Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 15:30:17 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 'Verwachte' uitgave circulatiemunten 2009  (gelezen 4485 keer)
Munthunter
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 04 Maart 2009 - 13:22:22 »

En als je nagaat dat de 'Bank of Malta' bekend heeft gemaakt dat het van de totale oplage van 700.000 stuks "slechts" 10% in omloop heeft gebracht, is de kans vrij klein dat je 1 van die 70.000 tegenkomt  Wink

Waar heb je dat gevonden Euromunter? Jammer van die andere 630.000 (wat gebeurt daar overigens mee?) ik heb een leuk voorraadje van de Malta EMU munt. Als dit bericht klopt dan kunnen die muntjes van mij nog wel eens flink in prijs gaan stijgen...

Maar ja het lijkt mij wel heel onwaarschijnlijk en of het mag...?

Gr. Jeroen
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #16 Gepost op: 05 Maart 2009 - 12:54:21 »

Waar heb je dat gevonden Euromunter? Jammer van die andere 630.000 (wat gebeurt daar overigens mee?) ik heb een leuk voorraadje van de Malta EMU munt. Als dit bericht klopt dan kunnen die muntjes van mij nog wel eens flink in prijs gaan stijgen...
Jeroen,
Die overige 630.000 zijn rechtstreeks verkocht aan verzamelaars en handelaars. Dit aantal is dermate groot dat er weinig kans is dat de prijs meteen al enorm zal stijgen.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Munthunter
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 06 Maart 2009 - 14:12:59 »

Rob,

Dat dacht ik al, was te mooi om waar te zijn  Wink

Gr. Jeroen
Collecteuros
Volledig lid

« Antwoord #18 Gepost op: 23 April 2009 - 09:31:35 »

Bij een aantal handelaren zal de oostenrijk BU set eind deze week of volgende week te koop zijn. Is van de set Oostenrijk nog een UNC-serie te verwachten, of is deze kans klein?

'club van 1480 (of 1482)'
2010: 112+8 euromunten (120)

Juliana: 54% FDC/UNC
Willem1,2,3 en Wilhelmina: heel weinig nog...
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #19 Gepost op: 23 April 2009 - 12:52:37 »

Bij een aantal handelaren zal de oostenrijk BU set eind deze week of volgende week te koop zijn. Is van de set Oostenrijk nog een UNC-serie te verwachten, of is deze kans klein?
Bjorn,
Oostenrijk zal in ieder geval in 2009 de normale 2 € (met Bertha von Suttner) niet aanmaken (in de BU-set zit de EMU-munt van 2 Euro).
De overige waarden zullen op verschillende tijdstippen in de loop van dit jaar in omloop worden gebracht (naar behoefte) en het is nog maar de vraag of er handelaars zullen zijn die de moeite willen nemen om de afzonderlijke munten op te potten om uiteindelijk een UNC-set te kunnen leveren.
Rob Kooy 

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Collecteuros
Volledig lid

« Antwoord #20 Gepost op: 29 April 2009 - 10:31:26 »

Inmiddels zijn de 1, 5, 50 cent en de euro te verkrijgen. de 20 cent is onderweg naar enkele handelaren. het enige wat dan nog zal komen dit jaar is de 2 en de 10 cent. ben benieuwd of deze 2 dan ook nog komen.

'club van 1480 (of 1482)'
2010: 112+8 euromunten (120)

Juliana: 54% FDC/UNC
Willem1,2,3 en Wilhelmina: heel weinig nog...
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #21 Gepost op: 21 Augustus 2009 - 13:50:47 »

Volgens nog onbevestigde geruchten zou ook Cyprus later dit jaar niet alléén een BU-set, maar tevens een complete UNC-set uitbrengen.
Rob Kooy

RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #22 Gepost op: 09 September 2009 - 15:21:49 »

De oplagen van de circulatiemunten 2009 van Cyprus zijn nu ook bekend gemaakt:
€ 2,00 2009 5.000.000
€ 1,00 2009 4.000.000
€ 0,50 2009 1.000.000
€ 0,20 2009 1.000.000
€ 0,10 2009 1.000.000
€ 0,05 2009 6.000.000
€ 0,02 2009 1.000.000
€ 0,01 2009 20.000.000
De munten zullen tegen het einde van dit jaar in omloop komen.
Rob Kooy

Lauras_dad
full lid

« Antwoord #23 Gepost op: 11 Maart 2010 - 14:46:23 »

We zijn ondertussen al flink onderweg naar half maart 2010, maar er is nog steeds een "aangekondigde munt" achterwege gebleven, als mijn info correct is tenminste.
Griekenland ging de 2 € Stier toch uitgeven in UNC/circulatie ? Als ik het me goed herinner zelfs 1.000.000 stuks (maar hier kan ik verkeerd zijn)

Heeft er iemand informatie of die munt er eigenlijk nog komt, en zo ja, wanneer hij dan eindelijk uitkomt ? Het laatste bericht (via een handelaar) vertelde me 3e of 4e week maart, maar de uitgifte werd al verschillende keren aangekondigd en even vaak ook weer uitgesteld.
De financiële toestand in Griekenland zou hiervan de reden zijn....terwijl de munten al geruime tijd zouden geslagen zijn en zouden klaarliggen voor distributie..

Frank
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #24 Gepost op: 11 Maart 2010 - 15:47:41 »

Frank,
Is dit niet een beetje vragen naar de bekende weg?
Iedereen weet dat de Griekse 2 € met stier allang is geslagen.
Maar het is een normale circulatiemunt die normaal gesproken pas in omloop zal komen wanneer de thans omlopende hoeveelheid 2 € circulatiemunten ontoereikend dreigt te worden.
En de Griekse regering heeft momenteel wel wat anders aan zijn hoofd dan zo snel als mogelijk te voldoen aan de vraag van een (relatief) kleine groep verzamelaars.
Ook het feit dat stakingen het gehele land regelmatig plat leggen is niet bepaald bevorderlijk om te voldoen aan specifieke wensen van de muntenhandel.
Die munt komt er echt wel ....
Rob Kooy

RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #25 Gepost op: 11 Maart 2010 - 22:06:30 »

Die munt komt er echt wel ....
Zojuist hoor ik van een bevriende (Nederlandse) handelaar dat hij de rollen 2 € 2009 Griekenland gisteren heeft ontvangen.
Rob Kooy

Bouwe
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 13 Maart 2010 - 22:37:49 »

Angry
« Laatste verandering: 19 Juni 2010 - 09:59:55 door Bouwe » Gelogd
Lauras_dad
full lid

« Antwoord #27 Gepost op: 15 Maart 2010 - 16:45:15 »

Dit was idd een beetje vragen naar de bekende weg ja, maar toch wel met reden.....het is idd voor velen de laatste 2009 munt die nog mankeert, en hij was al veel eerder aangekondigd en opnieuw en nogmaals aangekondigd.
Vandaar mijn vraag of er iemand al zekerheid had of misschien een definitieve leverdatum kon bevestigen.

Dat men in Griekenland andere dingen aan hun hoofd heeft besef ik maar al te goed.
Of ze die problemen nu opgelost hebben door die ene munt tegen te houden betwijfel ik echter ten zeerste.... Roll Eyes

Voor mij was het niet de laatste munt 2009, maar de laatste 8 (ik had de hele reeks hierop laten wachten) eneuhm.....de Monaco dan ook maar even buiten beschouwing gelaten.....

Frank
llinde
full lid

« Antwoord #28 Gepost op: 15 Maart 2010 - 17:54:50 »

het is idd voor velen de laatste 2009 munt die nog mankeert

Dat "voor velen" zal wel meevallen, de munt was al geruime tijd in BU sets verkrijgbaar Wink

Luit

Lid heeft de Forumregels overtreden en is geen lid meer.
Lauras_dad
full lid

« Antwoord #29 Gepost op: 15 Maart 2010 - 23:19:34 »

Klopt volledig - ik schaf echter enkel de BU aan als ik zeker weet dat er geen volledige UNC reeks komt....daarom heb ik ook geleerd om een beetje geduldiger af te wachten, en ben ik ook steeds heel dankbaar voor informatie daaromtrent.

Txs,

Frank
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: