Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
07 Februari 2012 - 13:23:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: gouden rijder 1750 - over 1749  (gelezen 1955 keer)
dan
groentje
*

« Gepost op: 22 September 2009 - 19:39:29 »

Ik ben in het bezit gekomen van een broche met een gemonteerde gouden rijder van 1750 - over 1749 - van Holland - Belgie.
Heeft er iemand een idee van de waarde ?
spaarvarken
Volledig lid

« Antwoord #1 Gepost op: 22 September 2009 - 20:28:54 »

aangezien hij gemonteerd was is de waarde eingelijks de goudwaarde, mogelijk dat een verzamelaar er iets meer voor wil geven. Het is echter dan het vinden van een echte liefhebber.

mvg

Francois
andres
full lid

« Antwoord #2 Gepost op: 23 September 2009 - 11:45:10 »

ligt er aan hoe deze rijder er uit ziet, en welke sporen de montage heeft veroorzaakt.
foto zou wel helpen om de waarde te bepalen
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #3 Gepost op: 23 September 2009 - 13:39:33 »

Dan,
Aangezien een dergelijke gouden rijder 9,2 gram zuiver goud bevat (gewicht 10 gram; gehalte 0.920) vertegenwoordigt deze munt -ongeacht eventuele beschadigingen- op dit moment bij de huidige goudprijs toch al gauw een waarde van zo'n € 250.
Voor de liefhebber wellicht zelfs wat méér aangezien 1750/49 relatief zeldzaam is.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
dan
groentje
*

« Antwoord #4 Gepost op: 23 September 2009 - 17:54:24 »

Bedankt aan iedereen voor de informatie.  Ik zal pogen een foto over te maken, maar dochterlief heeft het toestel mee (kotstudent).
dan
groentje
*

« Antwoord #5 Gepost op: 30 September 2009 - 15:28:02 »

Hierbij de foto's.
Boschboom
Volledig lid

Geslacht: Man

FINGIT PREMENDO

« Antwoord #6 Gepost op: 01 Oktober 2009 - 16:52:17 »

Kwalitatief ziet deze gouden rijder er erg mooi uit. Ik heb er te weinig verstand van om te beoordelen wat de waarde kan zijn ( en of ie echt is!)  Grin. Maar de zetting waarin de munt gevat is, lijkt me niet erg moeilijk te verwijderen. Zo te zien is er niet aan gesoldeerd zodat er, als je mazzel hebt, alleen klemsporen achterblijven bij het weghalen. Bij twijfel kun je dat het beste door een goudsmid laten doen.
groet,
Lei

Verzamelaar van van alles over en van
Theodoor Victor van Berckel
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: