Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 16:31:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Onbekende munt -> HELP!!  (gelezen 608 keer)
Smetie
groentje
*

« Gepost op: 18 Mei 2009 - 17:56:17 »

Hallo,

Ik heb onlangs nog eens de inventaris van mijn oude munten vernieuwd, en er kwam een vreemde munt uit de bus waarvan ik niks kan zeggen of weten. Ik vermoed dat er een Russisch opschrift op staat, maar meer weet ik niet. Het muntje heeft een diameter van 2cm en een dikte van 1mm. Graag zou ik van jullie willen horen van welk land dit muntje komt, wat de "munteenheid" is en eventueel in welk jaar hij geslagen kan zijn. Dank bij voorbaat. Voor een foto, ga naar onderstaande link.

http://www.123video.nl/popphoto.asp?PhotoID=64008&Title=Onbekende+munt&W=598&H=294

« Laatste verandering: 18 Mei 2009 - 19:32:21 door Smetie » Gelogd
reneke
Senior lid

Geslacht: Man

Wettige betaalmiddelen wereldwijd

« Antwoord #1 Gepost op: 18 Mei 2009 - 20:20:37 »

Dit is een Thaise Baht.
Geslagen vanaf 1986
Zoals ik het zo lees denk ik dat het jaartal 2541 zou moeten zijn ofterwijl in het Nederlands 1998 (niet 100% zeker )
Ik denk dat jij nog nooit geen Russisch geschrift hebt gezien waant dat lijkt er totaal niet op Smiley
Russisch lijkt dan toch een heel stuk meer op ons geschrift.

Rene
« Laatste verandering: 18 Mei 2009 - 20:31:55 door reneke » Gelogd
Smetie
groentje
*

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Mei 2009 - 16:38:11 »

Dit is een Thaise Baht.
Geslagen vanaf 1986
Zoals ik het zo lees denk ik dat het jaartal 2541 zou moeten zijn ofterwijl in het Nederlands 1998 (niet 100% zeker )
Ik denk dat jij nog nooit geen Russisch geschrift hebt gezien waant dat lijkt er totaal niet op Smiley
Russisch lijkt dan toch een heel stuk meer op ons geschrift.

Rene
Bedankt voor de info Rene, tja, als je inderdaad eens een Russische tekst bekijkt zie je wel een verschil, sorry omdat ik u op het verkeerde been zette
De torens op de voorkant deden mij ook spontaan denken aan het Rode Plein, maar dat terzijde. Dus nogmaals bedankt Wink
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: