Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 21:11:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: % ingeleverde Franse munten van vijf frank  (gelezen 731 keer)
ludomunt
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 09 November 2003 - 17:30:07 »

Ivm Franse munten. Bestaan er catalogi die vermelden hoeveel munten er destijds niet ingeleverd werden? Uitgedrukt in % niet ingeleverd, of uitgedrukt : oplage x exemplaren, ontwaarde/ingeleverde munten : y exemplaren.

In mijn geval zou ik dit graag weten betreffende vijf frank stukken van Louis Philippe I in de periode 1830-1848.
dubbeltje
groentje
*

History is often the answer to mystery....

« Antwoord #1 Gepost op: 12 November 2003 - 04:41:53 »

Hi Ludomunt,

EmbarrassedHet zou maar wat jammer zijn moest je vanuit dit machtig forum geen enkele vorm van antwoord krijgen op je eerste vraag !!!

Francois HEDE heeft een impressionante private web op lycos.fr die een mooi overzicht geeft van de Franse munten en hun slagaantal.   Het aantal vernietigde, opgevraagde en/of hersmolten munten is natuurlijk een interessant gegeven, maar er zijn slechts fragmentarische gegevens over (niet alleen voor Frankrijk maar ook voor andere landen).  Nu, ik zou maar eventjes wat op zijn webje gaan rondneuzen ->  http://membres.lycos.fr/hede/  
Misschien vind je daar wel iets bruikbaars, of kan je hem gewoon een vraag sturen.   Succes,
Take care,
 ;)Dubbeltje
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: