Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 19:04:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Overlijden Rob Kooy  (gelezen 548 keer)
PB
full lid

ik hou van dit forum!

« Gepost op: 17 Augustus 2011 - 23:00:47 »

Op dit forum is nog niets geschreven over het overlijden van Rob Kooy. Rob was vanaf de start van dit forum moderator. Een numismaat in hart en nieren. De euro-ontwikkeling heeft hij vanaf het moment van de 'geboorte' van de euro gevolgd en er veel, heel veel, over geschreven, mensen voorgelicht en nog veel meer. Wie kent niet het blauwe boekje "alles over de euro"? Hij schreef het i.o.v. Importa. Oplagenoverzichten -totdat de Duitse site euro-auflagen werd opgericht- maakte hij en wie erom vroeg kreeg ze keurig in zijn of haar mailbox. Hij was niet alleen euro-goeroe, ook in de andere differentiaties wist hij oplossingen te brengen. Hij hield gewoon van munten. Het is een vreselijke slag voor de muntenwereld, en voor veel mensen in zijn omgeving.

Persoonlijk heb ik vanaf 2002 heel fijne contacten met Rob gehad, maar ook anderen hebben hem goed gekend. Wie van dit forum kent niet de verhalen over de muntmanifestatie in Assen, de Dag van de Munt en de Holland Coin Fair, waar ook leden van dit forum aanwezig waren.
Rob was ook lid van diverse andere fora, o.a. van worldofcoins.eu (internationaal engelstalig forum) waar hij onder de naam a3V1 heel erg veel heel erg prettig aanwezig was. Namens veel internationale leden van die site en de administrators Peter Kraneveld (Figleaf) en JeanPar (hier PB)
wensen wij de familie en zijn lieve speciale vrienden heel veel kracht om overeind te blijven. Een fantastisch mens ging heen!

Een deel van het officiële overlijdensbericht heb ik weggewit i.v.m. privacy.

« Laatste verandering: 17 Augustus 2011 - 23:03:53 door PB » Gelogd
jan_tomat
Beheerder
full lid

Geslacht: Man

wat word ik hier slim

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Augustus 2011 - 23:31:58 »

hallo

ik had het droevige nieuws elders vernomen.
en inderdaat is het raar dat het hier nog niet eerder was gemeld.
maar het is hier nogal redelijk stil de laatste tijd.
hij is zeer bekend hier op dit forum maar ook elders.
in ieder geval zal hij gemist worden.
mijn medeleven aan de familie en vrienden van rob.

groetjes
jan tomat

ik verzamel belgie munten +biljetten nederland en portugal de rest van europa in mindere maten
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: