Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
07 Februari 2012 - 14:39:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: forum  (gelezen 29181 keer)
alvermunt
groentje
*

« Gepost op: 29 Juli 2010 - 14:11:16 »

de ruiters hebben het forum een beetje opgeruimd
Goodies
full lid

Geslacht: Man

-

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Augustus 2010 - 15:05:45 »

ha @Ruiter,

Naar aanleiding van de reactie bij Voorstel ter re-organisatie rubriek "Interessante link"..

Tot mijn vreugde bestaan mijn meeste bijdragen nog..

Ik zie dat U inmiddels wel flink bezig bent met het opschonen voorbereiden, maarre... dood hout opruimen heeft niet zoveel zin, wanneer de andere bomen in je bos ook op sterven na dood zijn.

Verwijderen van bijdragen kan dat verergeren als het niet zorgvuldig gebeurt. Ruiter zou bijvoorbeeld kunnen kiezen voor het opdoeken van bepaalde Antiek-afdelingen. In dat geval kijk je dus naar een weinig gebruikte rubriek sinds ca 2005.

Wat U zou kunnen doen om het ''intelectueel eigendom'' van schrijvers uit 2003-2005 te respecteren, is alle rubrieken die U niet wilt handhaven, tzt niet fysiek verwijderen, maar verplaatsen, onder een subkop "archief 2002-2005 muntstukken". In zo'n archief rubriek kan dan niet toegevoegd worden. Permissies uitzetten daar, alleen lezen toegestaan, voor ingelogde leden. Dan kunnen we altijd nog naar onze teksten en val je de rest van het forum er niet mee lastig..

Tenslotte nog wat goede raad van een collega forumbeheerder..

- Probeer gasten en beginnende leden het naar de zin te maken, dan blijven ze terugkomen. Geen discussierubrieken zoals "Algemeen" bovenin de layout. Verplaats het onvrede-gedeelte naar onder, over een paar maanden is het niet meer aktueel.

- Schrijvers over inhoud (dwz munten) zijn goed voor een forum. Luister naar die mensen en probeer ze vast te houden en VRIJ te laten.. geef ze "kleine" permissies, bijvoorbeeld voor verplaatsingen en titel-wijzigingen.

- Niet alles is positief.. als het ongezellig is en in de inhoudsrubrieken, splits het af, voorkom  verdere reactie daar. Verplaats het naar het Algemeen-gedeelte, of de kantine. Verwijder of modereer nooit aktuele bijdragen. Tekst van mensen wijzigen geeft een revisidatum (!) en is buskruit op een forum, censureren=taboe. Er mag niks weg. Stel dus een prullenbak in (recycle bin) die toegankelijk is voor leden.

- Zorg dat de hoofdrubrieken interessant blijven en gevuld met verhalen over munten en achtergronden daarbij. Dan krijg je lezers, die je website vinden via Google. Resultaat is meer leden. Muntenbodemvondsten forum heeft nu meer dan 3500 leden en dat is dankzij dat mechanisme, van kijken-lezen-intekenen.

- Laat mensen vrij om te inhoudelijk te schrijven wat ze willen. Heel belangrijk. Een forum gaat niet over waarheidsvinding, maar over (wereld-)munten. Dat is geen exacte wetenschap. Speculatie geeft reactie, resultaat levendigheid. Laat schrijvers maar op hun bek gaan, sta discussie toe, mensen zijn niet van suiker en kunnen nadenken, je hoeft ze niet te beschermen tegen "onwaarheden".

- Determinatie is ook een adviesfunctie. Er moeten dus aanspreekpunten zijn (moderators) die antwoorden. Moderatorschappen  op de voorpagina vermeld moeten worden opgeschoond hier. Deze vermeldingen zijn niet meer aktueel, bijv "aurelianus" (Ben) en "figleaf" (Peter). Klik op de profielnamen, dan kun je zien wanneer die deelnemers voor het laatst actief waren.

Tot zover deze oudgediende. Veel succes met de revival van het muntstukken forum ! maak er wat moois van.

Wink
Lex
*M.
Volledig lid

als een olifant in de porseleinkast lopen!

« Antwoord #2 Gepost op: 29 Augustus 2010 - 19:00:50 »

Lex,

Mooi stukkie, maar denk je dat de Ruitertjes er wat mee doen? Al twee weken zijn ze er al niet meer langs geweest. Ze hebben gegokt en verloren met dit Forum. Helaas!
Willy68
full lid

België op jaar (1832-2001) Wereldmunten op type

« Antwoord #3 Gepost op: 31 Augustus 2010 - 21:21:36 »

Jammer jammer....

Dit forum was voor velen de eerste stap in de numismatiek.

Om sentimenteel te doen, hieronder nog een screenshot uit de tijd dat ik zelf hier registreerde. 2003.

De oude layout. Brings back memories!!

Enfin, life goes on.

mvg Willy

jan_tomat
Beheerder
full lid

wat word ik hier slim

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Augustus 2011 - 23:43:39 »

hallo

mja waar is den tijd.

hopelijk kan dit forum nog ooit wel eens een nieuwe start krijgen maar ik vrees er voor.

groetjes
jan tomat

ik verzamel belgie munten +biljetten nederland en portugal de rest van europa in mindere maten
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: