Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 19:45:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: België 10 cent 2003  (gelezen 3468 keer)
eu-Robert
Volledig lid

Geslacht: Man

Heb elkaar lief!

« Gepost op: 09 Oktober 2003 - 04:58:06 »

Op andere internetforums zijn al meldingen van in omloop gevonden belgische 10 eurocent 2003.  Cool Hier nog niets?? Huh
jan_tomat
Beheerder
full lid

wat word ik hier slim

« Antwoord #1 Gepost op: 09 Oktober 2003 - 21:15:16 »

hallo

zondag weet ik meer

in rijkevorsel zouden er 2 zijn gevonden door een kennis van die van ons en ging zondag langskomen.en ik zou de muntjes mogen overnemen voor 20 cent. dus zondag kijken naar het vervolg van mijn verhaal.
dus voorlopig heeft niemand hem hier denk ik.buiten de setjes dan

groetjes
jan tomat

zal zaterdag die van ons naar den aldi sturen daar hebben ze mischien de 10 cent 2003 ook al. Grin

ik verzamel belgie munten +biljetten nederland en portugal de rest van europa in mindere maten
bigmoustache
full lid

munten verzamelen is een full time job

« Antwoord #2 Gepost op: 10 Oktober 2003 - 20:51:09 »

Die was, dacht ik ook niet voorzien om in circulatie te komen.
Misschien weer een schijnaanval van de Belgische munt.

Net als de 10 ct - 2002!!!!

Mvg Bigmoustache :-}
jan_tomat
Beheerder
full lid

wat word ik hier slim

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Oktober 2003 - 21:41:22 »

en ruud haden ze de muntjes nog niet in de hema Grin

omdat ik je nog niet gehoord heb vandaag

ik verzamel belgie munten +biljetten nederland en portugal de rest van europa in mindere maten
Ruud H
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 10 Oktober 2003 - 22:25:15 »

Hoi Jan,      Grin

Ik mag nooit meer naar binnen toe (Hema) vertelde de winkel-chef mij vandaag.

Gr. Ruud.  Wink
« Laatste verandering: 10 Oktober 2003 - 22:26:12 door Ruud » Gelogd
Mischaop82
full lid

« Antwoord #5 Gepost op: 10 Oktober 2003 - 22:42:52 »

Ruud, je heb toch niet in de kassa's lopen graaien he  Huh

Gr. Mischaop82

Lid van de club van 1482 !!!   1610/1673.
jan_tomat
Beheerder
full lid

wat word ik hier slim

« Antwoord #6 Gepost op: 11 Oktober 2003 - 23:59:24 »

ik gok er op dat hij gewoon de chef zijn vrouw in zijn karretje heeft geladen en aan de kassa vergat af te rekenen. Grin

groetjes
jan tomat

jan_tomat
Beheerder
full lid

wat word ik hier slim

« Antwoord #7 Gepost op: 12 Oktober 2003 - 00:19:29 »

hallo

vergat nog te zegen dat ik geen reclaam meer maak voor den idla
.die van ons vroeg 5 stukjes van 10 cent op een belefde manier kreeg ze ook maar het waren er geen van 2003.dus weet iemand het adres voor klacht in te dienen tegen mijn euromuntenleverancier.alhoewel heb een 1 cent 2001 van uit de rol met een stempelbreuk  of iets dergelijks gekregen.senior ik denk dat je me warm hebt gemaakt om deze te verzamelen.jp waneer heb je senior zijn cattalogus uitgelezen (de senior voor euroverzamelaars)

tom
ik dacht vandaag de primeur van de 10 cent 2003 belgie te hebben maar je maakt nog kans.ale iedereen nog

maar snel zijn want morgen komen er 2 af voor mij Cool

groetjes
jan tomat

eu-Robert
Volledig lid

Heb elkaar lief!

« Antwoord #8 Gepost op: 12 Oktober 2003 - 01:29:40 »

Heb op 11 oktober een 10 cent belgië 2003 ontvangen, vrijwel UNC. Smiley
Dit exemplaar is al in april Tongue in de omloop gevonden in Wallonië.
Geruild per post aan de nominale waarde, tegelijk met enkele andere euromunten van 2003.
PB
full lid

ik hou van dit forum!

« Antwoord #9 Gepost op: 12 Oktober 2003 - 01:42:14 »

@eu_Robert,

Gefeliciteerd !  Smiley Dus net als de 1 en 2 ct. tóch aangemunt! Nu nog de 50 ct en de 1 € en het hele circus is compleet.

@Jan,

Als jij ze straks krijgt kun je ook nog posten. Dan hebben Robert en jij samen de primeur  Grin

Ruud H
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 12 Oktober 2003 - 11:01:21 »

@ Jan Tomat,    Grin

Nou dat komt zo Jan, dat ik de Hema nooit meer in mag.

Mijn vrouw heeft zo`n kastje bij zich om te waarschuwen voor het moment wanneer zij het meest vruchtbaar is.
En de dokter heeft daarbij verteld dat als het kastje luid begint te piepen wij maar 3 minuten de tijd er voor hebben.
Anders moeten we weer een hele maand wachten.
Nou wij stonden toevallig op een heel druk moment in een hele lange rij voor de kassa van de Hema te wachten, en geen tijd om naar huis tegaan en we wilden zo erg graag er nog eentje bij ten koste van alles dus.

Snap jij nou dat we niet meer daar naar binnen mogen.  Grin Grin

Gr. Ruud.  Wink

jan_tomat
Beheerder
full lid

wat word ik hier slim

« Antwoord #11 Gepost op: 12 Oktober 2003 - 20:15:11 »

hallo

ben ik de primeur toch misgelopen zeker heb hier net het muntje.en het is precies al in verschillende knips geweest .

proficiat eu robert met de primeur nu krijg je een ster bij geloof ik.of heb je weer een gat kunnen vullen in je album en zit je dichter bij de 440.

pete
 ik ben de 2 de op dezelfde dag welliswaar maar robert is eerste en heeft dus de primeur.heb er al een paar achter mijn naam vraag nu niet welke want dat weet ik niet meer
de 2 euro 2003 j is de laatste.en hopelijk komen er nog ik ben nog jong en wil nog lang verzamelen en gun de andere ook een primeur

ruud

heb je het zo slecht gedaan dan Grin

groetjes
jan tomat

ps spijtig dat ik niet kan scannen anders kon iemand hem te koop aanbieden op e- b.. en zien we weer wat de gekken er voor geven.

« Laatste verandering: 12 Oktober 2003 - 20:16:57 door jan_tomat » Gelogd

eu-Robert
Volledig lid

Heb elkaar lief!

« Antwoord #12 Gepost op: 13 Oktober 2003 - 01:33:57 »

Dank voor de felicitaties iedereen; die horen vooral toe aan de vinder van het muntje, in april jl.

De conclusie dat de 10 cent 2003 "net als de 1 en 2 ct" tóch is aangemunt, lijkt me echter niet gerechtvaardigd. Gezien het zeer geringe aantal vondsten lijkt het er meer op, dat hier gaat om een klein overschot van de BU productie. Net als bij de 10 cent van het voorgaande jaar, en als bij de franse 2 cent 2002. Heeft de KNM de gewoonte, om de handel te bevoordelen door de teveel aangemunte BU stukken aan hen te verkopen, de belgische koninklijke munt laat haar productieoverschotten gewoon zoals het hoort in de omloop stromen.

@eu_Robert,

Gefeliciteerd !  Smiley Dus net als de 1 en 2 ct. tóch aangemunt! [...]
« Laatste verandering: 13 Oktober 2003 - 01:42:06 door eu-Robert » Gelogd
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #13 Gepost op: 23 Oktober 2003 - 00:12:06 »

Het maakt in feite niet uit of een munt in de circulatie komt als gevolg van een productieoverschot, vanwege het 'opgebruiken' van voor BU-munten gebruikte stempels of als gevolg van een reguliere aanmunting, al zal in de eerste twee gevallen het omlopende aantal munten aanzienlijk geringer zijn. Ze zijn in omloop en dat is waar het om gaat.
Hetzelfde hebben we toch al eerder meegemaakt met diverse Finse munten?
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
charles37
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #14 Gepost op: 15 November 2003 - 14:02:42 »

vandaag nog een 10cent 2002 gevonden is tot op heden mijn 4de 10cent 2002 ook heb ik al 2x de 10cent 2003 gevonden maar rolletjes zijn er jammer genoeg niet van te verkrijgen
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: