Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 17:21:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Bestelformulier Vaticaan  (gelezen 3409 keer)
Bernard3
Volledig lid

Geslacht: Man

« Gepost op: 16 November 2009 - 18:21:24 »

Beste forumleden,

Toen ik vandaag thuiskwam lag er tot mijn stomme verbazing een brief uit Vaticaanstad voor mij op tafel. Hierin zat een bestelformulier met daarop alvast een aantal munten ingevuld, waaronder de 2 euro herdenkingsmunt, maar ook een aantal zilveren en gouden munten. Het totaalbedrag van 816 euro staat ook al ingevuld, een bedrag dat ik als scholier natuurlijk niet kan en wil betalen. Uiteraard zou ik wel graag de 2 euromunt kopen en ook later de BU set (die stond er nu niet op).

Wat is nu wijsheid? Vaticaan probeert mij natuurlijk alle munten te verkopen, maar maak ik ook een kans als ik alles wat ik niet wil doorstreep? En is er dan geen risico dat de creditcard toch voor 800 euro wordt aangeslagen? Kortom, wat zouden jullie doen?

Bernard

llinde
full lid

« Antwoord #1 Gepost op: 16 November 2009 - 18:28:07 »

Je kunt rustig gaan strepen, levert tot nu toe nooit problemen op, hooguit een wat tragere levering.
Ik wil de gouden munten eigenlijk wel hebben, maar bij mij staan ze er niet op.
Heb ze er maar bij gezet, eens zien wat er gebeurd....

Luit

Lid heeft de Forumregels overtreden en is geen lid meer.
Bernard3
Volledig lid

« Antwoord #2 Gepost op: 16 November 2009 - 22:33:25 »

Bedankt voor je antwoord, Luit. Dan ga ik inderdaad gewoon strepen. Als alles goed gaat, ben ik uiteindelijk binnen 2 jaar klant geworden van Vaticaan, wat me niet tegenvalt. Grin

Wat betreft de gouden munten: ik denk dat je die wel zult krijgen, aangezien ze ook aan mij als nieuwe klant worden aangeboden. Mooie munt trouwens, die met de Laocoöngroep.

Bernard
llinde
full lid

« Antwoord #3 Gepost op: 18 November 2009 - 15:32:14 »

Eigenlijk geloof ik het niet, maar het lijkt erop dat UFN vandaag al mijn creditcard heeft belast, over een dag of 3 kan ik zien of dit inderdaad zo is.

Luit

Dick
nieuw lid
**

« Antwoord #4 Gepost op: 18 November 2009 - 18:41:30 »

Ik heb nog steeds geen bestelformulier ontvangen, had ik die al moeten hebben?

Dick
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #5 Gepost op: 18 November 2009 - 19:33:26 »

Ik heb nog steeds geen bestelformulier ontvangen, had ik die al moeten hebben?
Dick,
Alle klanten van de numismatische afdeling van de UFN krijgen de bestelformulieren toegezonden; deze gaan als regel allemaal tegelijk op de post. Door plaatselijke verschillen in de postbezorging kan de ontvangstdatum één of meer dagen later zijn.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
jacky007
groentje
*

« Antwoord #6 Gepost op: 19 November 2009 - 08:27:12 »

Als jullie je formulier terug zenden naar het vaticaan doen jullie dat met een geregistreerde brief of gewoon prior.
Het is omdat ik ook de eerste keer munten kan bestellen en dat de brief niet verloren zou gaan.
Ik weet ook niet hoe het komt dat in nu ineens kan bestellen (het is 2 jaar geleden dat ik een brief heb verzonden voor lid te worden)
Genaro
Senior lid

« Antwoord #7 Gepost op: 19 November 2009 - 08:53:41 »

Als jullie je formulier terug zenden naar het vaticaan doen jullie dat met een geregistreerde brief of gewoon prior.
Het is omdat ik ook de eerste keer munten kan bestellen en dat de brief niet verloren zou gaan.
Ik weet ook niet hoe het komt dat in nu ineens kan bestellen (het is 2 jaar geleden dat ik een brief heb verzonden voor lid te worden)

Een gewone zending is al meer dan genoeg ... ik heb nog NOOIT aangetekend verstuurt en nog nooit problemen gehad.
Dick
nieuw lid
**

« Antwoord #8 Gepost op: 19 November 2009 - 12:59:24 »

Nog steeds geen bestelformulier ontvangen, lijkt me dat ik er niet meer op hoef te rekenen. Ik woon tenslotte niet op de Noordpool. Balen.  Sad
Inmiddels een email gestuurd met het verzoek om mij alsnog een formulier toe te sturen.

Dick
Bambie
groentje
*

« Antwoord #9 Gepost op: 19 November 2009 - 13:39:25 »

Ik vind het een zeer interessant onderwerp de Vaticaan brief.
Zou iemand kunnen vertellen wat ik dien te doen om ook zo een brief te ontvangen?
Of zou iemand zo een brief kunnen scannen en die in dit forum kunnen plaatsen?
Ik ben benieuwd of dit mogelijkheden bied.
Groetjes
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #10 Gepost op: 19 November 2009 - 14:12:28 »

Bambie,
Om een dergelijke brief te kunnen ontvangen moet je eerst geregistreerd staan als klant bij de UFN en dus een klantnummer hebben.
Het scannen en/of kopie maken van een dergelijke brief heeft geen enkel nut. Alle brieven zijn persoonlijk aan de klanten geadresseerd en bevatten ook een barcode die aan het klantnummer is gerelateerd.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
llinde
full lid

« Antwoord #11 Gepost op: 19 November 2009 - 17:50:31 »

Nog steeds geen bestelformulier ontvangen, lijkt me dat ik er niet meer op hoef te rekenen. Ik woon tenslotte niet op de Noordpool. Balen.  Sad
Inmiddels een email gestuurd met het verzoek om mij alsnog een formulier toe te sturen.

Dick

Als je de voorgaande keren wel een bestelformulier hebt ontvangen, dan zou ik nu gewoon per brief met klantnummer bestellen.
Email is wat minder handig, eventueel per telefoon.

Luit

llinde
full lid

« Antwoord #12 Gepost op: 21 November 2009 - 12:34:49 »

Eigenlijk geloof ik het niet, maar het lijkt erop dat UFN vandaag al mijn creditcard heeft belast, over een dag of 3 kan ik zien of dit inderdaad zo is.

Luit
En inderdaad sneller dan ooit tevoren, 17-11 besteld, 18-11 afgeschreven!!

Nu maar zien of de munt ook dit jaar nog geleverd wordt, is dan op Monaco na de laatste munt van het jaar

Luit

lily
groentje
*

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #13 Gepost op: 22 November 2009 - 05:53:11 »

Een gewone zending is al meer dan genoeg ... ik heb nog NOOIT aangetekend verstuurt en nog nooit problemen gehad.

Is dit niet gevaarlijk omdat jouw credit card gegevens erop staan?
jacky007
groentje
*

« Antwoord #14 Gepost op: 22 November 2009 - 10:11:41 »

@ Luit,

Heb jij je brief ook met een gewone zending verzonden (dat is toch vlug op 1 dag)
Ik zie ook dat er 28 € afgegaan is (kan jij 2 munten bestellen ?)

Pascal...
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: