Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 15:42:07 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Die break boudewijn 1958VL wereldtentoonstelling ?  (gelezen 898 keer)
orpheus72
groentje
*

« Gepost op: 17 Februari 2009 - 11:36:01 »

http://users.skynet.be/bs137951/1958VL.jpg

Kan dit een 'Die-Break' zijn (lins bovenaan lopende tussen beide o's) ? daar ik er nergens iets over gevonden heb, en het geen kras is, maar een opstaand randje.
« Laatste verandering: 17 Februari 2009 - 11:38:22 door orpheus72 » Gelogd
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 17 Februari 2009 - 14:01:42 »

Geert,
Het plaatje geeft geen definitief uitsluitsel, maar als het inderdaad een opstaand randje is dan is het inderdaad hoogstwaarschijnlijk een stempelbreukje.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
orpheus72
groentje
*

« Antwoord #2 Gepost op: 17 Februari 2009 - 16:56:55 »

Geert,
Het plaatje geeft geen definitief uitsluitsel, maar als het inderdaad een opstaand randje is dan is het inderdaad hoogstwaarschijnlijk een stempelbreukje.
Rob Kooy

Alvast bedankt voor de eerste vaststellig Rob, ik heb snel een hogere resolutie scan gemaakt, hopelijk is het nu wat duidelijker vast te stellen.
Het gaat inderdaad om een opstaand randje, en niet om een indruk, vandaar dat ik ook veronderstelde dat het een stempelbreuk zou zijn.

misslagske
full lid

Geslacht: Man

Verzamelaar van Belgische misslagen & vervalsingen

« Antwoord #3 Gepost op: 17 Februari 2009 - 18:59:08 »

Ik heb zelf alleen nog maar bij de franstalige stukken stempelbreuken mogen ontdekken, maar deze ziet er wel heel leuk uit.

In bijlage een voorbeeld van een breuk op een franstalig exemplaar.

Mooie vondst!

Mvg,

Misslagske

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: