Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 16:49:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: nieuwe aanwinsten  (gelezen 566 keer)
peterpaul31
Gast
« Gepost op: 01 Juli 2009 - 08:59:17 »

Beste forumleden,

bij het verzamelen heb je soms van die WOW-momenten wanneer je eindelijk iets compleet hebt of wanneer je een munt aanschaft waarvan je nooit verwacht had die ooit te zullen bezitten. Gisteren heb ik maar liefst twee van die momenten gehad. Met de aankoop van de Israelische 5 lirot 1963 heb ik eindelijk alle verschillende typen Israelische herdenkingsmunten uit de periode 1948-1980 compleet (ik doe in principe niet aan goud, dus die tellen niet mee). Via ebay heb ik gisteravond ook nog de hand weten te leggen op een Soviet 3 roebel 1988 KM#210. Toen ik zo'n 15 jaar geleden mijn eerste mancolijstje maakte van Sovjet munten, had ik in eerste instantie de zilveren drie roebel stukken niet genoteerd. In mijn ogen waren ze namelijk redelijk zeldzaam omdat ze allen een vrij lage oplage hadden en ik vond ze vooral erg duur. Met de aankoop van deze Soviet munt, heb ik nu op één munt na ( 1 roebel 1991 gewichtheffen), alle Soviet herdenkingsmunten compleet. Om dat ik toch wel een beetje trots ben op de aanschaf van deze twee munten heb ik er maar eens een berichtje op dit forum tegen aan gegooid.

groeten,
Peter Paul
Mithrandir
nieuw lid
**

Geslacht: Man

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #1 Gepost op: 02 Juli 2009 - 22:35:02 »

Leuke aanwinsten en mooi om te horen dat je 2 munten binnen hebt die je graag wilde hebben.

Ik heb zelf ook wel is van die wow momenten inderdaad. Altijd fijn om iets compleet te hebben in je verzameling Grin
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: