Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 15:57:04 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: gouden 20$  (gelezen 1434 keer)
atir
groentje
*

« Gepost op: 17 Maart 2009 - 19:13:47 »

Hoe verkoop ik deze munten het beste ? Is het wel verstandig deze nu te verkopen ?
Op ebay Duistland heb ik gezien dat ze op het ogenblik tussen de 750 € en 850 € gaan, is dit haalbaar ?
pierre
Volledig lid

Geslacht: Man

Mmm palm

« Antwoord #1 Gepost op: 18 Maart 2009 - 18:25:07 »

De prijzen die je noemt zijn zeker haalbaar. Al heb je nu wel pech dat goud tamelijk sterk in waarde daalt.
Een prijs van 725 euro per stuk is nog steeds realistisch.

Ik zit met hetzelfde probleem.
Heb ook zo'n 15 stuks liggen en twijfel ook om te verkopen.
Wat mij enigszins tegenhoudt is de voorspelling van (hyper)inflatie ten gevolge van de reddingsplannen van diverse overheden.
Die financiele reddingsplannen worden gefinancieerd met geld dat er niet is. Bijgevolg treedt inflatie op.
Daar het gaat om VEEL geld, bestaat de schrik voor hyperinflatie.
Mijn verwachting is dus dat goud in de komende maanden nog zal dalen (maar hoe diep?) tengevolge van het onmiddelijke effect van de reddingsplannen. Echter naarmate we 2010 zullen naderen, zal de inflatie duidelijker worden. En normaliter stijgt goud dan.

Ik zeg wel "normaliter"... Deze beurscrash is nooit tevoren gezien. Het is dus moeilijk te voorspellen of mensen wel degelijk in goud zullen investeren. De belangrijkste spelers op de internationale markt zijn banken. Daar die nu alle geld kunnen gebruiken, zullen ze m.i. niet gauw in goud vluchten (want dat zou hun eigen herstel schaden). Tis dus maar de vraag of goud zal stijgen bij de komende inflatie...

Een ander scenario zou wel voordelig zijn voor alles uitgedrukt in euro (dus ook goud).
De komende inflatie zou er wel eens voor kunnen zorgen dat de EUR/USD wel eens dicht bij de eenheid (1) zou kunnen komen. Dat zou een duwtje in de rug van alles uitgedrukt in euro betekenen (+30%).
Laat je echter niet misleiden, je geld is evenredig minder waard geworden.

Je ziet het: Ik twijfel ook om mijn stuks te verkopen.

Alle opmerkingen / bevindingen zijn welkom.

Groeten, pierre.

Verzamel alle munten van Leo I, II, Albert I en Leo III      EN       algemeen munten van vóór 1800 (voor goudstukken: vóór 1900)
andres
full lid

« Antwoord #2 Gepost op: 18 Maart 2009 - 22:40:27 »

Ligt er aan of je verhoudingsgewijs veel van je kapitaal in gouden munten hebt belegd,
en of je gelooft dat het huidige financiele systeem compleet instort.

Ik denk dat de onroerendgoed prijzen vanaf 2010 weer zullen aantrekken en ook de aandelenbeurzen
weer zullen oplopen.
een verdere stijging van goud zie ik niet gebeuren, eerder een daling.
deze $20 stukken zijn overigens wel mooie muntjes om te bezitten.
pierre
Volledig lid

Mmm palm

« Antwoord #3 Gepost op: 21 Maart 2009 - 15:05:01 »

Bij deze wens ik enkel een correctie door te voeren in mijn vorige commentaar.

De 2de denkpiste gaat niet op omwille van volgende reden:
- Amerika maakt extra geld bij om de reddingsplannen te financieren = stijgende inflatie.
- Europa zet de geldpers niet aan. Het zal de reddingsplannen financieren met reeds bestaand geld = slechts lichte inflatie.

Door de zwakkere inflatie in de eurozone en de sterke inflatie in de US, zal de EUR/USD verhouding enkel vergroten.
EUR/USD zal dus verder afwijken van de eenheid...

Ik had die 2de denkpiste gemaakt omdat Europa tamelijk wat kleine landen telt waarin de financiele sector een groot deel van het BBP inneemt (met Belgie als koploper). Deze kleine landen worden het zwaarst getroffen door de huidige crisis. Een logisch gevolg had geweest dat een sterke inflatie zou optreden. Echter dankzij de Europese Muntunie hoeft dit niet te gebeuren. De kleine landen die anders in zware problemen hadden gezeten, worden nu opgevangen door grootmachten zoals Frankrijk en Duitsland (sterke economien met grote goudreserves). (NB: Belgie had ooit de 5de grootste goudreserve ter wereld. Maar onze laatste regering Verhofstad heeft die ganse voorraad ONDER de marktwaarde verkocht. En dat enkel om eenmalig de begroting in balans te krijgen. Soms ben ik beschaamd om in Belgie te wonen...)

Verzamel alle munten van Leo I, II, Albert I en Leo III      EN       algemeen munten van vóór 1800 (voor goudstukken: vóór 1900)
andres
full lid

« Antwoord #4 Gepost op: 22 Maart 2009 - 15:45:31 »

Nederland heeft de afgelopen 10 jaar 400 ton verkocht, rest nog 600 ton in de kluis van de DNB.
waarde = 12 miljard euro , nauwelijks genoeg om één Nederlandse bank mee te redden.

inflatie zal er de komende jaren niet komen in Europa , eerder deflatie tgv van dalende prijzen in zowat iedere sector.
De overheden zullen hun belastingen voor de burger wel verhogen, dat gebeurt nu al.
Zij dragen dan ook niets bij, om uit de financiële crisis te komen, waar de burger momenteel last van heeft.
muntje05
Volledig lid

« Antwoord #5 Gepost op: 24 Mei 2009 - 23:41:24 »

Tjongejonge, Pierre en Andres,Lijkt er op dat Wauter zijn meerdere moet erkennen in jullie!!!!!!!
Atir, wacht nog effe om te verkopen. Goud wordt veel, veel meer waard in de komende maanden.
Jos B.
muntje05
Volledig lid

« Antwoord #6 Gepost op: 24 Mei 2009 - 23:51:33 »

Atir, jongen, Hoop dat ik niet te laat ben met mijn  advies; houdt je munten nog even vast , want de goudprijs stijgt en stijgt. Heeft alles te maken met onzekerheden in van alles en nog wat. Men vlucht dan in "zekerheden" als Goud !Houdt je taai! Jos B.
fistering
groentje
*

« Antwoord #7 Gepost op: 27 Mei 2009 - 19:44:11 »

Hello   ATIR, neem even de tjd en gan naar  www.collectorsinternet.com/  daar ga je Saint Gaudens Double eagle.  Veel succes  fistering
muntje05
Volledig lid

« Antwoord #8 Gepost op: 27 Mei 2009 - 22:12:04 »

Juist. Kijk en zie
Jos B.
muntje05
Volledig lid

« Antwoord #9 Gepost op: 29 Mei 2009 - 23:38:38 »

He, Atir. Van de aardbodem verdwenen?HuhHuh? \Laat wat van je horen. Heb je verkocht, offeeeeh. vastgehouden, Kom, speel het spel. Fistering heeft een interessante WWW.
Groet Jos B.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: