Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 18:02:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Munten Canada  (gelezen 762 keer)
Mithrandir
nieuw lid
**

Geslacht: Man

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 23 Maart 2010 - 12:45:07 »

Hallo,

Zoals bij sommige misschien wel bekend is verzamel ik Canadese munten. Hiermee is alleen een probleem dat de candase munt alleen rechtstreeks leverd aan klanten in USA en Canada.

Ze hebben wel twee dealers op hun site staan die in Nederland zitten waarvan een een groothandel is en het andere Het nederlansche muntenhuis.

Het nederlandsche muntenhuis is niet echt mijn winkel en bied alleen maar de gouden munten van Canada aan. Terwijl mij het meer gaat om de circulatie munten.

Iedere keer als er een nieuwe uitgifte van een munt is het ik weer moeite om deze te bemachtigen.

Kent iemand hier een webshop of winkel die deze munten standaard aanbied voor een redelijke prijs.
Jan2002
Volledig lid

« Antwoord #1 Gepost op: 23 Maart 2010 - 21:41:15 »

Ik verzamel specifiek Amerika en liep tegen hetzelfde probleem aan. Mijn oplossing: ik heb een collegaverzamelaar in Amerika gezocht (en gevonden), die mij precies op maat levert wat ik hebben wil. Nieuwe uitgaven van circulatiemunten krijg ik keurig thuisgestuurd, meestal tegen nominale waarde (ik verzamel alleen gecirculeerde munten of UNC-kwaliteit) of net iets erboven. Ik lever euromunten retour die hij verzamelt en we werken met een soort van papieren boekhouding waarbij eigenlijk alleen de munten over en weer gaan en andere betaling niet nodig is; soms heeft hij wat meer krediet openstaan, soms ik. Verzending per post heeft nog nooit tot problemen geleid. Deze constructie kan ik je van harte aanbevelen, het is veel persoonlijker dan een munthandel,  veel goedkoper, je hoort sneller nieuwtjes doordat de ruilpartner dichter bij de bron zit en je leert meer over de achtergronden van uitgiftes. Op internet zijn diverse sites en forums te vinden om contact te leggen.
Collecteuros
Volledig lid

« Antwoord #2 Gepost op: 23 Maart 2010 - 22:38:56 »

http://qualitycollectiblecoins.com/

daar bestel ik ze wel eens. ook hebben zij een ebay-account waar ik onlangs bijvoorbeeld alle state quarters (D én P) heb kunnen kopen voor een erg leuk bedrag.

'club van 1480 (of 1482)'
2010: 112+8 euromunten (120)

Juliana: 54% FDC/UNC
Willem1,2,3 en Wilhelmina: heel weinig nog...
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: