Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 15:44:04 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: rijksdaalder 1870 gepolijste stempel??  (gelezen 1062 keer)
verzamelstek
groentje
*

« Gepost op: 24 Februari 2009 - 15:36:55 »

Hallo

ik heb hier van een kennis liggen een rijksdaalder 1870 gepolijste stempel / eerste afslag. Kan iemand mij vertellen of deze genoemd wordt in de Schulman catalogus? En of deze zeldzaam / prijzig zijn?

groeten
marcel

RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 24 Februari 2009 - 15:48:01 »

@ Marcel,
De "Schulman" is géén catalogus, maar een handboek (zonder prijzen).
En 19e eeuwse munten in de getoonde kwaliteit zijn zonder meer altijd zeldzaam.
De cataloguswaarde van deze munt ligt ergens rond de € 150.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
verzamelstek
groentje
*

« Antwoord #2 Gepost op: 24 Februari 2009 - 15:52:31 »

Bedankt voor het antwoord.

Ik zie idd dat een FDC kwaliteit op E 150,- catalogus ligt. Echter , gepolijste stempels staan niet in de Mevius en muntalmanak vermeld. Ik vroeg me af of Schulman melding maakte van een rijksdaalder 1870 gepolijste stempel.

groeten
marcel
Lauras_dad
full lid

« Antwoord #3 Gepost op: 24 Februari 2009 - 16:19:42 »

Hallo,

Ik kan verkeerd zijn, maar om hem als FDC te quoteren lijkt me net iets erover....
De munt is heel mooi (om niet prachtig te zeggen omdat dat weer misleidend zou zijn  Wink) van kwaliteit, maar ik merk toch enkele kleine beschadigingen op de rand (ter hoogte van het woord MUNT) bijvoorbeeld.
Zou het kunnen dat iemand hem heeft laten vallen ? Lijkt er wel op.

Blijft uiteraard een hele mooie munt hoor....

Frank
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #4 Gepost op: 24 Februari 2009 - 16:33:02 »

Marcel,
De "Schulman" maakt slechts bij hoge uitzondering melding van het bestaan van met gepolijste stempels geslagen munten.
Afgezien daarvan: De getoonde munt is zeker niet met gepolijste stempels geslagen, het is een munt uit de normale slag (mogelijk één van de eerste afslagen) en de kwaliteit is vrijwel FDC (tegenwoordig zouden we spreken van UNC).
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
verzamelstek
groentje
*

« Antwoord #5 Gepost op: 24 Februari 2009 - 16:48:06 »

Ik ben weer wat wijzer en mn kennis een illusie armer  Grin .

I.i.g. bedankt voor de snelle reactie. Hopenlijk heb ik volgende keer wel iets bijzonders te melden.  Wink

groeten
marcel

maarten16
Senior lid

dit forum is echt gaaf!

« Antwoord #6 Gepost op: 25 Februari 2009 - 00:39:24 »

zeer mooie munt hoor! En ja ken hier proofs van. Van dit jaar de meeste. Helaas is dit er geen. Een vroeg afslag op z'n minst. -FDC, maar door dat deze van goeie kwaliteit is en eerste afslag is, is hij toch wel die fdc prijs waard. Vooral omdat rijksdaalder boven pr+ moeilijk zijn!

Groetjes,

Maarten

Koningkrijk verzamelaar!
jeffelz
nieuw lid
**

« Antwoord #7 Gepost op: 25 Februari 2009 - 10:25:08 »

Normaal gesproken zou dan toch ook de achterzijde van de munt zo moeten glanzen als de voorkant?

ik heb zelf ook een gouden tientje 1879/77 of dat is een eerste slag of met een gepolijste stempel.. maar ja daar moet ik ook nog ff een foto van laten maken door marcel als hij dat wil haha.... dan kunnen jullie dat ook gaan beoordelen  Tongue

Maar ja eerste afslagen zijn zowiezo al schaarser en moeilijker te verkrijgen..  Smiley

Dit is een zeer mooi exemplaar marcel.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: