Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 15:29:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: België 2009  (gelezen 3602 keer)
Lauras_dad
full lid

Geslacht: Man

« Antwoord #30 Gepost op: 23 Februari 2009 - 16:03:48 »

Tja Rob, wie zal het zeggen.....zou het echt zo zijn dat de Minister zich bezighoudt met de beslissing hoeveel munten ze in kartonnetjes gaan steken en gaan uitbrengen ? Nu, ik zou het best geloven hoor.....

Het meest bizarre was wel dat de munten niet mochten uitgebracht worden wegens "géén" regering toen, en vandaar ook geen handtekening van de Minister......en tegelijkertijd werden de sets in Duitsland reeds volop verkocht (ook aan Belgen uiteraard). Die handtekening is dus blijkbaar enkel nodig voor distributie van de Belgische munten in België, en niet voor export.... Roll Eyes Grin

Begrijpen wie begrijpen kan....

Dit jaar werd de verkoop in het binnenland, de website, enz....tegengehouden omdat de drukker van de Muntinfo te laat was. Ergens een regeltje zegt dat dit gelijktijdig moet gebeuren - website en Muntinfo.
Resultaat - website is nu ge-updated....iedereen die wil heeft em al online gelezen, en het drukwerk moet nog steeds komen....inclusief het bestelformulier voor de munten die je nu al gedurende een week evengoed online kan bestellen  Grin

Misschien kan Geert Hoste er wel iets mee  Cheesy

België blijft België - en het is eigenlijk toch ook vaak erg leuk ook...

Jelle08
nieuw lid
**

« Antwoord #31 Gepost op: 26 Februari 2009 - 10:17:25 »

Ik denk dat het vrijwel zeker is dat Belgie dit jaar op de proppen komt met een 2 de 2 euro comm. Aan thema's geen gebrek dit jaar.

- Heilig verklaring Jozef Deveuster
- 200ste verjaardag Braille
- of Roll Eyes de historische eenmalige loonsverhoging van 250 euro voor DE WERKENDE VLAMING! !  Grin, waar er al zeer veel over gediscusieerd wordt Roll Eyes LOL

Mijn keuze gaat naar de heilig verklaring van pater Damiaan, aangezien er al een ander land het thema Braille gebruikt.
« Laatste verandering: 26 Februari 2009 - 10:25:46 door Jelle08 » Gelogd
Lauras_dad
full lid

« Antwoord #32 Gepost op: 27 Februari 2009 - 11:50:55 »

In principe zou die heiligverklaring van de "Grootste Belg" ooit uiteraard het perfecte thema zijn.....maar het blijft afwachten...

Die éénmalige premie is niet helemaal correct, vermits het de 2e keer is.....vorig jaar was het echter slechts 50 Euro, dit jaar opgetrokken naar 250 €, waarschijnlijk omdat er gewoon massa's minder werkende Belgen zijn om een premie aan te geven .... Roll Eyes

Frank
Bernard3
Volledig lid

« Antwoord #33 Gepost op: 28 Februari 2009 - 23:05:50 »

Op een ander muntenforum heb ik wat informatie over de oplagecijfers van België gevonden (circulatiemunten):

1 cent : 20 millions
2 cent : 10 millions
5 cent : 0
10 cent : 0
20 cent : 30 millions
50 cent : 30 millions
1 euro : 10 millions
2 euro : 15 millions

Bron: Jore

Het lijkt er dus sterk op dat de BU set weer nodig is om compleet te blijven. Maar bind me niet vast op deze cijfers: ik heb ze ook maar ergens gelezen en kan niets zeggen over de betrouwbaarheid ...

Bernard
B€lmunt
groentje
*

« Antwoord #34 Gepost op: 02 Maart 2009 - 19:26:31 »

Ik heb een mail gestuurd naar de koninklijke munt van België en kreeg het volgende antwoord:

Geachte,

Bedankt voor uw interest in de 2 euro herdenkingsmunt.

Voor het moment, is het project van een tweede 2 euro herdenkingsmunt voorzien voor het tweede semester van dit jaar (thema: Louis braille)

MVG,

D.OLIVIER
Koninklijke Munt van België

Groet,
B€lmunt
Lauras_dad
full lid

« Antwoord #35 Gepost op: 05 Maart 2009 - 00:44:38 »

Tja, dan zal onze Damiaan kunnen fluiten naar zijn 2 € vrees ik - het zal hem trouwens nog heel weinig schelen
Ik vind het anders wel jammer - maar misschien, zoals gezegd nog een 5 of 10 Euro zilver - of een gouden munt kan ook nog (100 Euro is nog niet verschenen.
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar: