|
denis49
|
 |
« Gepost op: 05 September 2004 - 11:02:52 » |
|
Hallo, Wie weet er iets over deze munt? Het is een munt van de streek van de Bosphorus,dat hebben ze mij verteld althans. Alle tips zijn welkom. Dank bij voorbaat. Groeten, Denis49 
|
|
|
|
|
|
Romeinse munten dat is pas geschiedenis.
|
|
|
|
Senior
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 05 September 2004 - 11:34:57 » |
|
Beetje duidelijker...  Groeten, Senior
|
|
|
|
|
|
Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info. Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
|
|
|
|
denis49
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 05 September 2004 - 13:37:46 » |
|
Hallo Senior, Bedankt voor de verduidelijking van de scan. Groeten, Denis49 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aurelianus
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 28 November 2004 - 08:36:32 » |
|
Hallo Senior, Misschien heeft het zin deze munt bij de "Grieken" te plaatsen. Dat is waarschijnlijk, weliswaar niet (helemaal)correct, maar ik verwacht dat daar meer mensen komen die U opweg zouden kunnen helpen. Dit gezien de Griekse karakters, die ik meen te ontwaren? Het muntbeeld komt mij niet helemaal onbekend voor, maar dat zal voor U zeker ook gelden. Succes. 
|
|
|
|
|
|
Met vriendelijke groeten en veel verzamelplezier! Aurelianus
|
|
|
|
gantois321
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 28 November 2004 - 13:34:08 » |
|
hallo Denis
Als het grieks zou zijn of met griekse karakters, eens proberen bij het museum voor numismatiek te Athene. Heb je het email adres? Je moet wel in het engels schrijven maar ze antwoordfen gegarandeerd binnen de week
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
guido
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 28 November 2004 - 13:55:54 » |
|
|
|
|
|
« Laatste verandering: 28 November 2004 - 13:59:50 door guido »
|
|
|
|
|
Klooriaantje
nieuw lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 28 November 2004 - 14:22:36 » |
|
Hallo Guido,
Gaat er iets mis bij mij, ik zie niks op de link.
No image to display?
Doei, Harm...
|
|
|
|
|
|
al het goede komt naar boven
|
|
|
|
denis49
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 28 November 2004 - 14:39:10 » |
|
Hallo Guido, Bij mij lukt het ook niet,ik krijg geen beeld te zien. Doe ik iets fout? Groeten, Denis49 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
denis49
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 28 November 2004 - 14:41:11 » |
|
Hallo Geert, Bedankt voor de reactie,ik heb het email adres ja,maar ik wacht nog een beetje het forum af,men weet nooit hé. Groeten, Denis49 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 28 November 2004 - 14:50:45 » |
|
Hallo Kloriaantje en denis49: Guido heeft kennelijk even vergeten te vermelden dat je op forumancientcoins als lid ingelogd moet zijn voordat je plaatjes te zien krijgt. Blijkbaar is hijzelf wél lid, en dan denk je er niet aan dat anderen niet zonder meer toegang hebben tot de gegevens op dat forum. Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
|
|
|
|
guido
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 28 November 2004 - 14:57:50 » |
|
Ik stel vast dat er problemen zijn met het bekijken van de link. Nochtans ben ik niet ingelogd bij ancientcoinsforum en kan ik de link toch bekijken.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 28 November 2004 - 15:02:15 door guido »
|
|
|
|
|
Klooriaantje
nieuw lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 28 November 2004 - 15:02:23 » |
|
Bij mij niet...
|
|
|
|
|
|
al het goede komt naar boven
|
|
|
|
guido
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 28 November 2004 - 18:40:52 » |
|
Nog eens proberen: Bosphorus/Pontus. Agrippias Caesaria ( Phanagoria). AE 8 nummia (19mm, 4.4 g), late 1st century BC. Obv: Veiled and draped female bust, right. Rev: AGRIPPEWN, Prow left, mark of value H in field at right. RPC 1934-5; BMC 1.
RPC lists three possibilities for the Bust on the obverse: Livia, Aphrodite Urania, and Queen Dynamis. Popular opinion seems to be that the bust is that of Livia.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dj2000
Gast
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 13 December 2004 - 02:07:45 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
denis49
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 13 December 2004 - 11:27:21 » |
|
Hallo Dj2000-2003 Bedankt voor de link,lijkt heel interessant,bij de eerst volgende gelegenheid ga ik het grondig nakijken. Ik laat iets weten als ik vindt wat ik zoek. Groeten, Denis49 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|