Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 20:05:50 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Grootte van de fotos en scans  (gelezen 5070 keer)
Michel
Gast
« Gepost op: 21 Mei 2004 - 22:51:52 »

Hallo iedereen,
Mag ik even de aandacht trekken van iedereen op te wijze waarop men de bijgevoegde beelden en scans opload. Ik bedoel hiermee het gewicht of de grootte in Kb van onze scans en fotos. Ik zie somtijds bijgevoegde beelden van meer als 50 Kb !! In 99 % van de gevallen hoeft dat helemaal niet.

De reden waarom ik deze opmerking maak is dat ik onlangs van Rudy zelf gehoord heb, dat dit forum hem op jaarbasis de oren van de kop kost. Als teken van dankbaarheid voor het gebruik van dit mooie forum, zou ik dan ook willen vragen aan allen om ons steentje bij te leggen zodanig dat we het onze Rudy financieel toch niet te lastig maken met dit forum.
Het is een kleine moeite van even op te letten wat we posten en welke de "grootte of het gewicht" in Kb is van het geen we aanbrengen als fotos of scans.
Ik reken op eenieders goede wil en op de oplettenheid van de moderatoren om dit even bij te sturen in geval mensen verstrooid zijn of vergeten na te kijken hetgeen ze posten.
Dank U wel allemaal voor uw medewerking.
Michel Wink
« Laatste verandering: 23 Mei 2004 - 14:56:28 door Michel » Gelogd
jan_tomat
Beheerder
full lid

Geslacht: Man

wat word ik hier slim

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Mei 2004 - 23:29:07 »

hallo michel

bedankt voor de tip zal er eens meer op leten want mensen zoals ik verkleinen het maar tot ze het op het forum kunnen zetten.

tip van tante kaat

kan je mischien erij zetten hoe je het het beste en het gemakkelijkste kunt doen Wink

en mischien kan je de mensen die het mischien onbewust doen een pb sturen met de tips

groetjes
jan tomat

ik verzamel belgie munten +biljetten nederland en portugal de rest van europa in mindere maten
Michel
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 21 Mei 2004 - 23:39:48 »

Dag Jan,

Een genie in informatica ben ik niet maar een beeld verkleinen kan gemakkelijk met een programaatje als Photoshop, Paint of ACD see en erzijn er nog. Ik gebruik ACDsee omdat ik dat het handigste vind.
En wat de mensen betreft die het onbewust doen, daar verwijs ik naar de moderatoren van elke rubriek. Je moet verstaan dat ik elke dag niet het hele forum kan overlopen en overal tussen komen. Dan moet ik men tentje opslaan naast mijn PC  Grin  .... en ook de mensen zouden me rap beu worden denk ik  Grin ....mijn "façade" staat nu al genoeg op dit forum  Wink
groetjes
Michel Wink
jan_tomat
Beheerder
full lid

wat word ik hier slim

« Antwoord #3 Gepost op: 21 Mei 2004 - 23:53:16 »

hallo michel

is niet persoonlijk he Grin

als elke moderator zijn deel doet (en elk lid zijn best)zal het al veel oplossen denk ik en je moet niet continue op de mensen hun foutjes wijzen he maar als je er tegen komt bv.

en ik dacht ik zal het maar melden aan diee met zijn grote blauwe sterekes he omdat ik in de kerstsfeer zat Cheesy

groetjes
jan tomat

ps:ik verklein ook met deze programma's maar niet klein genoeg vrees ik.en daar zit het hem juist.ik ben ook maar een pc leek hoor.als we samen wat proberen kunnen we het wel snel leren he en er is nog altijd de test item.

ik verzamel belgie munten +biljetten nederland en portugal de rest van europa in mindere maten
De onbekende
full lid

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Mei 2004 - 15:20:14 »

Het is vrij eenvoudig om een bestand te verkleinen, openen in paint met rechtermuisklik, dan bovenin de taakbalk op afbeelding klikken dan naar "uitrekken hellen" percentage ingeven dan opslaan.
kikadewado......

BROEVA HARO!
Michel
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 23 Mei 2004 - 15:58:11 »

Ik werk met ACDsee en daar is het gewoon "resize" en hopsakee, het is in orde !
Michel Wink
sjoerdhoogenkamp
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 24 Mei 2004 - 20:05:46 »

En je kunt ook altijd nog een plaatje laten laden vanaf een andere lokatie. moeten ze dat wel toelaten  (bij geocities mag het niet en komt het plaatje de ene keer wel en de andere keer niet door) en moet het een beetje snel werken ( ik heb een tijdje plaatjes laten laden vanaf smartgroups maar die is zo traag als dikke stront en vaak komt het plaatje helemaal niet).
Er schijnen allerlei andere gratis sites te zijn waar je je plaatjes kunt opslaan en hier dan kunt tonen.

groet,
Sjoerd
www.geocities.com/sjoho
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #7 Gepost op: 24 Mei 2004 - 22:51:47 »

