Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 19:59:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 2 cent (1911)  (gelezen 5035 keer)
freewilly
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 08 Mei 2004 - 20:25:27 »

hey,

onlangs heb ik op zolder 2 cent terug uit het jaar 1911, er staat "Albert koning der Belgen" op vermeld en deze munt toont nog geen enkele vorm van slijtage.. nu is mijn vraag hoeveel is deze munt waard?

groetjes Bart
Willy68
Moderator
full lid

Geslacht: Man

België op jaar (1832-2001) Wereldmunten op type

« Antwoord #1 Gepost op: 08 Mei 2004 - 22:25:10 »

Hoi Bart,

2 cent 1911 Vlaamse versie. Helaas de goedkoopste van 1911. De Franse is beduidend meer waard.

enfin, hier volgen de gegevens:

Morin 2003 nummer 311(gewone cijfers) of 311a(grote cijfers). Welke je hebt is natuurlijk moeilijk te zien als je maar 1 exemplaar hebt.
Het slagaantal is 6.441.007.

En de waarde (Let wel, het betreft de cataloguswaarde. Dit is zeker NIET!!! de prijs die je voor je munt zult krijgen mocht je hem willen verkopen.)

fraai: 0.25  
Z.Fr.: 1,25  
Pr.:   3,75

Prijs in Euro voor beide type's 311 en 311a

Groetjes Willy (bedankt voor de support, maar ik ben al "free" genoeg  Grin Grin Grin Grin)
« Laatste verandering: 08 Mei 2004 - 22:27:20 door Willy68 » Gelogd

jan_tomat
Moderator
full lid

wat word ik hier slim

« Antwoord #2 Gepost op: 08 Mei 2004 - 22:29:57 »

hallo

hieronder een afbeelding met de grote 11

bekijk het jaartal goed dan zie je dat de 11 iets groter is dan de 19

groetjes
jan tomat

ps die met de gewone cijfers mis ik nog
« Laatste verandering: 08 Mei 2004 - 22:31:24 door jan_tomat » Gelogd

ik verzamel belgie munten +biljetten nederland en portugal de rest van europa in mindere maten
Willy68
Moderator
full lid

België op jaar (1832-2001) Wereldmunten op type

« Antwoord #3 Gepost op: 09 Mei 2004 - 17:47:55 »

Helaas heb ik zelf ook de 311a met grote cijfers. Misschien dat iemand ter vergelijking de kleine cijfers kan plaatsen.

gr. Willy

jan_tomat
Moderator
full lid

wat word ik hier slim

« Antwoord #4 Gepost op: 10 Mei 2004 - 13:34:39 »

hallo

heel raar
heb eens in mijn dubbels gekeken en heb hem 2 x dubbel en de gewone niet in mijn verzameling.dus 3x de grote 11

is deze dan meer te vinden dan de (gewone)

graag uw reactie

groetjes
jan toat

ik verzamel belgie munten +biljetten nederland en portugal de rest van europa in mindere maten
Captain Hornet
nieuw lid
**

Er zijn geen feiten, alleen interpretaties! Nietze

« Antwoord #5 Gepost op: 19 Mei 2004 - 10:36:29 »

Gegroet,

Ik heb alle "elven" eens gemeten!
De "eentjes" hebben een hoogte tussen 1.25 en 1.30mm.
Met het blote oog is dit verschil niet te zien.
Ofwel heb ik 30 dezelfde!
Ook de afstand tussen de beide "eentjes" kan varieren. Ook hier gaat het hem over tienden van millimeters. Als je er lang genoeg naar kijkt zie je wel het verschil tussen de beide soorten. Als je er te lang naar kijkt, zie je vanalles wat je niet meer moet zien! Mijn meetinstrument is een schuifmaat tot op 0.05mm nauwkeurig, dus is dit niet nauwkeurig genoeg om een definitief uitsluitsel te geven.

AYS

Captain Hornet verzamelt Belgische muntjes (1832-nu), alle soorten, jaartallen en het liefste met een kleine afwijking eraan, per type 3 exemplaren. Ik heb er dus nog een paar te gaan en zal dus nooit verzadigd zijn. Een kleine verzamelaar, maar met een grote passie!
Captain Hornet
nieuw lid
**

« Antwoord #6 Gepost op: 17 November 2005 - 13:07:02 »

Gegroet;

Dit is een tweede poging om het verschil tussen de grote en kleine 11 te leren kennen. Zo komt dit bericht weer eens boven.

Zoals vermeld in het vorige berichtje heb ik een dertigtal stukjes van 1911 en de 1-tjes staan een beetje overal en hoger en lager en verder en dichter en ... Het verschil is nauwelijks te zien, maar wat is nu wat? Ik wordt er een beetje onnozel van of ik ben er al onnozel van.

Help, help, help...

AYS

Captain Hornet verzamelt Belgische muntjes (1832-nu), alle soorten, jaartallen en het liefste met een kleine afwijking eraan, per type 3 exemplaren. Ik heb er dus nog een paar te gaan en zal dus nooit verzadigd zijn. Een kleine verzamelaar, maar met een grote passie!
den_pdg
Senior lid

Addicted to coins...

« Antwoord #7 Gepost op: 18 November 2005 - 21:11:33 »

'm Ja,...

Vraagje, zoeken jullie niet in de verkeerde richting? Is het niet zo dat bij een "grote" 1911 de cijfers verder uit elkaar staan dan bij een "kleine" 1911? Zelf kan ik er echter geen uitsluitsel over geven vrees ik. Ik heb maar een stukje van 1911 Vlaams en vraag mij niet wat het nu is...

Mvg,
den_pdg
 Wink Wink Wink

Meer over de Belgische Frank en de munten van de Oostenrijkse Nederlanden op:

belgjos
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 21 November 2005 - 19:10:51 »

ik heb ook een vijftal stuks, maar ook allemaal van hetzelfde type als deze die hier al vermeld zijn

vreemd dat deze dan overal gemeld is, en toch niet gevonden wordt

gr

belgjos
Captain Hornet
nieuw lid
**

« Antwoord #9 Gepost op: 22 November 2005 - 15:41:16 »

Gegroet;

Dat is nu inderdaad de achterliggende gedachte van mijn vraag. Bestaat dat stuk wel? Maar waarom staan beide varianten dan met gelijke prijs in de catalogus van MORIN?
Als ik dat lees dan besluit ik dat beide versie EVENVEEL te vinden zijn en OOK GEMAKKELIJK (relatief goedkoop muntje hee?) te vinden zijn.

AYS

Captain Hornet
nieuw lid
**

« Antwoord #10 Gepost op: 15 Augustus 2006 - 14:28:05 »

Gegroet;

Het is alweer lang geleden dat dit tersprake kwam,(en dat ik (ACTIEF) op het forum zat).

VRAAG: wat is het verschil tussen de grote en de kleine 11?

Heeft er al iemand een antwoord op deze vraag?

Ik denk dat collega den_pdg (zie bericht november 18, 2005, 0911Hr) gelijk heeft en we niet moeten zoeken naar de grote van de "eentjes", maar de afstand tussen de "eentjes".

In mijn bericht van 19 mei 2004 vermeld ik dat de cijfers tussen 1,25 en 1,30mm hoog kunnen zijn en dat het niet waarneembaar is met het blote oog. Hoe goed uw ogen ook zijn!

De afstand echter tussen de cijfers kunnen varieren van 0,65mm tot 1,10mm, dit is wel (goed) waarneembaar met het blote oog. Ik heb ook alle tussen liggende afstanden gevonden en de meesten zijn 0,8 à 0,9mm van elkaar. Bij de twee extremen is de  "grote" 11 en de "kleine" 11 wel duidelijk te zien. Als mij ervaring en empirisch onderzoek correct zijn, dan moet de catalogus der Belgische munten aangepast worden. De beschrijving van de muntjes 311 en 311a zijn verwarend. Het heeft mij al veel tijd, geld en enkele slaaploze nachten bezorgt. Ik hoop dat Mr FRANS MORIN en Mr PETER EYCKMANS dit bericht lezen en hun catalogus versie 2007 zullen aanpassen voor mij. Grin

Mocht er toevallig iemand zijn die niet akkoord is met mijn stelling, REAGEER AUB... want anders blijf ik slapen...

AYS

Swa
Volledig lid

zoek 16e eeuwse munten van de zuidelijke nederl.

« Antwoord #11 Gepost op: 15 Augustus 2006 - 22:15:47 »

Hallo,
zelf heb ik 6 stuks, en ik bemerk ook geen verschil tussen alle elven. Bezit ik nu de grote 11 of de kleine 11?

Zullen we een prijs uitloven aan degene die de 2 verschillende versies kan tonen?
1e prijs: een gratis Morin 2007, met de felicitaties van Peter Eyckmans?

Swa.

ik verzamel Belgie en Zuid. Nederl. in de XVI° eeuw
Captain Hornet
nieuw lid
**

« Antwoord #12 Gepost op: 16 Augustus 2006 - 20:07:31 »

Gegroet;

Goed idee Swa! Ik bied een six-pack aan, aan de eerste die een duidelijk verschil kan tonen met een scan.
Uw "zes stuks" brachten me spontaan op het (h)eerlijke aanbod.

Ik hoop dat de moderators geen moreel bezwaar hebben op deze soort dails.

AYS

jan_tomat
Moderator
full lid

wat word ik hier slim

« Antwoord #13 Gepost op: 16 Augustus 2006 - 20:39:28 »

hallo

ik heb er zeker geen bezwaar tegen zolang de gedane beloftes maar nagekomen worden Smiley
zal van de week de mijn eens nakijken.spijtig heb ik geen scanner meer.
mischien kan je de munten scannen en ze hier plaatsen zodat iedereen de munten kan beoordelen???
in het verleden hebben we hier ook al leuke discutie's gehad en mooie dingen ontdekt die niet in de morin staan vermeld.

groetjes
jan tomat

Swa
Volledig lid

zoek 16e eeuwse munten van de zuidelijke nederl.

« Antwoord #14 Gepost op: 16 Augustus 2006 - 22:30:19 »

Hier zijn mijn 6 Vlaamse 1911.
Ik ben geen kenner van fotobewerkingprogrammas, ik hoop dat de scans duidelijk zijn.
Swa

ik verzamel Belgie en Zuid. Nederl. in de XVI° eeuw
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: