Inderdaad, ik verzamel ook geen Zweedse munten, maar ik zoek wel alle wereldmunten uit die ik krijg, en ben begonnen met er ééntje te bewaren per Krause-nummer.
Het is dan toch wel leuk als je opeens tussen het niets een muntje vindt waarvan ze een waarde opgeven van 250 dollar en meer.
En of ik nu kapitaalkrachtig ben of niet, dat laat ik in het midden.....maar als ik nu toevallig een hele goeie vriend zou hebben die toevallig Zweden spaart, dan kreeg hij hem voor een prikje.....vind ik er een andere van hetzelfde Krause nummer, maar minder zeldzaam, dan gaat de waardevolle in de verkoop.....zomaar aan een wildvreemde weggeven doe ik ook niet....
En dat doet ook bijna niemand - dus, lijkt het me gewoon aannemelijk, indien je een echt waardevolle munt vindt in een hoopje circulatiemunten, dan is dit puur toeval, of onwetendheid van de schenker.
Ik heb een half jaar terug iemand een doos met een paar duizend postzegels cadeau gedaan, iets wat nog stamt uit mijn kindertijd, allemaal zegels met beesten.....99,9 % kans dat het allemaal waardeloos is/was, maar je weet maar nooit.
Een vriend van mij kreeg een doos postkaarten van een collega.....daar zaten héél waardevolle dingen tussen, maar het is maar of je er iets van kent of niet hé.....een serie van 10 kaarten brachten hem alleen al 500 Euro op....ik zou ze waarschijnlijk gewoon weggezwierd hebben

Iedereen kent het programma "tussen kunst en kitsch"....nooit die aflevering gezien van die man die met originele schetsen van de Nachtwacht kwam binnenwandelen ? Gekocht voor een habbekrats op een rommelmarkt, en hij wist het zelf ook niet eens...
Zo zijn er duizenden voorbeelden, maar wel soms een keer leuk om te horen.
Frank