Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 19:19:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Poll
Vraag: Hoelang moeten de foto’s blijven staan?
1 maand. - 3 (12.5%)
2 maanden. - 2 (8.3%)
3 maanden. - 0 (0%)
4 maanden. - 0 (0%)
Niet verwijderen. - 15 (62.5%)
geen idee, trek uw plan. - 4 (16.7%)
Totaal aantal stemmen: 22

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Foto's bij de berichten.  (gelezen 2485 keer)
Beirnaert Rudy
Administrator
full lid

Geslacht: Man

Aankoop munten van de Zuidelijke Nederlanden.

« Gepost op: 13 Augustus 2003 - 18:55:28 »

Dag,
Je kunt bij uw bericht een foto plaatsen. Maar als je weet dat elke foto’s veel ruimte neemt op de server is mijn vraag hoe lang moeten die foto’s blijven staan bij het bericht?

Dank u,
Beirnaert Rudy

Wij zijn goed bezig op het muntenforum. Mijn dank gaat zeker uit naar de moderators!!!
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #1 Gepost op: 13 Augustus 2003 - 19:15:05 »

Níet verwijderen lijkt mij het beste, maar het is natuurlijk een probleem als het te veel geheugenruimte gaat vergen. Van een groot Duits forum weet ik dat er directe links staan naar 'Fotango'. Dit zorgt ervoor dat het geheugen van Fotango vol loopt, maar dat van het forum niet. Misschien ook een idee voor hier?

Ik heb gepoogd hier een plaatje direct zichtbaar te krijgen, maar dat lukt me momenteel niet. Een link die je zelf aan moet klikken werkt wél: http://www.fotango.com/p/eba00356580f00000001.jpg
Groeten,

Senior
« Laatste verandering: 14 Augustus 2003 - 15:16:24 door Senior » Gelogd

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
belg_jos
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 13 Augustus 2003 - 20:35:53 »

niet verwijderen is inderdaad het beste.
ik gebruik zelf ook een gratis webruimte provider, namelijk angelfire, voor mijn foto's te zetten.

dat geeft geen problemen, geen banners of popups.
enkel de htmlpagina's worden verminkt daardoor, en die plaats ik dan op mijn webruimte da bij mijn abonnement komt.

misschien gewoon handig om een oproep te doen dat iedereen zoveel mogelijk de foto's op eigen webruimte plaatsen, dan heb je die problemen natuurlijk niet.

ik doe dat zelf ook vaak.

groeten

belg_jos
bvds
full lid

liefhebber van Belgische munten

« Antwoord #3 Gepost op: 13 Augustus 2003 - 21:50:47 »

inderdaad, de mensen die veel foto's plaatsen kunnen misschien uitkijken naar wat webruimte om hun foto's te plaatsen

ik zal er in het vervolg op letten

mvg

"... , wordt terug numismaat, verzamel munten voor uw plezier (het uwe en niet voor dit van uw geldbeugel)." J.D.M. (Tijdschrift van het Europees Genootschap voor munt- en penningkunde, november 1970)
---
http://users.skynet.be/bart.vandensteen
Ruud H
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Augustus 2003 - 20:44:13 »

@Rudy,       Grin

Is het al tijd om de boel een beetje op te schonen.
Of gaat het alleen om de ruimte voor foto`s.

Gr. Ruud.  Wink
Michel
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 21 Augustus 2003 - 11:00:43 »

Hallo iedereen,
Ik heb wat zitten prutsen met "effen testen", maar die fotos gaan eraf binnen dit en een maand. Ik ga nu al zien van de voorgaande lading of ik er een deel kan weg doen !
't Komt in orde.
groetjes
michel
Ruud H
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 21 Augustus 2003 - 11:20:34 »

Hoi Michel,      Grin

Je bent mij net voor zie ik, alvast bedankt voor de actie.

Gr. Ruud.  Wink
muntplaza
groentje
*

Neem ook eens een kijkje op www.muntplaza.com !

« Antwoord #7 Gepost op: 26 Augustus 2003 - 14:18:26 »

Zelf heb ik niet verwijderen gekozen, maar als er een foto staat waar niets mee gedaan wordt (geen reacties etc.) vind ik dat dat soort foto's wel verwijderd mogen worden, maar niet de foto's die wel gebruikt worden.

Bij diversen/ test staat een hoop ''onzin'' dat best verwijderd kan worden volgens mij.

Soms zijn er ook berichten die op slot zitten en waar dus niets meer mee wordt gedaan (vaak staan deze berichten ergens helemaal op de laatste pagina) als er geen goede info e.d. in staat,  kunnen deze berichten misschien ook worden verwijderd.

Laat de moderators/ administrators zelf maar een beslissing nemen!

Groeten,

Jan

www.muntplaza.com (voorheen www.muntplaats.net) is weer online!!!

Pecunia non olet!
vuurtoren
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #8 Gepost op: 26 Augustus 2003 - 14:53:19 »

Misschien is het mogelijk dat bij de rubrieken Gezocht / ruilen en te koop de postings door de mensen weggehaald kunnen worden als de transacties plaats hebben gehad. Het zijn natuurlijk niet de grootste bestanden maar alle beetjes helpen natuurlijk, maar alleen natuurlijk als er verder geen relevante informatie bij staat.
vuurtoren

Je kunt niet alles hebben.
Waar moet je het laten.
ISDMRO
Volledig lid

Numismaat

« Antwoord #9 Gepost op: 27 Oktober 2003 - 22:43:31 »

Hoi iedereen,

Ik heb voor 'niet verwijderen' gekozen omdat er volgens mij genoeg mensen zijn die wel eens terug gaan naar oude postings. Zonder afbeelding zeggen die heus niet zo veel. Ook nieuwe leden worden aangetrokken door de bestaande info. Ook zijn willen de oudere dingen ook wel eens doornemen ...

Groetjes.

Gek genoeg om munten te verzamelen ...
DokieDok
nieuw lid
**

ja waarom tog ok ni?

« Antwoord #10 Gepost op: 19 Februari 2004 - 09:58:01 »

Ik denk ok dat we de foto's moeten bewaren maar dan wel tot dat de topic niet meer op de 1e 2 bladzijden staat van het onderwerp; ik denk( en dat doe ik zelf ook niet) dat er dan niet zoveel mensen meer naar kijken

Dokiedok Wink
Michel
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 19 Februari 2004 - 10:41:54 »

Ik ben van oordeel dat de belangrijke fotos( voor metaaldetector en oogvondsten) moeten blijven staan, maar dat bijkomende schetsen, tekeningen, rekonstrukties en dergelijke eruit kunnen, eenmaal een voorwerp geïdentifieerd is. Ik heb dit onlangs toegepast op "romeinse munten" en heb +/- 200 van mijn eigen postings opgeruimd. Er zijn er enkele te veel gesneuveld gedurende de springcleaning maar ja, dat valt ook voor.
Uiteraard is het ook overduidelijk dat de gebruikers een beetje kunnen opletten op hun scans en fotos. Er zijn er te dikwijls verstuurd die niet aagepast ( grote randen enz..) Het vraagt een kleine moeite om eraan te denken.
Uit mijn eigen ervaring als moderator op een ander forum, weet ik dat er als moderator, regelmatig moet op gewezen worden op de grootte en formaat van foto's. Zelf ingrijpen als moderator, hoort daar ook somtijds bij.
In het algemeen is het dikwijls een kwestie van goede wil en even nadenken met wat men bezig is en ook even denken aan de beheerder van zo'n forum die de zaak financieert.
Ik heb niet gestemd omdat ik me niet kan terugvinden in de vragen. Volgens mij ontbreekt de vraag : Alles laten staan wat NUTTIG is en de rest weghalen. Over wat "nuttig" is en niet kan de moderator beslissen in samenspraak met degene die het gepost heeft.
Groetjes
Michel Wink
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: