|
Munthunter
Gast
|
 |
« Gepost op: 30 Januari 2009 - 15:05:27 » |
|
Aangezien een ander topic, waarin in de roulatie GEVONDEN munten van 2009 werden vermeld, gebruikt werd om uitgifte data door te geven. Hier een topic waar dat beter tot zijn recht komt. Plaats hier je bericht als je weet wanneer een land zijn of haar Euromunten heeft uitgegeven of gaat uitgeven. Vooralsnog de volgende meldingen op het andere topic: Door Daviedoff10 cent Ierland Inmiddels in roulatie Door EuromunterUNC set Finland Midden/eind februari Door Daviedoff1 Euro Oostenrijk Inmiddels in roulatie Door BjornHelmondLuxemburg Inmiddels uitgegeven Gr. Jeroen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joeki
nieuw lid

Geslacht: 
Euromunten
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 30 Januari 2009 - 15:34:55 » |
|
Ook de 1 en 2 cent Slovenië 2009 zullen in circulatie gevonden kunnen worden.
|
|
|
|
|
|
412 euromunten in circulatie gevonden van de 634 (tot 2006 + slovenië 2007) Laatst gevonden munten in circulatie: 1 euro België 2008
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 30 Januari 2009 - 15:58:09 » |
|
Duitsland zal in 2009 alléén de 1, 2, 5, en 20 cent aanmunten voor de circuculatie. De 2 € met de adelaar 2009 zal in het geheel niet worden aangemunt (óók niet voor muntensets). Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
|
|
|
Euroverzamelaar
nieuw lid

...zwijgen is goud...
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 31 Januari 2009 - 21:34:40 » |
|
België, Cyprus, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Slovenië, Slowakije en Spanje zullen begin 2009 allemaal de speciale 2 euromunt ter gelegenheid van 10 Jaar EMU in omloop brengen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lauras_dad
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Februari 2009 - 10:59:18 » |
|
De BU 2009 Ierland is bij sommige handelaren ook al beschikbaar (of te bestellen in ieder geval) - wordt er later op het jaar ook een UNC-reeks van verwacht ? Heeft iemand hierover reeds info ?
Zelfde vraag voor Frankrijk - alhoewel hier de kans heel klein lijkt - is al jaren geleden dat hiervan een volledige reeks in UNC te krijgen was.
Duitsland BU ben ik nog niet tegengekomen, maar daar heb ik van Rob al de (verwachte) info dat zij ook geen volldige UNC reeks zullen brengen, dus BU aanschaffen om kompleet te blijven.
België BU 2009 is ook verkrijgbaar - iemand hier info over de eventuele UNC-reeks ?
Nederland 2009 - ook reeds verkrijgbaar in voorverkoop (levering eind februari) - zelfde vraag, weet iemand of er een UNC reeks voorzien is dit jaar ?
Txs voor alle info,
Frank
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 04 Februari 2009 - 11:29:05 » |
|
Frank, Ierland zal mogelijk ook in 2009 een complete UNC-set uitbrengen. Maar waarschijnlijk zal die beperkt verkrijgbaar zijn, en ook niet voor het einde van 2009 verschijnen. Evenals in voorgaande jaren zal Frankrijk in 2009 niet alle acht munten in circulatiekwaliteit uitbrengen, maar uitsluitend de 4 of 5 laagste waarden. Over België 2009 UNC is nog niets bekend. Hoogstwaarschijnlijk zullen niet alle acht munten in circulatiekwaliteit uitkomen. In de voorgaande tien jaren hebben ze dat op twee uitzonderingen na nog nooit gedaan. Nederland zal ook in 2009 uitsluitend de 5 cent voor de circulatie aanmunten. Maar traditioneel zullen tijdens de "Dag van de Munt" in juni muntrolpakketten worden verkocht en vrij snel daarna zullen verzamelaars en handelaars daaruit samengestelde UNC-series gaan aanbieden. Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
|
|
|
StefanVerzameld
groentje
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 01 Maart 2009 - 03:58:42 » |
|
Het hieronderstaande is er al, óf zal spoedig uitkomen...
Muntsets Nederland België Frankrijk Finland Duitsland A Duitsland D Duitsland F Duitsland G Duitsland J Luxemburg Ierland Slowakije
Commemorative Duitsland 'Saarland' A/D/F/G/J Luxemburg 'Charlotte'
Economische en Monetaire Unie (EMU), 20 stuks Nederland België Frankrijk Finland Spanje Duitsland A Duitsland D Duitsland F Duitsland G Duitsland J Griekenland Oostenrijk Italië Luxemburg Portugal Ierland Slovenië Cyprus Malta Slowakije
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 01 Maart 2009 - 11:08:09 » |
|
Ter aanvulling op het voorgaande:
De vijf Duitse muntsets komen niet eerder dan in april. binnenkort verschijnende muntsets: Portugal
reeds verschenen complete UNC-series: Finland Luxemburg Slowakije
Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Munthunter
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 01 Maart 2009 - 12:35:26 » |
|
Het hieronderstaande is er al, óf zal spoedig uitkomen...
Muntsets Nederland
'Spoedig'... Volgens mij wordt de muntset van Nederland in UNC en voor circulatie toch altijd pas in juni uitgegeven. De losse stuivers en dergelijke zijn er wel eerder maar de munset volgens mij niet. En ja juni is nog wel eventjes wachten.  Zo kan ik ook 'voorspellen'  Gr. Jeroen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 01 Maart 2009 - 16:04:33 » |
|
Jeroen, Volgens mij heeft Stefan het over BU-sets waar hij 'muntsets' schrijft. Want de meeste landen in zijn lijstje zijn nog helemaal niet in UNC beschikbaar. En sommige landen (België, Duitsland, Frankrijk) zullen ook helemaal niet als complete UNC-serie beschikbaar komen. Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Munthunter
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 02 Maart 2009 - 19:25:39 » |
|
Daar ging ik ook al van uit, maar gezien de naam van dit topic 'verwachte uitgave CIRCULATIEmunten 2009, legde ik de link naar de uitgifte van de muntrollenpakketten...
Gr. Jeroen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
larryman
groentje
Geslacht: 
Dit forum is het helemaal !
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 03 Maart 2009 - 08:51:14 » |
|
Hoogstwaarschijnlijk zullen niet alle acht munten in circulatiekwaliteit uitkomen. In de voorgaande tien jaren hebben ze dat op twee uitzonderingen na nog nooit gedaan. Rob Kooy
Hoi Rob, En dit zijn 2004 en ... ? 2008?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
StefanVerzameld
groentje
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 03 Maart 2009 - 09:25:29 » |
|
Daar ging ik ook al van uit, maar gezien de naam van dit topic 'verwachte uitgave CIRCULATIEmunten 2009, legde ik de link naar de uitgifte van de muntrollenpakketten...
Gr. Jeroen
Ik ging gewoon uit van wat er uit is gekomen, niet zozeer in circulatie maar ook in BU/Proof... Vallen UNC sets wel onder CIRCULATIEmunten? Want als je echt alleen naar CIRCULATIEmunten gaat kijken dan kan het wel even duren voor je bijvoorbeeld alle EMU's tussen je wisselgeld vind. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
larryman
groentje
Geslacht: 
Dit forum is het helemaal !
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 03 Maart 2009 - 11:10:22 » |
|
Ik ging gewoon uit van wat er uit is gekomen, niet zozeer in circulatie maar ook in BU/Proof... Vallen UNC sets wel onder CIRCULATIEmunten? Want als je echt alleen naar CIRCULATIEmunten gaat kijken dan kan het wel even duren voor je bijvoorbeeld alle EMU's tussen je wisselgeld vind.  Met circulatiemunten bedoelt men munten die aangemunt worden om in circulatie te brengen. Dit zijn dus de munten die beschikbaar zullen zijn in rollen of zakjes. Daarom moeten ze nog niet in omloop gesignaleerd zijn. Hiervoor is er een apart topic...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Munthunter
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 03 Maart 2009 - 16:09:23 » |
|
Het maakt eigenlijk niets uit maar zoals larryman al zei is er een apart Topic voor die uitgiftes, vandaar  Gr. Jeroen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|