De gratis site http://www.fotango.com/ werkt naar mijn mening ook wel goed.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
jan_tomat
Beheerder
full lid

wat word ik hier slim

« Antwoord #8 Gepost op: 26 Mei 2004 - 12:20:38 »

hallo de onekende

bedankt voor de tip.

ik werkte al met paint maar knipte het er uit en plakte het in een nieuwe. Embarrassed zal nu mij foto's eens gaan verkleinen van mijnen kleine is nu wel snel gedaan op uw manier Cool

heb nog een vraagje.
hoe kan je best 2 foto's bv de voorkant en de achterkant op een simpele manier in 1 foto maken.
dit is bij mij ook nog een omslagtig werk. Undecided

groetjes
jan tomat

ps hieronder een voorbeeld hoe ik de munt wil.ps michel is eentje van 11 kb Wink
« Laatste verandering: 26 Mei 2004 - 12:21:24 door jan_tomat » Gelogd

Michel
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 26 Mei 2004 - 12:39:56 »

Foto's bijeenvoegen is heel simpel met Paint.
1) open een nieuw bestand
2) Ga in "bewerken"
3) In bewerken ga naar "plakken uit" en daar kiest ge de foto in uw bestanden. Eerst voor zijde en dan achterzijde, dat ge schoon naast een zet ( en vergist ge U, klik dan op "ongedaan maken" )
4) Kader aanpassen, zodat er geen wit overschiet.
5) terug in "bestand" ----> "opslaan als" : zet er een naam bij : bvb "Tomaten van Jan" ....en voilà 't is in de sacoche, zou Eddy Wally zeggen !

groetjes
Michel Wink
Michel
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 27 Mei 2004 - 18:20:49 »

Hallo iedereen,
Vanaf vandaag zouden alle scans zwaarder als 50 kb niet meer op het forum kunnen. Er is uitgeteld geweest dat ruim 99 % van de scans en fotos op het forum onder de 50 kb waren of heel eenvoudig te herleiden waren tot minder dan 50 Kb zonder daarvoor van hun kwaliteit in te boeten.
Zodoende mag ik uw vragen van daar rekening mee te houden en indien U een scan of foto niet geplaatst kunt krijgen, eventjes te kijken naar de omvang ervan. Het zal dan vlug duidelijk worden waarom het niet kan.
Dank U voor U medewerking.  
Michel
bouwman
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #11 Gepost op: 16 Juli 2004 - 22:25:02 »

Hallo iedereen,
Mag ik even de aandacht trekken van iedereen op te wijze waarop men de bijgevoegde beelden en scans opload. Ik bedoel hiermee het gewicht of de grootte in Kb van onze scans en fotos. Ik zie somtijds bijgevoegde beelden van meer als 50 Kb !! In 99 % van de gevallen hoeft dat helemaal niet.

De reden waarom ik deze opmerking maak is dat ik onlangs van Rudy zelf gehoord heb, dat dit forum hem op jaarbasis de oren van de kop kost. Als teken van dankbaarheid voor het gebruik van dit mooie forum, zou ik dan ook willen vragen aan allen om ons steentje bij te leggen zodanig dat we het onze Rudy financieel toch niet te lastig maken met dit forum.
Het is een kleine moeite van even op te letten wat we posten en welke de "grootte of het gewicht" in Kb is van het geen we aanbrengen als fotos of scans.
Ik reken op eenieders goede wil en op de oplettenheid van de moderatoren om dit even bij te sturen in geval mensen verstrooid zijn of vergeten na te kijken hetgeen ze posten.
Dank U wel allemaal voor uw medewerking.
Michel Wink
Huh
Michel
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 16 Juli 2004 - 23:03:22 »

Wat betekent    Huh
Kan het even iets explicieter ?
Dit bericht dateert van de periode dat ik Globalmoderator was. Het forum heeft toen een grondige grote kuis ondergaan.
Michel Wink
Kalf999
groentje
*

« Antwoord #13 Gepost op: 09 November 2004 - 10:18:03 »

Ik heb zelf een Scanjet 3400 C van HP ...Hiermee kan ik de scans perfect instellen....

Zie onderstaande foto... Een joekel van een foto !
Maar slechts 48 Kb groot...

grtzzzzz Francois

Veel mensen zijn bij vlagen geniaal...Jammer dat het bijna overal windstil is.....
yuriravi
nieuw lid
**

Whaw !

« Antwoord #14 Gepost op: 05 December 2004 - 17:17:20 »

Voor de enkelingen met een Mac :

de foto in grootte verkleinen hoeft niet. Enkel het bestand beneden de 50 kb houden. Dit gaat dan wel ten koste van de resolutie.
Photoshop is inderdaad een goede oplossing (zoals voor web foto's), maar ik gebruik een freeware programmaatje 'Resize' waarbij je kan kiezen de fotot te verkleinen, de resolutie te verkleinen zonder de grootte aan te passen, of een mix van beide. je kan een target vooropstellen van 50kb.
Zo zijn er tientallen programmas in een dozijn. Ik veronderstel dat dit ook zo is voor de PC-wereld, niet ?
groetjes Cheesy
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: