Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 22:16:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Barbaar type 0!/naar Rom.rep.as Janus en kz de galei met ROMA.  (gelezen 1091 keer)
fibula
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 21 Maart 2004 - 20:34:34 »

Hallo,
Het lukt me maar niet om onderstaande munt te determineren. Het zat in een lot met oude romeinse munten uit de 1e en 2e eeuw. Naar mijn idee is de munt romeins/egyptisch. kopzijde een galjoen met het alziend oog? Muntzijde is mij een raadsel De munt was zeer sterk vervuild en was lastig om te reinigen, helaas was er weinig patina. De grootte is 26mm. Wie heeft er een idee?

« Laatste verandering: 01 Maart 2005 - 11:42:08 door aurelianus » Gelogd
Michel
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 21 Maart 2004 - 21:23:57 »

Hallo fibula,
Dit is een romeins republikeinse as met aan de voorzijde de tweehoofdige Janus en aan de keerzijde de galei met ROMA.
Van wanneer die juist dateert weet ik niet, want er zijn verschillende types en die ken ik niet zo goed . Te meer dat die me een barbaarse uitvoering lijkt. Merkwaardig !
groetjes
michel Wink

« Laatste verandering: 21 Maart 2004 - 21:25:17 door Michel » Gelogd
fibula
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #2 Gepost op: 21 Maart 2004 - 22:06:35 »

Hallo Michel,
Bedankt voor je snelle antwoord. Kan ik wel wat mee.
Heb net wat verder gezocht op Wildwinds en kwam er inderdaad heel wat tegen, alleen zit roma bij mijn munt bovenaan en niet onderaan zoals bij de andere munten.
Zal wel komen omdat het een barbaarse is?
fibula
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: