Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 21:02:33 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rubrieken  (gelezen 2046 keer)
Ard
Senior lid

Geslacht: Man

Het beste Muntenforum

« Gepost op: 18 Oktober 2003 - 22:19:29 »

Hallo,
Volgende voorstel. Het is voor sommigen (soms voor mij) niet echt duidelijk naar welke rubriek de munt geplaatst moet worden. Is het misschien handig om bij de beschrijving van de rubrieken jaartallen neer te zetten? Zo kunnen munt-leken ook gerichter hun vragen/munten plaatsen?
Er is ook niet echt een overbrugging tussen de middeleeuwen (400-1500) en dan is er opeens niks? Je heb dan Belgie voor 1830/Zuidelijke Nederlanden maar als het daar niks mee te maken heeft? Moet het dan naar buitenland?
Graag jullie mening Smiley

Gr. Ard
« Laatste verandering: 18 Oktober 2003 - 22:23:08 door Ard » Gelogd

Niet echt meer bezig op het forum
Catuvolcos
Beheerder
full lid

van alle Kelten waren de Belgen het dapperst!

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Oktober 2003 - 20:21:44 »

Hallo Ard,

Ik vind dat geen slecht idee om die leegte op te vangen met een nieuwe rubriek. Bijvoorbeeld munten gaande van 1500 tot 1800, post-middeleeuws.

Trouwens, ik wil hier ook van de gelegenheid gebruikmaken om te vragen of ook sub-rubrieken mogelijk zijn. Dit zou heel handig zijn om een soort van classificatie-systeem uit te bouwen. Het zou het identificeren sneller maken en een leidraad vormen om alles overzichtelijk te houden.

vriendelijke groeten,

Catuvolcos  

zijn creatieve geest liet de mens langzaam opklimmen uit het "Stenen Tijdperk"
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Oktober 2003 - 20:43:21 »

@ Ar:

Ik denk dat het inderdaad handig is om dit gat op te vullen. Ik denk dat het in de praktijk zou moeten neerkomen op een splitsing van 'wereldmunten' in 'wereldmunten tot 1800' en 'wereldmunten vanaf 1801'. Op die manier houd je meteen ook de tijdsindeling van de Krause's aan.

@ Catuvolcos:

Daar is eerder discussie over geweest (voordat jij bij dit forum kwam). Het is destijds afgewezen met als belangrijkste reden dat een verdergaande classificering ook erg veel werk voor de moderatoren mee zou brengen (wegens heen-en weerschuiven tussen verschillende rubrieken aangezien veel leden niet meteen in de jhuiste rubriek zullen plaatsen). Maar goed, misschien is het inmiddels tijd om die discussie weer te openen.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
Ard
Senior lid

Het beste Muntenforum

« Antwoord #3 Gepost op: 16 November 2003 - 18:44:17 »

Nog meer ideeen?
Het lijkt me redelijk belangrijk Roll Eyes

Ard
Senior lid

Het beste Muntenforum

« Antwoord #4 Gepost op: 06 Januari 2004 - 09:59:01 »

En dit? Kan dit ook veranderd worden of gaat dat niet gebeuren?

Senior
full lid

« Antwoord #5 Gepost op: 06 Januari 2004 - 12:48:28 »

Aangezien ik hier nog steeds kan posten ( Roll Eyes) ook weer ff een berichtje van mij. Ik denk nog steeds dat het inderdaad aanbeveling verdiend een extra opsplitsing te maken in de rubriek 'Buitenland'. Bijvoorbeeld vanaf einde Romeins tot 1500, 1501 tot 1800 en 1801 tot heden.
Het lijkt mij dat dit vrij eenvoudig te realiseren is en een grote verbetering van de overzichtelijkheid geeft.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Senior
full lid

« Antwoord #6 Gepost op: 27 November 2004 - 18:29:34 »

Gezien de feiten dat Ard met een grote schoonmaak bezig is en dat er bij de 'onbekende munten' zojuist een oude Chinese munt is gedetermineerd lijkt het mij geen slecht idee om naast de rubrieken voor antieke Griekse, Romeinse en Keltische munten ook nog een rubriek 'Overige antieke munten/primitief geld' aan te maken.
Groeten,

Senior

Ard
Senior lid

Het beste Muntenforum

« Antwoord #7 Gepost op: 27 November 2004 - 18:35:45 »

Die oude chineze munt inderdaad, ik weet ook niet waar ik hem moet plaatsen. Misschien een rubriek: Andere geldvormen ofzo?
Bedankt Senior!

Gr. Ard

RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #8 Gepost op: 28 November 2004 - 06:10:37 »

Ik weet niet of het nuttig of nodig is om voor die ene vraag over die oude Chinese munt een afzonderlijke rubriek aan te maken.
Dit soort primitieve geld zal voor het overgrote deel van de verzamelaars altijd 'onbekend' blijven. Dus is er geen enkele reden om deze niet gewoon in de rubriek 'Onbekende munten' te laten staan, zelfs wanneer gedetermineerd.
Ik herinner me ook onlangs een posting over een z.g. 'Katanga kruis' te hebben gezien. Ook dat is een vorm van primitief geld.
Maar waar zou je een eventuele rubriek 'Primitief geld' op de tijdschaal moeten plaatsen? Tenslotte ligt er meer dan 2000 jaar tussen de Chinese spademunt en het Katanga kruis.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
aurelianus
full lid

Een munt is tastbare geschiedenis! 160904

« Antwoord #9 Gepost op: 28 November 2004 - 08:22:01 »

Dag lezers,
Soms lijken meer catagoriën handig, ik wist mijn munten van de (oost) Goten niet te plaatsen. Maar als er slechts een vraag over een bepaald type munten is lijkt mij een nieuwe catagagorie niet zinvol.
De Byzantijnsche muntslag ontbreekt,  een verzamelgebied dat regelmatig voorkomt, maar wie zou van zo'n nieuw gebied moderator kunnen zijn.
Het is altijd de vraag is er voldoende vraag en kennis om een onderafdeling te vullen. Misschien is het handig een rubriek te maken voor bekende maar niet in te delen munten, waarbij in de kop de groep en de tijd wordt gezet. Mocht het aantal reacties het dan wenselijk maken en mogelijk, dan kan een nieuwe (onder)afdeling worden aangemaakt.
Succes en mijn grote dank voor allen die hun kennis en tijd aan dit forum besteden.

P.S. Misschien is het mogelijk, als de discussie gesloten is /of de determinatie van het stuk rond is, om dan de munt aan te duiden in de titel, dat zoekt denk ik sneller, dan een titel: Weer een onbekende munt o.i.d. Dit zou dan de vraagsteller (en als die in gebreke blijft de moderator) moeten doen.
Andere personen kunnen dat (denk ik) niet en dat is ook een goede beveiliging.
P.P.S. Misschien ben ik zo'n digibeet dat ik niet goed met de zoekmachine van het forum kan werken.
« Laatste verandering: 28 November 2004 - 09:00:38 door aurelianus » Gelogd

Met vriendelijke groeten en veel verzamelplezier! Aurelianus
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: