Hoi Pietje,
Bedankt voor je reactie. We hebben het overslag exemplaar ondertussen verder onder de loep genomen en we zijn er absoluut nog niet uit.
Op het eerste zicht lijkt het er op dat er een zeven onder de zes zit. De verdikking onderaan de ronding van de zes zou kunnen overeenstemmen met de voet van een zeven (ook duidelijk zichtbaar op de scan hierboven). Alleen zou ik verwachten dat je door de ronding van de zes ook een lijn schuin naar beneden zou zien en die is niet te bespeuren.
Verder is het ook zo dat de stempels in de Oostenrijkse periode nogal wat verschillen vertoonden zelfs binnen hetzelfde jaar. De drie van mijn 1783 is absoluut te groot om onder die zes te passen (ik ga verdere fotos achterwege laten om dit forum niet verder te belasten met extra bits) maar het zou mij absoluut niet verbazen moesten er ook exemplaren zijn van 1783 met een kleinere drie. Wat verder in het voordeel spreekt van de stelling 1786/83 is dat de onderste ronding van de zes duidelijk dubbel is, m.a.w. alsof hij dubbel geslagen is, maar in dit geval zou dit wijzen op het aanwezig zijn van een drie onder de zes.
Soit, ik ben er dus nog niet echt uit en ik zal er misschien ook nooit niet met 100% zekerheid uitgeraken, maar in ieder geval ik vind dergelijke munten zalig.
Mvg,
den_pdg