Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
07 Februari 2012 - 14:23:58 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: dubbele mijt philips de schone holland?  (gelezen 987 keer)
erik33
groentje
*

Geslacht: Man

« Gepost op: 31 Mei 2009 - 19:28:00 »

Hallo allemaal,

Wie kan me helpen. Ik heb een dubbele mijt van philips de schone van holland. Duidelijk een roosje in het hart van het kruis en op de voorkant CO.H. en PHS. Ik kan deze niet in mijn literatuur terug vinden. In van gelder en hoc staat deze onder nummer 126, maar hier zijn alleen brabant en vlaanderen vermeld. Is dit een fout in van gelder en hoc? Heeft iemand literatuur waar holland wel in staat? Zo ja, in welk boek?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Alvast bedankt.
« Laatste verandering: 31 Mei 2009 - 19:30:28 door erik33 » Gelogd
muntje05
Volledig lid

« Antwoord #1 Gepost op: 31 Mei 2009 - 20:47:43 »

Hoi Erik, Je bent nogal zuinig met je info, ook een foto wil nog wel eens helpen. Google ook eens op "dubbele mijt philips de schone". Verassend hoeveel hits je krijgt.
Groeten Jos B.
« Laatste verandering: 31 Mei 2009 - 20:49:51 door muntje05 » Gelogd
muntje05
Volledig lid

« Antwoord #2 Gepost op: 31 Mei 2009 - 21:10:38 »

Enne Erik, als je naar middeleeuwen kijkt op dit forum en gaat naar 17 mei 2009, dan zie je een paar leden die er veel van af weten en die je evt. zou kunnen benaderen voor een antword op jou vraag.
Groeten en suc6 Jos B.
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #3 Gepost op: 01 Juni 2009 - 08:32:16 »

Erik,
Mijten en dubbele mijten waren niet gangbaar in de Noordelijke Nederlanden. Ik denk dan ook dat jouw muntje geen dubbele mijt is, maar (bijvoorbeeld) een halve groot, vG&H 103-6.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
erik33
groentje
*

« Antwoord #4 Gepost op: 01 Juni 2009 - 11:17:11 »

Bedankt voor jullie antwoord muntje en robkooy,

Doordat robkooy vertelde dat een dubbele mijt niet gangbaar was in de noordelijke nederlanden ben ik nog kritischer gaan kijken. Het roosje kan eigenlijk ook een vervormde lelie zijn en de H heeft twee ongelijke poten. Zou het een hoofdletter F en een kleine letter l kunnen zijn van Fl waarbij het bovenste streepje weggesleten is en de letters heel dicht op elkaar staan? Is een van jullie bekent met dit soort muntjes? Zou mijn theorie van de F en de l waar kunnen zijn?
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: