Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 20:23:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Foto's gezocht van varianten Wilhelmina-munten  (gelezen 1893 keer)
eric-t
Gast
« Gepost op: 20 Maart 2003 - 12:45:58 »

Voor mijn website ben ik op zoek naar duidelijke foto's waaruit de verschillen blijkt bij de volgende varianten:

- 1c 1900: Ronde nullen in jaar en langer muntmeesterteken / Ovale nullen in jaar en korter muntmeesterteken

- halve gulden 1929 Parels van het diadeem onder GI van KONINGIN / Parels van het diadeem onder G van KONINGIN

- gulden 1944 EN van NEDERLANDEN loopt onder het borstbeeld door

- 2,5 gulden 1938 of 1932 grover haar

Dus foto's het liefst van beide soorten. Foto's van andere varianten van Nederlandse munten zijn ook welkom!

Eric
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Maart 2003 - 17:36:19 »

Waarom nieuwe foto's maken (of laten maken) als je alle verschillende varianten (plus nog een stel niet door jou genoemde) al met een duidelijke afbeelding kunt vinden in de jaarlijks verschijnende Muntalmanak N.V.M.H. ?

Is dat niet ongeveer hetzelfde als proberen opnieuw het wiel uit te vinden?
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
eric-t
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 21 Maart 2003 - 20:29:34 »

Waarom nieuwe foto's maken (of laten maken) als je alle verschillende varianten (plus nog een stel niet door jou genoemde) al met een duidelijke afbeelding kunt vinden in de jaarlijks verschijnende Muntalmanak N.V.M.H. ?

Omdat ik een website maak die voor iedereen toegankelijk is met openbare gegevens en bovendien gratis. Niet iedereen heeft zo'n almanak in huis en is toch geinteresseerd in welke munt hij/zij in bezit heeft.

Is dat niet ongeveer hetzelfde als proberen opnieuw het wiel uit te vinden?
Rob Kooy

Is jouw catalogus van euromunten dan hetzelfde als het wiel opnieuw uitvinden als je weet dat al die informatie ook al in catalogi van verschillende landen zal verschijnen? Is dit forum het wiel opnieuw uitvinden omdat er al een ander muntenforum op internet bestaat? Is de Volkskrant wellicht overbodig omdat er ook al een Telegraaf is?

RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #3 Gepost op: 22 Maart 2003 - 10:23:01 »

Hallo Eric,
Niet zo aggressief, ja? Wat ik bedoelde, is: Kun je die plaatjes uit de Muntalmanak niet gewoon overnemen? Wanneer je dat doet mét duidelijke bronvermelding kunnen ze je alleen maar dankbaar zijn voor de gratis reclame die je voor ze maakt! Grin

Mijn euromunten catalogus is in zoverre nieuw dat al die andere catalogi waarop je doelt er nog niet zijn. En de wél al bestaande catalogi (Proksch, Schon) zijn verregaand onvolledig.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
eric-t
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Maart 2003 - 10:27:11 »

Dit lijkt me copyright schending. Ik wil nieuw materiaal voor mijn website om geen problemen te krijgen met de uitgever van enig boek.
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #5 Gepost op: 22 Maart 2003 - 11:09:54 »

Eric,

Dat kan ik me voorstellen, het zou inderdaad copyrightschending kunnen zijn wanneer zijzelf de plaatjes hadden gemaakt. Maar zij hebben de plaatjes waarschijnlijk ook weer van anderen overgenomen (ik denk enkele van hun plaatjes eerder gezien te hebben in enkele veilingcatalogi).
Wat ik wilde was jou een hele hoop moeite besparen. Maar misschien kun je het met de uitgever op een accoordje gooien (want vermelding op jouw site zou immers een goede reclame voor ze zijn!).
Waarom gooi je niet eens een visje uit? De man die je moet hebben is Wim Dols (e-mail: info@romunt.nl). Ik denk dat je wanneer je zegt dat je op je site zult vermelden: Met dank aan .... enzovoort, ze best wel redelijk zullen zijn.
Rob Kooy

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: