Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 17:27:17 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Uit nieuwsgierigheid: misslag 10fr-stuk  (gelezen 838 keer)
Aernout
Volledig lid

Geslacht: Man

« Gepost op: 13 December 2009 - 17:23:45 »

Hallo,

Bij deze wil een kleine oproep doen naar mensen die ook een misslag hebben van 10 belgische frank geslagen tussen 1969 en 1979.

Ben gewoon eens nieuwsgierig ofdat er veel van deze dergelijke misslagen rond gegaan zijn of dat dit toch een minderheid is.

Dat er vroeger veel misslagen waren kan ik in komen, maar de techniek staat niet stil en dat er toch nog dergelijke stukken door de kwaliteitscontrole komen, verbaasd me lichtjes. Ik weet ook dat ze niet ieder stuk apart kunnen bekijken of controleren. Daarom deze oproep zijn er nog veel van deze stukken ?

Mvg,
Aernout

Start klein om groots te eindigen
zuster12
full lid

munten en biljetten zijn top

« Antwoord #1 Gepost op: 14 December 2009 - 17:59:13 »

ik heb er géén in mijn bezit maar ben dan ook niet echt opzoek naar of verzamelaar van misslagen
daarvoor zijn er wel andere leden die er hopelijk iets meer kunnen over vertellen

ondanks dat de techniek voor het slagen van muntstukken idd verbeterd is, is het niet minder zeldzaam dat er zulke stukken blijven tussen zitten denk ik
uiteraard zal je "nu" meer van deze berichten krygen in vergelijking met "vroeger"
als je vaststelt dat de misslagen van periode 1900 ed "nu" pas echt vermeld worden wat in catalogi van pakweg 1970 veel minder het geval was heb je idd meer kans met het wegvallen van de frank dat er misschien meer op gelet zal worden.

maar het blijft een minderheid die daar echt opzoek naar zijn.
ondanks alles blijft het "iets" hebben

jackie

ik verzamel alle munten en belg.biljetten.
misslagske
full lid

Verzamelaar van Belgische misslagen & vervalsingen

« Antwoord #2 Gepost op: 17 December 2009 - 21:41:18 »

De jaren 70 is een periode waar even veel misslagen werden gemaakt dan andere jaren. Het grote verschil is dat deze misslagen uit die periode in grote hoeveelheden buiten de munt zijn geraakt, in tegenstelling tot andere periodes. Buiten geraakt, dat betekent niet dat ze de controle zijn doorgekomen, en in omloop zijn gekomen. Het overgrote deel is clandestien meegenomen door medewerkers en aan handelaars verkocht om zo een extra cent te verdienen. 90% van alle misslagen die ik al heb gezien komen uit de jaren 70 (daarmee bedoel ik 1965-1979).

Ik heb zelf een 4tal misslagen 10 frank stukken, en ze zijn toch in verhouding met de mijnwerker 50 cent en ceres 1 & 5 frank toch beduidend minder makkelijk te vinden. Waarde schat ik tussen 20 en 50 euro, naargelang de graad van verschuiving. De uwe zal dus eerder naar de 20 neigen.

Misslagske

Aernout
Volledig lid

« Antwoord #3 Gepost op: 17 December 2009 - 22:15:09 »

Dit is wat men noemt een goede en grondige uitleg.

Kwist niet dat de prijs zo hoog lag voor een misslag.

Bedankt voor de informatie.

Aernout

Aernout
Volledig lid

« Antwoord #4 Gepost op: 17 December 2009 - 22:25:57 »

Tevens heb ik nog de vraag in verband met misslagen.

Ik het een munt die aan de ene kant bedrukt/geslagen is en aan de andere kant niet (vergeten of zo) komt dit veel voor (in Belgie) ?

Ik heb wel zo'n munt maar geen belgische, heb deze geplaatst in rubriek Buitenland vanaf 1790 - topic Misslag Korea.

Alle info is welkom

Aernout

misslagske
full lid

Verzamelaar van Belgische misslagen & vervalsingen

« Antwoord #5 Gepost op: 18 December 2009 - 16:06:45 »

Zie antwoord bij dat bericht.

Misslagske

reneke
Senior lid

Wettige betaalmiddelen wereldwijd

« Antwoord #6 Gepost op: 20 December 2009 - 18:55:32 »

Ik heb er wel een waar de voor en achterzijde nogal wat verdraait staan van elkaar.

Rene
Aernout
Volledig lid

« Antwoord #7 Gepost op: 15 Januari 2010 - 20:26:01 »

Hetgeen wat men een stempelverdraaiing noemt, denk ik.

Mvg,
Aernout

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: