Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 21:16:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Muntje van caesar Delmatius/ koopje ? nngd kwaliteits omschrijving discutabel  (gelezen 681 keer)
---
Volledig lid

Geslacht: Man

« Gepost op: 23 November 2003 - 22:45:52 »

Hallo,

Ik ben bezig met het schoonmaken van een muntje wat ik onlangs in een ruil heb gekregen, nu heb ik hem in mijn van meter in de 2e prijsklasse staan, maar ik weet nog niet veel over hoe zeldzaam dat dit muntje maakt.

Ik heb de voorzijde inmiddels schoon en er is een perfect portret van onder het vuil gekomen inclusief een duidelijk randschrift dat FL DELMATIVS NOB C spelt, de achterzijde denk ik ook helemaal schoon te krijgen, al zal het me tijd kosten  Smiley .

Nu ben ik dus benieuwd of dit echt een uitzonderlijk muntje is en wat ik me voor prijskaartje in gedachte moet hebben als ik met mijn tandenstoker aan de slag ga  Cheesy .

Ik ben benieuwd.

Thijs

PS: BSISC in ex
PPS: De scan doet het muntje geen recht, ik schat de kwaliteit minstens VF richting XF
« Laatste verandering: 26 Februari 2005 - 21:27:23 door aurelianus » Gelogd
Michel
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 23 November 2003 - 23:08:10 »

Hallo Thijs,
Dit is wel een mooie munt. Delmatius is caesar onder Constantijn I van 335 tot 337( dus niet zo lang). Ik heb exakt dezelfde munt gekocht dit jaar, ook geslagen in Siscia . De kwaliteit van jouw munt is een ietsiepietsie beter. Ik heb mijn munt 15 betaald, dus...20 voor de jouwe !
Maak die achterzijde maar schoon  Grin Grin Grin Grin  't is de moeite !
groetjes
michel Wink
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: