Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 15:48:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 2 1/2 cent 1886 zilveren afslag ?  (gelezen 2399 keer)
Munthunter
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 09 Maart 2009 - 12:38:41 »

Nawegen op een goede weegschaal lijk mij de enige oplossing om er achter te komen. Ik denk nog steeds niet dat een keukenweegschaal een dergelijke kleine munt op een gram goed kan meten.

Misschien is ie wel opgespoten met zilver verf.

Wat betreft ijzer heeft een dichtheid van 7,8, brons een van 8,9. Ik zie 1 gram verschil per kubieke centimeter... Maar ja dan zou theoretisch de munt in afmeting af moeten gaan wijken als om 1 gram verschil te behalen... Lastig

Gr. Jeroen
sgtravel
Volledig lid

Geslacht: Man

« Antwoord #16 Gepost op: 19 April 2009 - 10:48:22 »

Hier de laatste update over deze munt:

Ik heb een digitale muntweegschaal aangeschaft en op deze weegt de munt 4.04 gram zo zie je maar hoe onberouwbaar een digitale keukenweegschaal is ( dan heb ik nog geluk dat ik niets heb bij moeten betalen bij de TNT aangezien vele van mijn enveloppen rond de 20 gram waren)

Citaat van: Munthunter link=topic=25994.msg152224#msg152224 date=1236598721
Misschien is ie wel opgespoten met zilver verf.
[/quote

Dit zou best wel eens kunnen dan, met verzilveren denk ik dat de munt wel iets zwaarder word dan 0.04 gram.

Voor de liefhebber staat hij vanavond op e-bay en hopelijk haal ik mijn aankoop prijs er nog uit Undecided

De kwaliteit is altijd nog prachtig !!!!

Alle €2 cc compleet, euro's Nederland compleet incl €5 €10 Zilver.
Verzamelaar van koningkrijksmunten in FDC vanaf 1891 tot 2001
Boschboom
Volledig lid

Geslacht: Man

FINGIT PREMENDO

« Antwoord #17 Gepost op: 20 April 2009 - 16:40:20 »

Ik kan je verzekeren dat een koperen muntje dat galvanisch verzilverd is vrijwel hetzelfde weegt als vóór het verzilveren. Het verzilverde laagje is maar een paar micron en dat maakt voor het verschil minder dan 0,01 gram uit. Dus als jouw muntje bijna hetzelfde weegt als een exemplaar van tombak, ga er dan maar vanuit dat het nep is. Geloof ook nooit in die onzin van "zwaar verzilverd", een elektrolytisch aangebracht zilverlaagje weegt bijna niks.

Groet,
Lei

Verzamelaar van van alles over en van
Theodoor Victor van Berckel
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: