Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 16:33:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Arabische munten?  (gelezen 1334 keer)
muntje05
Volledig lid

Geslacht: Man

« Gepost op: 22 Mei 2009 - 22:24:17 »

Hallo, ben doordat ik momenteel veel tijd heb begonnen met in de loop van de tijd ge/verkregen munten beter te bekijken en zo mogelijk te catalogiseren. Had geen idee dat ik in al die jaren zo veel en vooral zo onbekende munten her en der in laden en kastjes had liggen. Kom misschien nog aardige en nog meer onbekende exemplaren tegen. Van de volgende munten lukt het niet erg best te bepalen uit welk land ze komen los te peuteren. Denk dat het een Arabisch / Afrikaans land moet zijn. De munt van 20?? vertoont een soort rode (oker)aanslag. Zie je wel vaker bij munten uit india. Zou dus ook zomaar uit die contreien kunnen komen? Staan niet in mijn (wat oudere Weltmuenz Catalog 20. Jahrhundert van G. Schoen) De afgebeelde munten zijn alle van 1960 / en Arabische jaartelling 1380. Hebben als waarde 100, 50, 20 en 10 Huh De achterkant lijkt steeds hetzelfde, daarom maar 1 foto van genomen. De diameter is ong. conform de afbeelding, en de munt "ruikt" naar koper.Heb er van deze nog meer in verschillende jaartallen. Wie kent de afgebeelde munten en heeft er meer info over?
Groeten & alvast bedankt Jos B.
« Laatste verandering: 22 Mei 2009 - 22:35:06 door muntje05 » Gelogd
marotick
groentje
*

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Mei 2009 - 22:30:41 »

Dat lijken mij de 10, 20, 50 en 100 Millim uit Tunesie.
bart
full lid

moderne wereldmunten: een passie!

« Antwoord #2 Gepost op: 22 Mei 2009 - 22:33:52 »

Inderdaad zijn dit munten van 10,20,50 en 100 millim uit Tunesië.(1000 millim maken 1 Tunesische dinar) Ik ben er zeker van dat je die terugvindt in je Schoen. Bij deze reeks horen nog aluminium munten van 1,2 en 5 millim.

bart

wereldmunten van 1750 tot nu!
muntje05
Volledig lid

« Antwoord #3 Gepost op: 22 Mei 2009 - 22:42:13 »

Bart en Marotick, bedankt! Zie nu ook dat ik slecht heb gekeken. Staan er inderdaad in. Snap overigens niet hoe ik aan bepaalde munten kom; ben nooit in Tunesie geweest, en kan me niet herinneren van wie ik deze ooit heb gekregen.
Bedankt Jos B.
muntje05
Volledig lid

« Antwoord #4 Gepost op: 24 Mei 2009 - 22:33:50 »

Hoi, Marotick en Bart, heb nog heeeeel veel Arabische munten waar ik niet goed wijs uit kom! Jullie hebben er klaarblijkelijk best meer verstand van, gezien jullie snelle reaktie. Morgen (25 mei) zal ik proberen weer wat probleem munten van Arabische komaf op het Forum te plaatsen ter determinatie.
Groeten Jos B.
reneke
Senior lid

Wettige betaalmiddelen wereldwijd

« Antwoord #5 Gepost op: 25 Mei 2009 - 17:07:44 »

Achja toen wij (zal voor bart en marotick ook wel zo zijn)  zelf begonnen met verzamelen zaten wij ook allen met onze handen in het haar.
Maar door de jaren heen wordt je snel wijzer.

Rene
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: