Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 15:31:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Golden Eagle 1912 20 dollar  (gelezen 4331 keer)
Caeyers
groentje
*

« Gepost op: 31 Januari 2009 - 13:34:07 »

Hey,

Ik heb hier thuis een Golden Eagle 1912 20 dollar ligggen en ik zou graag weten wat dat ongeveer waard is?
Hij is in perfecte staat.

zo 1 is het
http://www.coinfacts.com/double_eagles/saint_gaudens_double_eagles/Double_Eagle_1912_Obv_Trompeter.jpg
andres
full lid

« Antwoord #1 Gepost op: 31 Januari 2009 - 14:39:37 »

Deze Double Eagle munten volgen normaal de goudprijs van 1 Troy Ounce = 31,1 Gram = $ 900,- = 675 EURO

Jouw exemplaar is er één uit 1912 , en die brengen wat meer op, al naar gelang de conditie tot wel
$ 5000

http://cgi.ebay.com/1912-20-ST-GAUDENS-MS64-PCGS_W0QQitemZ200268364910QQcmdZViewItemQQptZCoins_US_Individual?_trksid=p3286.m20.l1116

moeilijk zelf te beoordelen of een munt bijvoorbeeld kwaliteit MS 62 - 64 - 66 of nog hoger/lager is.
bij de munthandel kun je 'm laten taxeren en eventueel laten graden in Amerika.

Caeyers
groentje
*

« Antwoord #2 Gepost op: 01 Februari 2009 - 12:32:04 »

Thanks voor de reactie,

Dan maar eens naar een munstenschatter gaan.

Bedankt!
Lauras_dad
full lid

Geslacht: Man

« Antwoord #3 Gepost op: 02 Februari 2009 - 00:36:56 »

Deze munt lijkt me zeker de moeite om hem te laten graden.
Kijk eens bij PCGS, daar zal je zeker info vinden hierover.

Tussen een normale goudprijs van 900 $ en de geschatte waarde van dit jaartal van 5000 $ zit nogal een verschil  Shocked
Deagle
groentje
*

« Antwoord #4 Gepost op: 02 April 2009 - 18:05:24 »

De prijzen van die Ebay verkoper zijn wel  Shocked

Ik heb zelf 4 Liberty 20$ munten , 1 x1880 , 2x 1890 en 1 x 1900 en de 1880 staat bij hem voor 12.500 $  Shocked

Klik hier : 20$ Liberty 1880

Terwijl ik er hier de dagprijs voor krijg, afhankelijk van de staat ergens tussen de 700 en 1000 € (volgende week ga ik naar een goudhandelaar ermee).
Bernard3
Volledig lid

« Antwoord #5 Gepost op: 02 April 2009 - 19:33:48 »

Reken jezelf niet meteen rijk (al is de goudwaarde nog heel wat), want de aangebode munt is er wel een in MS 61 (een hoge kwaliteit) én het is de munt uit 1880 zónder letter. Jouw munt is waarschijnlijk een exemplaar met de letter S (van de muntplaats San Francisco) en van die munt zijn er ruim 800.000, tegenover iets meer dan 50.000 van de munt zonder letter.

Trouwens ook de munten uit 1890 kunnen meer waarde hebben dan de nominale waarde, mits deze munt óf geen letter heeft of de letters CC (geslagen in Carson City, waar destijds een grote zilvermijn was) en in een goede kwaliteit zijn, maar hebben deze munten de letter S, dan geldt weer alleen de goudwaarde.

Bernard
Deagle
groentje
*

« Antwoord #6 Gepost op: 02 April 2009 - 19:52:23 »

Inderdaad , die vermelding van ms61 had ik ook al zien staat maar als je dan naar de foto's kijkt zie je duidelijk redelijk wat beschadiging/krassen.

En dan zien de mijne er in verhouding minstens zo goed uit Wink

Maar ik maak zo dadelijk een nieuw topic met wat verschillende munten in waarover ik een menig wil met foto's erbij.
Ik zal de gouden 20$ er ook bij posten dan kunnen de experts hier eens zien of het gewoon een leuk bedrag waard is of toch net iets meer Wink
Bernard3
Volledig lid

« Antwoord #7 Gepost op: 02 April 2009 - 19:56:04 »

Inderdaad , die vermelding van ms61 had ik ook al zien staat maar als je dan naar de foto's kijkt zie je duidelijk redelijk wat beschadiging/krassen.

Dit viel mij zeker ook op. Als je goed kijkt zie je redelijk veel krassen en zlefs wat diepere 'putjes'. Daarentegen is de munt wel officieel gegraded (als dat een goede werkwoordsvorm is?), dus zou ook ik wel eens willen weten hoe anderen hier tegenaan kijken...

Bernard
pierre
Volledig lid

Mmm palm

« Antwoord #8 Gepost op: 03 April 2009 - 16:25:46 »

Ik heb ook tamelijk wat St-Gaudens en Liberty Heads. Daar het mij idd ook opviel dat soms zotte prijzen gegeven worden, heb ik me geinformeerd om mijn stuks te laten "graden".
Binnen Europa is er geen enkel bedrijf dat Amerikaanse stukken certificeert / "mag" graden ...?
De enige manier om de "juiste" grading te verkrijgen, is de stukken in Amerika laten graden.
Echter, je moet dan wel met volgende zaken rekening houden:
 - transportkosten en verzekering (tegen evt diefstal)
 - douane: evt invoertaksen, diefstal,...
 - grading fee: afhankelijk van de toegekende "grade" moet een procentuele commissie betaald worden.
Die grading commissie moet jij dus voorschieten. De enige manier om dat geld nog terug te zien is je stuk verkopen en hopen dat er ergens ter wereld iemand genoeg biedt.
Het kan tevens gebeuren dat je stuk geen "grade" krijgt. Ook in dat geval moet je een forfataire commissie betalen (en die is niet zo laag als je wel zou denken). Of er wordt een fractie van de goudwaarde gevraagd.
Dan krijg je je stuk mooi verpakt terug thuis opgestuurd, maar dan wel zonder "grade". Dit wordt dan een "body bag" genoemd.

Soit.
Ik heb mijn rekening gemaakt en ik ben beter af als ik ze niet laat graden (zelfs al zijn mijn stukken in deftige kwaliteit).

Heb gezocht naar een firma binnen Europa die ook Amerikaanse stukken "gradet", maar heb niets gevonden.

Groeten, pierre.
PS: Ik wil je enthousiasme niet dempen, maar je ziet snel wat dingen over het hoofd...

Verzamel alle munten van Leo I, II, Albert I en Leo III      EN       algemeen munten van vóór 1800 (voor goudstukken: vóór 1900)
pierre
Volledig lid

Mmm palm

« Antwoord #9 Gepost op: 03 April 2009 - 16:33:08 »

Oh ja, nog een ding...
Amerikanen zijn niet echt happig om zulke stukken in Europa te kopen.
(Want zij zitten dan ook met dezelfde problemen als jij: transport, verzekering, diefstal,...)
Naar alle waarschijnlijkheid zal een stuk in Europa (met dezelfde grade als een stuk in Amerika) minder opbrengen.

Verzamel alle munten van Leo I, II, Albert I en Leo III      EN       algemeen munten van vóór 1800 (voor goudstukken: vóór 1900)
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: