Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 17:51:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Morin indeling ?  (gelezen 547 keer)
Aernout
Volledig lid

Geslacht: Man

« Gepost op: 26 Januari 2010 - 18:31:21 »

Tis misschien geen vraag waarvan iemand van wakker ligt, maar toch.

Waarom hebben de munten en bankbiljetten in de Morin - Eyckmans een andere indeling ?
De munten zijn per koning en per 'groep' (= alle gelijksoortige munten bijeen)terwijl de biljetten van kleine naar grootte waarde.

Ik weet dat er 2 verschillende auteurs zijn, maar die man werken toch tesamen. je zou toch verwachten dat ze een soort gelijkvormigheid door heen hun catalogus trekken.

Of hebben ze gewoon het eenvoudigste gekozen. Dat het gemakkelijker was om de munten zo en de bankbiljetten anders te doen.

Weet iemand iets meer ? Dank bij voorbaat

Aernout

Start klein om groots te eindigen
zuster12
full lid

munten en biljetten zijn top

« Antwoord #1 Gepost op: 26 Januari 2010 - 21:47:20 »

heeft de heer peter uit antwerpen zich misschien laten inspireren (afgekeken) van Biljette Belgica?
iets in samen spraak? of gewoon iets vermeld zonder dat er zelf navraag of onderzoek naar gedaan is zeg maar.

qua biljetten ben ik momenteel gestopt met mijn persoonlijke notities,
omdat er nergens duidelijke uitleg en of data kan verkregen worden.

zelfs navraag bij NBB helpt niet, ergens bij belgische biljetten staat er een mooi vb dacht ik waar ik volledig gestrand ben
en dus bij NBB ook niet geholpen word.
ik zal een te kleine garnaal zijn zekerst, en dat ze niet afkomen met het kopen van een of andere boek geschreven door medewerker aldaar want daar staat NIKS meer in dan dat ik al weet
en nee mijn gegevens komen niet enkel uit hun boek(en), maar gaat over meerdere jaren persoonlijke zoektochten.

ooit had ik hier een collega verzamelaar waar ik vele uren mee doorgebracht heb om onderzoek temaken naar belgische biljetten.
maar plots is hy met noorderzon verdwenen

sommigen weten wie ik bedoel maar maak dat liever niet kenbaar nu

grtz

ik verzamel alle munten en belg.biljetten.
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Januari 2010 - 16:58:24 »

er staat toch in met dank aan billetta belgica
dus ze werken misschien samen
Of de opmerking is gewoon bedoeld als bronvermelding. Dat is gebruikelijk wanneer je gegevens overneemt van een ander (al dan niet met toestemming). Wink
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: