehaald is met bovengenoemde 50c. Hopelijk vertelt de afbeelding iets meer. Een bepaling van het gewicht (even vragen bij de juwelier) kan misschien ook iets meer vertellen.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

PB
full lid

ik hou van dit forum!

« Antwoord #6 Gepost op: 19 Oktober 2004 - 17:21:16 »

huh... hebben we het hier nu over een goudkleurige vergulde kopercent of over een gele 50 eurocent die niet goudkleurig is ? Het verschil lijkt mij nogal groot  Grin
Enne, hoe noemen we eigenlijk de kleur van de 50 eurocent? Geel toch? Er kan m.i. alleen een verschil in de kleur geel 'lijken'  wanneer er sprake is van een extreem lichte kleur geel naar bijna geel-wit (meestal veroorzaakt door schoonpoetsen met koper-, jawel, koperpoets) of van een donkerder gele kleur, neigend naar geelgroen (meestal óók veroorzaakt door ijverige poetsers maar dan met middelen als ammoniak e.d.) Ik denk dus dat Rob Kooy hier de spijker op z'n kop slaat v.w.b. een reiniging van de munt.
Ik ben erg benieuwd waarover het hier nu precies gaat.

Groeten,
P.B. Smiley
Xander
Senior lid

« Antwoord #7 Gepost op: 29 Oktober 2004 - 13:54:42 »

foto  1  

Xander
Senior lid

« Antwoord #8 Gepost op: 29 Oktober 2004 - 13:55:09 »

foto 2

Senior
full lid

« Antwoord #9 Gepost op: 29 Oktober 2004 - 16:45:56 »

Omdat het hier niet om de echte kleur van deze munt lijkt te gaan (hij ziet er hier bruin uit i.p.v. geel) kan er ook mét deze afbeelding weinig meer over gezegd worden. Een afbeelding met de natuurlijke kleur (en dan bij voorkeur terwijl er een normale munt naast ligt) zou misschien wèl meer duidelijkheid kunnen verschaffen.
Groeten,

Senior

Xander
Senior lid

« Antwoord #10 Gepost op: 29 Oktober 2004 - 17:38:06 »

hoi ,

zelf denk ik dat het toch om een vergulden 50 cent gaat .

1. als je kijk naar de foto zie je dat de letters en andere  kleine dingen  niet scherp geslagen zijn  , dus waarscheinlijk met een ander iets over heen gedaan zoals in dit geval mischien een laagje goud .

2. heb zelf ook vergulden euro's en als je deze niet in het volle licht houd is de kleur haast het zelfde als de foto .

de punten die mijn opvalen zijn :

A. de boven zijden van de 5  het streepje van de 5 dus
B. de onder ronding van de 5
C. de kruisjes/sterren bij de landen en de strepen zijn niet echt kruisjes meer rondjes of

andere kant

A. de letters die  volgens mijn best dig geslagen zijn /  of met een andere metaal  zoals goud mischien over heen zijn gegaan.

dit kan ook omdat de foto mischien niet scherp genoeg is .

foto kan het beste denk ik op een witte achtergrond met een gewoone munt er naast  zoals hier boven al gezegt is

groeten xander

zoonvanmars
nieuw lid
**

« Antwoord #11 Gepost op: 06 December 2009 - 15:31:55 »

Na een tijdje in de grond te hebben gelegen worden ze ook echt geler.
Zoek met metaaldetector vandaar.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: