theo
groentje
Muntengek!!!
|
 |
« Gepost op: 07 Oktober 2003 - 14:39:48 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Senior
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 07 Oktober 2003 - 15:06:06 » |
|
Tja, wat moet ik hier nu invullen? - ik verzamel de euro's; - ik heb de munten van Juliana en Beatrix verzameld (ben inmiddels compleet en verzamel ze dus niet meer); - en ik wil nog eens de oudere Nederlandse munten gaan verzamelen.
Ik heb maar niks ingevuld in je poll, maar nu is het wel zo duidelijk denk ik! Groeten,
Senior
|
|
|
|
|
|
Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info. Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
|
|
|
|
jp
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 07 Oktober 2003 - 16:11:18 » |
|
hoi,
ik verzamel van nederland: euro beatrix tot de euro juliana wilhelmina nederlands indie nederlandse antillen suriname aruba curacao munten geslagen in nijmegen
van voor wilhelmina alleen wat ik tegen kom in een lot/ruil, zoek er niet special naar.
ik ben dan vooral op zoek naar munten van wilhelmina van voor 1918(en de moeilijke jaren) en nederlands indie, de rest is eigenlijk bijna kompleet.
groeten jp
|
|
|
|
|
|
lid van de 288 club
|
|
|
|
Mischaop82
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 07 Oktober 2003 - 18:50:48 » |
|
Jammer dat maar 1 optie mogenlijk is. Verzamel Koninkrijk Nederland, dus vanaf Willem I En alles Euro's. Gedenkeuro's alleen 2002 (Nederland alle jaren)
Gr. Mischaop82
|
|
|
|
|
|
Lid van de club van 1482 !!! 1610/1673.
|
|
|
|
rtholen
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 07 Oktober 2003 - 19:31:09 » |
|
Verzamel Nederlands Koninkrijk.
Alle munten op jaartal vanaf 1849 (Willem III) t/m 2001 (Beatrix) In een zo hoog mogelijke kwaliteit, pr/fdc.
Daarnaast verzamel ik munten met afwijkingen vanaf Willem I. Bijvoorbeeld; misslagen, munten met klop, verzetsmunten, ontwerpen, vreemdsoortige afslagen, munten geslagen met gepolijste stempel etc.
Met vriendelijke groet,
rtholen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
theo
groentje
Muntengek!!!
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 08 Oktober 2003 - 07:30:04 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
theo
groentje
Muntengek!!!
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 08 Oktober 2003 - 07:32:55 » |
|
Jammer dat maar 1 optie mogenlijk is. Verzamel Koninkrijk Nederland, dus vanaf Willem I En alles Euro's. Gedenkeuro's alleen 2002 (Nederland alle jaren)
Gr. Mischaop82
Mischaop82,  Bedankt voor je reactie. Mijn verzamelgebied is hetzelfde, alleen dan zonder de euro's. Theo 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
theo
groentje
Muntengek!!!
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 08 Oktober 2003 - 07:36:57 » |
|
Verzamel Nederlands Koninkrijk.
Alle munten op jaartal vanaf 1849 (Willem III) t/m 2001 (Beatrix) In een zo hoog mogelijke kwaliteit, pr/fdc.
Daarnaast verzamel ik munten met afwijkingen vanaf Willem I. Bijvoorbeeld; misslagen, munten met klop, verzetsmunten, ontwerpen, vreemdsoortige afslagen, munten geslagen met gepolijste stempel etc.
Met vriendelijke groet,
rtholen
Hallo rtholen  Bedankt voor je reactie. Ik verzamel zelf ook vanaf Willem I, maar dan de gewone munten, dus geen misslagen enz. Wel spaar ik de verzets munten. Theo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De detectorant
Volledig lid

Geslacht: 
Dit forum is het helemaal !
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 13 November 2003 - 15:52:03 » |
|
Ik vezamel alle munten die ik vind met mijn detector. De mooiere komen in mijn munten album de minder mooie in bakjes en de slechte op een hoop.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Taurus
nieuw lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 13 November 2003 - 22:51:56 » |
|
Ik verzamel de Nederlandse munten op type, en ik probeer daar zoveel mogelijk setjes van te maken. Daarbij is het jaartal niet van belang, dus meestal wordt het één van de meest geslagen jaren in de mooiste kwaliteit. Nu doe ik dat vanaf Willem I, maar wellicht dat ik in de toekomst verder ga met provinciale munten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pasqual
groentje
Dit forum is het helemaal !
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 14 November 2003 - 15:01:39 » |
|
Ik verzamel munten van Beatrix, Juliana en Wilhelmina
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Collecteuros
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 02 Juli 2009 - 09:36:56 » |
|
En wat verzamelen de forumleden op dit moment zo ongeveer?
Zelf verzamel ik de euromunten (1 cent t/m 2 euro, comm. 2 euromunten en Nederlandse herdenkingsmunten) (bijna compleet), Beatrix is compleet in FDC, Juliana (nog lang niet compleet) en wil binnenkort ook gaan beginnen met Wilhelmina, maar dat zal waarschijnlijk niet gaan lukken in FDC, aangezien dit anders wel een hele kostbare investering wordt...
Mischien dat ik na de zomer eens ga kijken hoe alles werkt met een detector, lijkt me op zich ook wel leuk, maar aanschaf van zo'n apparaat is vrij prijzig.
|
|
|
|
|
|
'club van 1480 (of 1482)' 2010: 112+8 euromunten (120)
Juliana: 54% FDC/UNC Willem1,2,3 en Wilhelmina: heel weinig nog...
|
|
|
jeffelz
nieuw lid

|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 02 Juli 2009 - 13:22:11 » |
|
Ik verzamel de wilhelmina jaren met daarop eerst de oorlogsjaren die ik allemaal wil hebben en daarna verder met de andere jaren. De kwaliteit ervan moet minstens prachtig zijn met uitzondering op de driekruinenboom wat ik zoek want die zijn het meest in zfr of zfr +! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Munthunter
Gast
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 03 Juli 2009 - 15:58:25 » |
|
Ik verzamel:
De provinciale muntslag en ook munten van daarvoor bijv. Romeins. (ben niet gericht hier naar op zoek, enkel wat op mijn pad komt)
De munten van Nederland, Willem 1,2 en 3 Wilhelmina, Juliana en Beatrix. De guldenbiljetten van Nederland...
De Eurosetjes van Nederland in UNC Van alle landen 1 UNC setje Euro's
De 2 Euro's CC, ook Vaticaan, San Marino en Monaco (die laatste ontbreekt nog)
Eurobiljetten UNC van Nederland
En.... Wereldmunten, maar enkel die met een boot er op.
Flink wat dus, te veel wellicht!
Gr. Jeroen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sgtravel
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 03 Juli 2009 - 18:28:46 » |
|
Volgens mij heb ik het al eerder een keer ergens in een topic geschreven  maar hier nogmaals: Ik verzamel koninkrijksmunten vanaf 1891 in FDC, waarbij het kopergeld nog de orginele kleur moet hebben. - Beatrix heb ik al compleet in Proof kwaliteit van 1982 tm 2001 ( alleen het zilveren leeuwtje nog niet) - Reguliere euro's Nederland van 1999 tm 2009 compleet in Proof - Nederlandse herdenkings euro's in coincard, zilver en goud proof, moet alleen nog de gouden €50 uit 2005 om dit compleet te krijgen. - Speciale 2 euro's europa vanaf 2004 in UNC en een aantal in Proof geheel compleet tot nu - Euro proofsets van elk land één serie (nog maar 3 series ,Monaco 2004 & 2006, San marino 2008)
|
|
|
|
|
|
Alle €2 cc compleet, euro's Nederland compleet incl €5 €10 Zilver. Verzamelaar van koningkrijksmunten in FDC vanaf 1891 tot 2001
|
|
|
|