Bij Dhr. Schulman is er de afgelopen 3 jaren slechts 1 geveild. (Ik heb zelf veel veilingcatalogi hier van.)
Het betreft hier munten waarvan er slechts enkele bestaan.
Als er echter nooit meer een exemplaar in de handel komt, vind ik deze munten toch uiterst zeldzaam. En of deze dan fraai of fdc is maakt ook weinig meer uit.
Het is toch de markt van vraag en aanbod. De gradatie in de Schulman catalogus vind ik dan ook hierbij niet meer van deze tijd.
Als er volgende week een fdc naar bovenkomt kan er over een jaar goed evenveel voor een zeer fraai exemplaar worden betaald.
Een verzamelaar die dit soort items echt zoekt, betaalt de gevraagde prijs immers toch wel.
Ik zie nu pas deze intersanante discusie. Ik ben met ron eens. zulke munten zijn wel zeldzaam ! RR zelfs, je komt niet zoveel tegen, er zijn echt niet meer als 100 bekend. Ik ben zelf bijna alle schulman catalogusen naar de oorlog bekeken. Heel theo peters heb ik thuis liggen. Flink wat coin Investments en nederlandsche muntenveiling catalogusen. Totaal heb 150 veilingcatalogusen! En ook ik noem deze munten zeldaam.Kwaliteit maakt ook niet veel uit.
Groetjes,
Maarten