Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 16:53:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Valse munten op marktplaats  (gelezen 1268 keer)
dutchcoin
Senior lid

Geslacht: Man

coins are cool!!!

« Gepost op: 12 Juli 2009 - 12:20:23 »

Hoi,

zoekend op marktplaats kom ik dit soort munten ook telkens weer tegen! De verkoper wil geen onzinbiedingen, serieuze biedingen gaat ie op in.
Zeker leken trappen er in. Jammer dat dit soort mensen het verzamelen van munten verpesten.

Zie deze rijksdaalder van 1898!

Dutchcoin
manueleurotje
Volledig lid

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Juli 2009 - 12:52:38 »

Hoi

Mischien is het voor de leken makkelijk om even aan te geven waar aan te zien dat deze vals is.

De vraag blijft natuurlijk of de verkoper ook weet dat dit een vals stuk is.
Het aanbod van valse munten gebeurt helaas niet alleen op marktplaats, maar ook op ebay .. jammer maar weinig aan te doen denk ik.

manuel
michel2602
nieuw lid
**

« Antwoord #2 Gepost op: 12 Juli 2009 - 15:31:43 »

Wat mij wel opvalt, is dat het vaak dezelfde personen zijn die deze munten aanbieden. Op eBay heb ik al meerdere malen van dezelfde persoon een aanbieding gezien met een valse rijksdaalder van 1898. Helaas ging deze inderdaad iedere keer weer voor een paar honderd euro weg.

Voor deze riks, kijk eens goed naar de buitenste rand waar de parels aanzitten. De doorsnee is nogal wisselend.
Ik vind de hellebaard nogal klein, en de mercuriusstaf klopt niet in mijn ogen. Het geeft mij geen goed gevoel.
Plus dat ik sommige delen nogal vreemd versleten/zwak geslagen vind, zoals een gedeelte van het jaartal.

Mocht ik met een van deze punten mis zitten, dan hoor ik het graag.
MikeGSM
groentje
*

« Antwoord #3 Gepost op: 13 Juli 2009 - 09:14:08 »

Wat mij wel opvalt, is dat het vaak dezelfde personen zijn die deze munten aanbieden. Op eBay heb ik al meerdere malen van dezelfde persoon een aanbieding gezien met een valse rijksdaalder van 1898. Helaas ging deze inderdaad iedere keer weer voor een paar honderd euro weg.

Voor deze riks, kijk eens goed naar de buitenste rand waar de parels aanzitten. De doorsnee is nogal wisselend.
Ik vind de hellebaard nogal klein, en de mercuriusstaf klopt niet in mijn ogen. Het geeft mij geen goed gevoel.
Plus dat ik sommige delen nogal vreemd versleten/zwak geslagen vind, zoals een gedeelte van het jaartal.

Mocht ik met een van deze punten mis zitten, dan hoor ik het graag.

Mag/kan de persoon hier genoemd worden Huh

Mike
michel2602
nieuw lid
**

« Antwoord #4 Gepost op: 13 Juli 2009 - 09:27:50 »

Ik denk niet dat dit mag ivm het recht op privacy.

Ik heb net even gezocht op eBay, kan de verkoper ook niet meer terugvinden (ik moet er wel bij zeggen dat ik deze persoon als iets van een maand of 3 niet meer gezien heb), dus ik denk dat deze vertrokken is met zijn malafide handeltjes (of verwijderd door eBay, ik heb ze er tenslotte iedere keer op gewezen, en met mij waarschijnlijk meer). Hopelijk blijft hij weg.

Hij gebruikt in ieder geval slecht Nederlands/ vreemde tekens (arabisch o.i.d.?) in zijn aanbieding, en geeft de munt altijd in UNC kwaliteit en cataloguswaarde daarbij.
« Laatste verandering: 13 Juli 2009 - 09:38:48 door michel2602 » Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: