Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
04 Februari 2012 - 07:04:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Forumchat?  (gelezen 5459 keer)
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Gepost op: 27 Juli 2003 - 23:34:21 »

Hallo allemaal,

Ik denk dat het misschien een aardig idee is om een chatsite aan het forum te koppelen. Het valt me op dat er vaak veel leden tegelijk aanwezig zijn, en denk dat die het misschien wel aardig zouden vinden om direct contact met elkaar te hebben. Berichten die interessant zijn voor meerdere mensen kunnen natuurlijk het beste gewoon op het forum geplaatst blijven worden, maar een chatsite is wellicht een aardige aanvulling.
Voorwaarde voor een chatsite is wel dat het eenvoudig is en geen lange laadtijd nodig heeft (iets waar een chatsite op de voorganger van dit forum volgens mij aan ten onder is gegaan). Bovendien moet het Rudy en de moderatoren natuurlijk niet te veel werk geven, ze hebben het al druk genoeg volgens mij.
Als voorbeeld zou misschien de Duitse chatsite www.euromuenzenchat.de kunnen dienen.
Ik ben benieuwd naar jullie commentaar.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
Beirnaert Rudy
Administrator
full lid

Geslacht: Man

Aankoop munten van de Zuidelijke Nederlanden.

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Juli 2003 - 06:40:26 »

Wij hebben in het verleden ook zo’n een chatkamer gemaakt. De eerste uren was dit best leuk en de dagen daarop hadden we ook nog leden die graag eens een babeltje wilde slagen. Maar na enkele weken was het uit met de pret. Er was dikwijls niemand te zien of te horen. En zo is dit een stille dood geworden.
Groeten,

Wij zijn goed bezig op het muntenforum. Mijn dank gaat zeker uit naar de moderators!!!
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Juli 2003 - 12:13:39 »

Als er een hele simpele verbinding is (iets op het forum aanklikken en je bent binnen) dan denk ik dat er wellicht toch een redelijke kans is op een succesvolle chatsite. Zeker als op het forum te zien is hoeveel mensen er reeds in de chat aanwezig zijn. Vergeet ook niet dat er inmiddels meer leden zijn dan in het verleden, dus meer kans dat je iemand aantreft in de chat.
Maar goed, het blijft natuurlijk aan Rudy en de moderatoren om hierover te beslissen.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
Beirnaert Rudy
Administrator
full lid

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Juli 2003 - 18:28:47 »

Ik ben momenteel aan het testen met een chat ingebouwd in het forum. Ben wel aan het testen op een ander forum maar gebouwd op de zelfde manier als dit.
Hou jullie op de hoogte.

Wij zijn goed bezig op het muntenforum. Mijn dank gaat zeker uit naar de moderators!!!
Beirnaert Rudy
Administrator
full lid

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Juli 2003 - 21:15:34 »

De test was gelukt. Het staat nu op het forum.
Er staat een knop boven aan in de rode balk "chat"
Veel plezier,
Rudy
« Laatste verandering: 28 Juli 2003 - 21:20:29 door Beirnaert Rudy » Gelogd

bvds
full lid

liefhebber van Belgische munten

« Antwoord #5 Gepost op: 04 Augustus 2003 - 01:43:20 »

index - help - zoeken - profiel - CHAT - ...

mvg

"... , wordt terug numismaat, verzamel munten voor uw plezier (het uwe en niet voor dit van uw geldbeugel)." J.D.M. (Tijdschrift van het Europees Genootschap voor munt- en penningkunde, november 1970)
---
http://users.skynet.be/bart.vandensteen
bvds
full lid

« Antwoord #6 Gepost op: 04 Augustus 2003 - 17:59:54 »

helpt het om je tijdelijke internetbestanden leeg te maken?

of een paar keer de hoofdpagina te vernieuwen?

mvg

"... , wordt terug numismaat, verzamel munten voor uw plezier (het uwe en niet voor dit van uw geldbeugel)." J.D.M. (Tijdschrift van het Europees Genootschap voor munt- en penningkunde, november 1970)
---
bvds
full lid

« Antwoord #7 Gepost op: 06 Augustus 2003 - 16:05:58 »

misschien zou het ook handig zijn hier te vermelden hoe in te loggen via mIRC (het verbruikt wat minder systeembronnen)

IRC-server: irc.everywherechat.com
port: 6667
channel: #Muntcafé

(bedankt Willy68 Grin )

mvg

---
Mischaop82
full lid

« Antwoord #8 Gepost op: 06 Augustus 2003 - 19:57:39 »

Het valt mij op dat er weinig gebruik van gemaakt wordt.

Heeft iedereen het te warm ofzo? Tongue Cool

Gr. Mischaop82

Lid van de club van 1482 !!!   1610/1673.
Willy68
full lid

België op jaar (1832-2001) Wereldmunten op type

« Antwoord #9 Gepost op: 06 Augustus 2003 - 23:10:29 »

@ ni1ghtr1der666

Graag gedaan  Wink

bvds
full lid

« Antwoord #10 Gepost op: 07 Augustus 2003 - 00:54:52 »

misschien zou het ook een goed idee zijn om een paar op's aan te duiden om bij eventuele problemen in te grijpen, een paar mensen die veel op de chat zitten
(ik ben niet de enige die van die mening is)

mvg

---
Beirnaert Rudy
Administrator
full lid

« Antwoord #11 Gepost op: 07 Augustus 2003 - 07:01:26 »

Aha nu weet ik wie de vakbondsman is Wink.
Jij bent de spreker voor meerdere leden.

De chat is een aanvulling bij het forum en kan gebruikt worden voor de leden die eens kennis willen maken met elkaar.
Het muntenforum draait super maar of de chat dit nu ook gaat doen betwijfel ik. Eigenlijk ben ik zelf ook geen echte chat fanaat er wordt meer gesproken over koetjes en kalfjes en dat gaan snel vervelen.
Maar om nu op uw vraag te antwoorden.
Het is de eerste keer dat deze vraag wordt voor gelegd en ik zal zeker na 2 weken een beeld hebben van wie er op de chat komt en dan vragen ik aan een persoon die dikwijls op de chat te vinden is en met een groot dosis verstand om hem oppas te maken. Als hij dit zelf wilt uiteraard.

Met vriendelijke groeten,
Beirnaert Rudy

PB
full lid

ik hou van dit forum!

« Antwoord #12 Gepost op: 07 Augustus 2003 - 17:05:51 »

Hallo,

Totnutoe ben ik eigenlijk altijd een beetje 'chatschuw' geweest
maar wilde nu toch wel eens even een kijkje gaan nemen in onze forumchat. Smiley
Dus chatknop aangeklikt. Een vraagscherm verscheen om 'Chat Space Full Java Client' van Aktiva te installeren.  :oAangezien ik nooit iets installeer dat ik niet ken
was ik dat nu ook niet van plan. Dus 'nee' aangeklikt. Tja, en toen verscheen er een leeg scherm met alleen de achtergrond van het Forum.  Sad
Mijn vraag is dan ook: Is het noodzakelijk om dit te installeren of kan het ook op een andere manier?
Alvast bedankt voor jullie antwoord(en)

groeten,
bvds
full lid

« Antwoord #13 Gepost op: 07 Augustus 2003 - 17:11:33 »

@ Pete

ja aanklikken of via mIRC (www.mirc.com)

mvg

---
Ard
Senior lid

Het beste Muntenforum

« Antwoord #14 Gepost op: 07 Augustus 2003 - 17:13:40 »

Deze software is nodig om de chat op jouw computer te kunnen draaien. Installeren is geen kwaad, omdat je er bij meerdere dingen (misschien later) profijt van kan hebben
Of je kan het via mIRC doen, maar dat moet jij dan waarschijnlijk ook downloaden Grin

Groet,
Ard

Niet echt meer bezig op het forum
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: