Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
07 Februari 2012 - 14:05:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 2 Euro CC 2011  (gelezen 1987 keer)
De Bonte Specht
Volledig lid

Geslacht: Man

« Gepost op: 30 Juni 2010 - 21:51:47 »

Lijstje van de tot dusver aangekondigde 2 euro CC voor komend jaar:
Luxemburg - (90e verjaardag van Jan van Luxemburg, de gewezen groothertog, vader van Henri)*.Uitgifte voorzien voor januari. / Duitsland - Nordrhein-Westfalen,de 5e Bundesländer-munt beeldt de Kölner Dom af.Uitgifte 28 januari. Zoals gewoonlijk 30 miljoen exemplaren. / Slowakije - 20 jaar Visegràdgroep. Deze groep met als leden: Hongarije, Polen, Tsjechië en Slowakije had tot doel, samenwerking voor integratie in Europa en werd dus opgericht kort na de val van het ijzeren gordijn.Uitgifte verwacht voor januari - februari. / Spanje - Granada, de 2e Unesco werelderfgoed-munt. De berichten hierover vermelden het Alhambra, Generalife & Albaicin. Of men dat er allemaal gaat op krijgen ofwel dat er een keuze wordt gemaakt zullen we moeten afwachten. / Portugal - Fernao Mendes Pinto. Deze ontdekkingsreiziger, schrijver, wordt in 2011 met een munt herdacht al is het dan noch de verjaardag van zijn geboorte, noch van zijn dood. / Slovenië - 100e verjaardag van de geboorte van Franc Rozman, Stane, luitenant-generaal van het Sloveense Partizanenleger in de  Tweede Wereldoorlog.
Verder staat Frankijk in de lijst. Thema nog ongekend. En naar alle verwachtingen mogen we ook op België, Italië, Vaticaan, San Marino en Finland rekenen. Dat zouden er dan alvast  weer twaalf zijn. - *Opgelet,lees ook volgende postings!
« Laatste verandering: 14 Juli 2010 - 09:19:54 door De Bonte Specht » Gelogd

"Vrees niet, ik ben het"
De Bonte Specht
Volledig lid

« Antwoord #1 Gepost op: 13 Juli 2010 - 22:41:27 »

Goed opgemerkt,weetmuntje ! Ik moet zeggen dat ik lijstje en beschrijvingen van overal een beetje bij mekaar heb gepuzzeld, vooral omdat ik het al te erg vond dat  er geen topic was dat de uitgaven, gepland voor volgend jaar, behandelde. Na je berichtje ben ik gaan checken naar Wikipedia en een paar buitenlandse Euro-informatiesites en kwam tot de constatering dat Wikipedia-Euromunten de genoemde beschrijving uit haar lijst voor uitgaven 2011 heeft verwijderd en ik kon de informatie ook nergens anders meer vinden. Schaven en bijwerken komt deze topic zeker ten goede. Dank voor de correctie.
Vriendelijke groet,
Jan
« Laatste verandering: 13 Juli 2010 - 22:43:12 door De Bonte Specht » Gelogd

"Vrees niet, ik ben het"
De Bonte Specht
Volledig lid

« Antwoord #2 Gepost op: 14 Juli 2010 - 22:42:44 »

@ weetmuntje,
Nee, ik ervaar dit helemaal niet als negatieve kritiek. Eigenlijk gaan de dingen precies zoals ik gehoopt had. Zelf heb ik helemaal niet de ambitie om deze rubriek te gaan gidsen. Ik ben ervan overtuigd dat er heel wat leden zijn die beter hun weg vinden in en naar dit soort informatie dan ik. Alleen moest de topic er wel komen. Wanneer anderen, zoals jijzelf weetmuntje, ons hier nu regelmatig van accurate info blijven voorzien dan vind ik dat piccobello.
In de marge: Ik vind het wel merkwaardig dat het vieren van de geboortedag van niet direct de bekendste Portugese ontdekkingsreiziger DRIE JAAR wordt toegemeten.
@ Ma-Munt,
Sorry, maar ik weet niet eens wat een "entertje" IS.
« Laatste verandering: 14 Juli 2010 - 22:54:11 door De Bonte Specht » Gelogd

"Vrees niet, ik ben het"
Collecteuros
Volledig lid

« Antwoord #3 Gepost op: 15 Juli 2010 - 09:59:51 »

@ weetmuntje,
Nee, ik ervaar dit helemaal niet als negatieve kritiek. Eigenlijk gaan de dingen precies zoals ik gehoopt had. Zelf heb ik helemaal niet de ambitie om deze rubriek te gaan gidsen. Ik ben ervan overtuigd dat er heel wat leden zijn die beter hun weg vinden in en naar dit soort informatie dan ik. Alleen moest de topic er wel komen. Wanneer anderen, zoals jijzelf weetmuntje, ons hier nu regelmatig van accurate info blijven voorzien dan vind ik dat piccobello.
In de marge: Ik vind het wel merkwaardig dat het vieren van de geboortedag van niet direct de bekendste Portugese ontdekkingsreiziger DRIE JAAR wordt toegemeten.
@ Ma-Munt,
Sorry, maar ik weet niet eens wat een "entertje" IS.

een entertje is wat je na '@ma-munt,' hebt gedaan: de enter toets (rechts op het toetsenbord) indrukken.

'club van 1480 (of 1482)'
2010: 112+8 euromunten (120)

Juliana: 54% FDC/UNC
Willem1,2,3 en Wilhelmina: heel weinig nog...
De Bonte Specht
Volledig lid

« Antwoord #4 Gepost op: 15 Juli 2010 - 10:14:33 »

Bedankt Collecteuros,
Ik ging naar de volgende regel met het "gebroken" naar links wijzende pijltje op het schrijfklavier. Maar in dit tekstje heb ik het nu uitgetest, het gaat inderdaad met een "entertje" ook."Maakt cheen vechil m'neer".Da's dus nu klaar!
Vriendelijke groet,
Jan

"Vrees niet, ik ben het"
Collecteuros
Volledig lid

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Juli 2010 - 14:05:27 »

klopt maaike,

duidelijk en overzichtelijker is het wanneer je voor iedere munt een aparte regel maakt. op een ander forum wordt dit goed nagestreeft, kijk anders maar eens hoe het er daar uit ziet.

'club van 1480 (of 1482)'
2010: 112+8 euromunten (120)

Juliana: 54% FDC/UNC
Willem1,2,3 en Wilhelmina: heel weinig nog...
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: