Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 19:54:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mithradates III  (gelezen 1552 keer)
yankenazor
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 21 April 2004 - 19:33:28 »

Ik heb een jaar of vier terug een drachme gekocht van Mithradates III, uit de periode 69 - 30 v. Chr. De munt is bijna helemaal gaaf, bijna Fleur de Coin. Toen ik de munt kocht was de echte waarde 250 gulden, maar ik betaalde er 125 gulden voor. Weet iemand hoeveel de munt nu ongeveer waard kan zijn?          

Een afbeelding van de munt kun je vinden op: http://http://www.grifterrec.com/coins/parthia/i_par_200_o.jpg
GertUitDeventer
Volledig lid

Geslacht: Man

Zadel de kippen, we zijn verraden!

« Antwoord #1 Gepost op: 21 April 2004 - 22:20:51 »

De munt lijkt me niet helemaal UNC gezien de lichte corrosie op 1400 uur en de kras op 0900 uur, maar de munt ziet er verder prima uit. Als de achterzijde ook minimaal ZF is, schat ik de munt nu op een 175 - 200 euro. Hierbij ga ik af op een tweetal veilingcatalogi en een gidsje voor Parthische munten.

Als de achterzijde overigens nog bepaalde kenmerken vertoont zoals een monogram boven i.p.v. onder de boog, kan dat waardeverhogend werken. Dat geldt ook voor afwijkende monogrammen of een afwijkende stijl.
yankenazor
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #2 Gepost op: 21 April 2004 - 22:33:32 »

Bedankt voor de informatie. De munt die in de link staat is overigens niet de munt die ik in mijn bezit heb, maar wel dezelfde. Verder is mijn munt in nog betere conditie. De munt is niet beschadigd, en scheuren en vervormingen zijn niet opgetreden.  

Ik zal eens een scan maken van de munt.
GertUitDeventer
Volledig lid

Geslacht: Man

Zadel de kippen, we zijn verraden!

« Antwoord #3 Gepost op: 22 April 2004 - 21:48:21 »

Leuk! Dan kan ik mijn Parthische determinatievermogen eens uittesten!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: