Ik ben van oordeel dat de belangrijke fotos( voor metaaldetector en oogvondsten) moeten blijven staan, maar dat bijkomende schetsen, tekeningen, rekonstrukties en dergelijke eruit kunnen, eenmaal een voorwerp geïdentifieerd is. Ik heb dit onlangs toegepast op "romeinse munten" en heb +/- 200 van mijn eigen postings opgeruimd. Er zijn er enkele te veel gesneuveld gedurende de springcleaning maar ja, dat valt ook voor.
Uiteraard is het ook overduidelijk dat de gebruikers een beetje kunnen opletten op hun scans en fotos. Er zijn er te dikwijls verstuurd die niet aagepast ( grote randen enz..) Het vraagt een kleine moeite om eraan te denken.
Uit mijn eigen ervaring als moderator op een ander forum, weet ik dat er als moderator, regelmatig moet op gewezen worden op de grootte en formaat van foto's. Zelf ingrijpen als moderator, hoort daar ook somtijds bij.
In het algemeen is het dikwijls een kwestie van goede wil en even nadenken met wat men bezig is en ook even denken aan de beheerder van zo'n forum die de zaak financieert.
Ik heb niet gestemd omdat ik me niet kan terugvinden in de vragen. Volgens mij ontbreekt de vraag : Alles laten staan wat NUTTIG is en de rest weghalen. Over wat "nuttig" is en niet kan de moderator beslissen in samenspraak met degene die het gepost heeft.
Groetjes
Michel