Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
07 Februari 2012 - 14:43:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Onbekende munt, lijkt op een dukaton, maar....  (gelezen 2665 keer)
muntje05
Volledig lid

Geslacht: Man

« Antwoord #15 Gepost op: 18 Juni 2009 - 22:33:31 »

Geen idee  Andre. Is een munt waarvan ik de herkomst absoluut niet (meer) weet; ooit in mijn bezit gekomen door HuhHuh?? Heb nu meer tijd door mijn VUT, en ben bezig alle munten die ik in de loop der tijden in kastjes en zo heb, er uit te halen en beter te bekijken. Weet van sommigen niet eens meer hoe ik er aan kom, wanneer dit was en van wie ik ze evt. heb gekregen. Weet wel zeker dat ik de meest munten die ik zo her en der heb, geen gekochte, maar gekregen munten zijn . Als iemand de waarde weet, dan houd ik me aanbevolen. Maar, - en ik zeg dit nogmaals,- dit is niet mijn prioriteit. Wordt absoluut hebberig als ik ook maar een mooie munt zie!!
Groeten Jos B.
« Laatste verandering: 18 Juni 2009 - 22:39:10 door muntje05 » Gelogd
muntje05
Volledig lid

« Antwoord #16 Gepost op: 18 Juni 2009 - 22:54:34 »

Zo heb ik ook een muntje?Huh? in mijn bezit dat w.s. /denk ik/ weet ik bijna zeker, geen munt is, maar er wel behoorlijk op lijkt. Is een zeer klein "geval" in grootte als het kleine muntje van 5 cent van de Hollandse Willem lll en heeft op de ene kant een (echt origineel uitziende) adelaar van het Deutsche Reich, en op de andere kant een (ook echt origineel uitziende) afbeelding van de Duitse Wilhelm ll. Is zeker weten van zilver. Kan er momenteel niets van bakken. Ook geen afbeelding van te plaatsen omdat mijn camera de geest heeft gegeven. Plaats asap een afbeelding.
Groeten Jos B.
« Laatste verandering: 18 Juni 2009 - 22:57:59 door muntje05 » Gelogd
muntje05
Volledig lid

« Antwoord #17 Gepost op: 19 Juni 2009 - 22:01:03 »

Zo heb ik ook een muntje?Huh? in mijn bezit dat w.s. /denk ik/ weet ik bijna zeker, geen munt is, maar er wel behoorlijk op lijkt. Is een zeer klein "geval" in grootte als het kleine muntje van 5 cent van de Hollandse Willem lll en heeft op de ene kant een (echt origineel uitziende) adelaar van het Deutsche Reich, en op de andere kant een (ook echt origineel uitziende) afbeelding van de Duitse Wilhelm ll. Is zeker weten van zilver. Kan er momenteel niets van bakken. Ook geen afbeelding van te plaatsen omdat mijn camera de geest heeft gegeven. Plaats asap een afbeelding.
Groeten Jos B.

Sorry andre, kun jij natuurlijk ook niets mee aanvangen. Heb vandaag alweer een nieuwe camera besteld, zodat ik hopelijk zeer gauw  een afbeelding kan plaatsen. Is echt een vreemd geval! Afbeeldingen op zowel voor als achterkant zijn exact hetzelfde als op een munt van 3 Mark van Wilhelm ll. Konden mini copieen zijn. Er staat een "B" als muntplaats??, geen jaartal of iets dergelijks. Moet het "ding" nog verder schoonmaken; er staat nog iets op wat ik niet kan ontcijferen Hopelijk tot begin vlgd. week!
groeten Jos B.
andres
full lid

« Antwoord #18 Gepost op: 19 Juni 2009 - 23:15:17 »

Hallo Jos,

De 8 escudo munt heeft in ieder geval 500 euro aan goudwaarde (27 gram 0.900 fijn)
jaartal 1795 heb ik niet kunnen vinden, zeldzaam Huh wel andere jaartallen van Carlos IV
ze brengen helaas nauwelijks meer op als die intrinsieke waarde van 500 euro
in fraai/zeer fraai

van duitse munten heb ik niet zo veel verstand, al heb ik wel zo'n 3 mark stuk van
onkel wilhelm Smiley

als er op die mini uitvoering van jou geen waarde staat, is het inderdaad geen munt.

muntje05
Volledig lid

« Antwoord #19 Gepost op: 20 Juni 2009 - 22:43:09 »

Hallo Jos,

De 8 escudo munt heeft in ieder geval 500 euro aan goudwaarde (27 gram 0.900 fijn)
jaartal 1795 heb ik niet kunnen vinden, zeldzaam Huh wel andere jaartallen van Carlos IV
ze brengen helaas nauwelijks meer op als die intrinsieke waarde van 500 euro
in fraai/zeer fraai
Zeker een mooie munt! Moet toch echt eens op zoek naar de schenker. Moet al in mijn bezit zijn van rond 1975 ( zat in een kast met daarin tevens een envelop met poststempel Xl 75) , dus je kunt nagaan dat ik daar niet veel meer van weet. Wie weet wat ik nog allemaal tegenkom.
Groeten Jos B.
muntje05
Volledig lid

« Antwoord #20 Gepost op: 20 Juni 2009 - 22:58:57 »

Hallo Jos,
van duitse munten heb ik niet zo veel verstand, al heb ik wel zo'n 3 mark stuk van
onkel wilhelm Smiley

als er op die mini uitvoering van jou geen waarde staat, is het inderdaad geen munt.

Hoi Andre, het muntje waar ik het hier over heb is een exacte kopie van voor en achterkant van de door jou getoonde munt ( Ik heb overigens de 1909 A) Plaats, zodra de nieuwe camera is gearriveerd een afbeelding. Denk trouwens dat ik dan een nieuw topic moet starten in Penningen, want bij verder schoonmaken  staat er op de adelaars kant :
onder aan de "munt" 2 Mark
Links boven zijkant : Spiel
en Rechts boven zijkant :Marke
Maar zoals gezegd, de foto zal verder veel verduidelijken. Juwelier in dorp zegt dat dit zilver is! Ben dus benieuwd naar reacties na plaatsing afbeeldingen.
Groeten Jos B.
muntje05
Volledig lid

« Antwoord #21 Gepost op: 23 Juni 2009 - 16:36:45 »

Hoi Andre, Blijkt bij nader inzien niet een exacte mini-copie van jou munt te zijn maar wel degelijk onkel Wilhelm, zij het in een ietwat andere afbeelding.
Ik heb mijn nieuwe camera gekregen, en kan dus weer foto's plaatsen op het forum. Omdat ik denk dat dit een penning is, start ik op Penningen een nieuw topic: "zilveren spielmuenze Willem ll.
Groeten Jos B.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: