Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 19:50:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Waar koop je muntrollen??  (gelezen 1597 keer)
angelahuizen
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 17 April 2004 - 11:36:26 »

Hallo,

Misschien een vraag die hier al vaker heeft gestaan maar waar kan je muntrollen kopen?
Ik heb al gelezen dat het bij de Rabobank kan via de muntrolautomaten. Maar helaas ben ik hier geen klant. Ik zit alleen bij de postbank. Bovendien vind ik het raar dat je 25 cent per rol moet betalen (wel erg veel). Stel je koopt 10 rollen van 1 cent. Dan ben je 7,5 euro kwijt ipv 5 euro.
Het kan toch ook niet zijn dat een winkelier op deze manier aan zijn kleingeld komt want dat zou voor hem een flinke kostenpost zijn.  
Misschien weet iemand een ander kanaal?
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw reactie. En mijn excuses mocht dit een vervelende vraag zijn.

Met vriendelijke groeten,

Angela Huizen
llinde
full lid

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 17 April 2004 - 11:43:22 »

Bij alle banken zijn muntrollen te koop.
De meeste rollen zijn op dit moment niet meer met UNC munten maar gewoon gecirculeerde munten.
Elke bank heeft zijn eigen methode van uitgifte, maar de meeste brengen kosten in rekening, ook winkeliers moeten die kosten betalen, daarom hebben sommige winkeliers ook zo'n hekel aan die 1 en 2 cent muntjes....

Een andere manier om aan muntrollen te komen is de Dag van de Munt bij KNM, daar zijn muntrolpakketen te koop met alle 8 rollen van dat jaar.
Hier betaal je overigens nog veel meer dan 25 cent per rol...

Lid heeft de Forumregels overtreden en is geen lid meer.
angelahuizen
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #2 Gepost op: 17 April 2004 - 12:23:28 »

Bedankt voor de reactie llinde. Op internet kan ik alleen bij de Rabobank iets vinden over de kosten van de muntrollen. Maar goed daar kan ik dus niet terecht. Ik zoek nog even verder.  

Groet Angela
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: