Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 17:15:08 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Munt van 1870 en gouden muntjes enz...  (gelezen 1535 keer)
Vani
groentje
*

« Gepost op: 07 Oktober 2009 - 18:47:24 »

Hallo ik ben hier nieuw en ik ken eerlijk gezegd totaal niets van munten. De reden waarom ik inlogde was omdat we bij mijn opa thuis na zijn dood een kistje vonden met heel veel oude munten. De foto's hieronder zijn een munt van 1870 staat erop. Er zaten ook nog heel dunne munten tussen in Goud maar van deze heb ik nog geen foto genomen. De reden dat ik ze plaats is met de vraag kun je daar nog iets mee aanvangen ? Ikzelf heb niet de intresse om die te houden of te beginnen met munten te verzamelen. Van onderstaande foto's zijn er redelijk wat.

« Laatste verandering: 05 November 2009 - 20:41:55 door Vani » Gelogd
dan
groentje
*

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Oktober 2009 - 19:17:18 »

Er is zeker interesse voor dergelijke munten, zeker van mijnentwege.  Ik weet echter niet hoe men direct kan corresponderen via dit forum om aan te kopen of te onderhandelen. Ik denk dat anderen dit wel zullen weten.
*M.
Volledig lid

als een olifant in de porseleinkast lopen!

« Antwoord #2 Gepost op: 07 Oktober 2009 - 19:19:33 »

Smiley
« Laatste verandering: 23 Juni 2010 - 19:39:55 door M. » Gelogd
joetje
Volledig lid

« Antwoord #3 Gepost op: 07 Oktober 2009 - 19:20:31 »

Probeer eens met email Cheesy
Even op de naam Vani klikken en in zijn profiel staat zijn email.
Of zie post hier boven Embarrassed
dan
groentje
*

« Antwoord #4 Gepost op: 07 Oktober 2009 - 19:26:36 »

Bedankt voor de goede raad, ik heb het geprobeerd, we zullen zien wat het geeft.
Vani
groentje
*

« Antwoord #5 Gepost op: 08 Oktober 2009 - 19:37:54 »

Volgens wat mijn vader zei zou de notaris die er vorige week was langsgeweest gezegd hebben dat die gouden napolions zijn Huh of het waar is Huh ik hoop er binnenkort foto's van te hebben.
jan_tomat
Moderator
full lid

Geslacht: Man

wat word ik hier slim

« Antwoord #6 Gepost op: 18 Oktober 2009 - 18:07:39 »

hallo

misschien eens handig om de munten beschrijving en/of wat s'cans of foto's te plaatsen.
die notaris zal zijn werk wel kennen maar ik denk dat hier veel meer volk zit dat verstand heeft van uw munten?
en dan kan je van hen een eerlijke schatting verwachten.

groetjes
jan tomat

ps;napoleon bestond er in 1 2 en 3 dacht ik de echte dateerde rond 1800 (napoleon I dus)een vriend van mij is een kenner van die munten als je wil geef ik zijn tel nr door als je wil-$

ik verzamel belgie munten +biljetten nederland en portugal de rest van europa in mindere maten
pierre
Volledig lid

Mmm palm

« Antwoord #7 Gepost op: 03 November 2009 - 20:26:04 »

De Franse gouden 20 francs worden allemaal "napoleon" genoemd.
Maakt niet uit wat de afbeelding is, of het nu een echte Napoleon I of III is, elke FRANSE gouden munt in de module van de 20 Francs is per definitie een "napoleon".
Let wel:
De term "napoleon" om deze munten aan te duiden, wordt enkel in de goudhandel gebruikt.
Verzamelaars (zoals hier overvloedig aanwezig) gebruiken een nauwkeurigere naam/omschrijving.

Dus, meneer de notaris kende de term enkel vanuit de goudhandel.
« Laatste verandering: 03 November 2009 - 20:44:16 door pierre » Gelogd

Verzamel alle munten van Leo I, II, Albert I en Leo III      EN       algemeen munten van vóór 1800 (voor goudstukken: vóór 1900)
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #8 Gepost op: 06 November 2009 - 09:37:51 »

Sorry, Vani,
Maar de plaatjes die je plaatste zijn allemaal van Franse en Italiaanse munten, en hebben dus niets te zoeken in de rubriek "Belgische Munten".
Jouw "prentenboek" is daarom verplaatst naar Buitenland vanaf 1790..

http://www.muntstukken.be/forum/index.php?topic=26591.0
Rob kooy
« Laatste verandering: 06 November 2009 - 09:42:21 door RobKooy » Gelogd

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: